podkarpackie
Wiadomości
Gigantyczna maszyna na budowie S19. Jedna z największych w Europie
Na budowie odcinka S19 Via Carpatia (między węzłami Miejsce Piastowe a Dukla) wykorzystano jedną z największych w Europie maszyn wiertniczych. Wiertnica, o wadze do 185 ton i zdolnościach wiercenia do 94 metrów, służy do wzmacniania gruntu pod estakady w trudnych warunkach geologicznych.
W czasie prac przy budowie odcinka drogi ekspresowej S19 Via Carpatia, pomiędzy węzłami Miejsce Piastowe i Dukla, wykorzystano jedną z największych w Europie maszyn wiertniczych. Ta potężna palownica, o wadze do 185 ton, umożliwia wiercenia na głębokość aż 94 metrów, co jest kluczowe w trudnych warunkach geologicznych regionu. Maszyna wspiera budowę estakad i innych obiektów inżynierskich, takich jak 96,9-metrowa konstrukcja w Równem.
Estakada ES 2-1 w Równem, najkrótsza z trzech na odcinku S19, ma długość 96,9 m i w najwyższym punkcie wznosi się na 18,5 m nad ciekiem wodnym. Znajduje się na terenie dawnej eksploatacji ropy naftowej w Bóbrce–Równem, przecinając drogę powiatową, przejście dla zwierząt oraz inne przeszkody terenowe. Budowa obejmuje także odcinek 10,1 km drogi S19, 20 obiektów inżynierskich, węzeł drogowy w Dukli oraz elementy ochrony środowiska. Powstaną dwa Miejsca Obsługi Podróżnych.
Projekt realizowany przez Strabag jest warty niemal 479 mln zł.
W czasie prac przy budowie odcinka drogi ekspresowej S19 Via Carpatia, pomiędzy węzłami Miejsce Piastowe i Dukla, wykorzystano jedną z największych w Europie maszyn wiertniczych. Ta potężna palownica, o wadze do 185 ton, umożliwia wiercenia na głębokość aż 94 metrów, co jest kluczowe w trudnych warunkach geologicznych regionu. Maszyna wspiera budowę estakad i innych obiektów inżynierskich, takich jak 96,9-metrowa konstrukcja w Równem.
Estakada ES 2-1 w Równem, najkrótsza z trzech na odcinku S19, ma długość 96,9 m i w najwyższym punkcie wznosi się na 18,5 m nad ciekiem wodnym. Znajduje się na terenie dawnej eksploatacji ropy naftowej w Bóbrce–Równem, przecinając drogę powiatową, przejście dla zwierząt oraz inne przeszkody terenowe. Budowa obejmuje także odcinek 10,1 km drogi S19, 20 obiektów inżynierskich, węzeł drogowy w Dukli oraz elementy ochrony środowiska. Powstaną dwa Miejsca Obsługi Podróżnych.
Projekt realizowany przez Strabag jest warty niemal 479 mln zł.
Inne wiadomości o Strabag
- Nowa wylotówka z Olsztyna w kierunku Warszawy. Wykonawca przejął plac budowy 2025-01-10 07:39:35
- Wyjątkowa marka hotelowa otworzy się w 55-metrowym budynku w centrum Warszawy. W ofercie ponad 360 pokoi i bar na dachu 2024-12-16 12:40:10
- Hotel niemieckiej grupy w powstającym kompleksie w centrum Warszawy 2024-12-04 08:13:30
- Kamień węgielny pod budowę najdłuższego mostu na Podkarpaciu 2024-11-18 13:37:34
-
Komentarze
Brak wpisów.