Gigantyczna maszyna na budowie S19. Jedna z największych w Europie


2024.12.06
Autor: Piotr Maślak
Na budowie odcinka S19 Via Carpatia (między węzłami Miejsce Piastowe a Dukla) wykorzystano jedną z największych w Europie maszyn wiertniczych. Wiertnica, o wadze do 185 ton i zdolnościach wiercenia do 94 metrów, służy do wzmacniania gruntu pod estakady w trudnych warunkach geologicznych.

W czasie prac przy budowie odcinka drogi ekspresowej S19 Via Carpatia, pomiędzy węzłami Miejsce Piastowe i Dukla, wykorzystano jedną z największych w Europie maszyn wiertniczych. Ta potężna palownica, o wadze do 185 ton, umożliwia wiercenia na głębokość aż 94 metrów, co jest kluczowe w trudnych warunkach geologicznych regionu. Maszyna wspiera budowę estakad i innych obiektów inżynierskich, takich jak 96,9-metrowa konstrukcja w Równem.

Estakada ES 2-1 w Równem, najkrótsza z trzech na odcinku S19, ma długość 96,9 m i w najwyższym punkcie wznosi się na 18,5 m nad ciekiem wodnym. Znajduje się na terenie dawnej eksploatacji ropy naftowej w Bóbrce–Równem, przecinając drogę powiatową, przejście dla zwierząt oraz inne przeszkody terenowe. Budowa obejmuje także odcinek 10,1 km drogi S19, 20 obiektów inżynierskich, węzeł drogowy w Dukli oraz elementy ochrony środowiska. Powstaną dwa Miejsca Obsługi Podróżnych.

Projekt realizowany przez Strabag jest warty niemal 479 mln zł.

Komentarze

Brak wpisów.

Napisz komentarz

Komentujesz jako gość.