
podkarpackie
Wiadomości
Gigantyczna maszyna na budowie S19. Jedna z największych w Europie
Na budowie odcinka S19 Via Carpatia (między węzłami Miejsce Piastowe a Dukla) wykorzystano jedną z największych w Europie maszyn wiertniczych. Wiertnica, o wadze do 185 ton i zdolnościach wiercenia do 94 metrów, służy do wzmacniania gruntu pod estakady w trudnych warunkach geologicznych.
W czasie prac przy budowie odcinka drogi ekspresowej S19 Via Carpatia, pomiędzy węzłami Miejsce Piastowe i Dukla, wykorzystano jedną z największych w Europie maszyn wiertniczych. Ta potężna palownica, o wadze do 185 ton, umożliwia wiercenia na głębokość aż 94 metrów, co jest kluczowe w trudnych warunkach geologicznych regionu. Maszyna wspiera budowę estakad i innych obiektów inżynierskich, takich jak 96,9-metrowa konstrukcja w Równem.
Estakada ES 2-1 w Równem, najkrótsza z trzech na odcinku S19, ma długość 96,9 m i w najwyższym punkcie wznosi się na 18,5 m nad ciekiem wodnym. Znajduje się na terenie dawnej eksploatacji ropy naftowej w Bóbrce–Równem, przecinając drogę powiatową, przejście dla zwierząt oraz inne przeszkody terenowe. Budowa obejmuje także odcinek 10,1 km drogi S19, 20 obiektów inżynierskich, węzeł drogowy w Dukli oraz elementy ochrony środowiska. Powstaną dwa Miejsca Obsługi Podróżnych.
Projekt realizowany przez Strabag jest warty niemal 479 mln zł.
W czasie prac przy budowie odcinka drogi ekspresowej S19 Via Carpatia, pomiędzy węzłami Miejsce Piastowe i Dukla, wykorzystano jedną z największych w Europie maszyn wiertniczych. Ta potężna palownica, o wadze do 185 ton, umożliwia wiercenia na głębokość aż 94 metrów, co jest kluczowe w trudnych warunkach geologicznych regionu. Maszyna wspiera budowę estakad i innych obiektów inżynierskich, takich jak 96,9-metrowa konstrukcja w Równem.
Estakada ES 2-1 w Równem, najkrótsza z trzech na odcinku S19, ma długość 96,9 m i w najwyższym punkcie wznosi się na 18,5 m nad ciekiem wodnym. Znajduje się na terenie dawnej eksploatacji ropy naftowej w Bóbrce–Równem, przecinając drogę powiatową, przejście dla zwierząt oraz inne przeszkody terenowe. Budowa obejmuje także odcinek 10,1 km drogi S19, 20 obiektów inżynierskich, węzeł drogowy w Dukli oraz elementy ochrony środowiska. Powstaną dwa Miejsca Obsługi Podróżnych.
Projekt realizowany przez Strabag jest warty niemal 479 mln zł.
Inne wiadomości o Strabag
- Okrzei w przebudowie. Nowe Centrum Warszawy po prawej stronie Wisły 2025-10-08 08:09:37
- W 6 miesięcy wybudowali 14 kondygnacji wieżowca na Woli. Największa obecnie inwestycja biurowa stolicy 2025-10-03 11:03:55
- Poznańska obwodnica autostradowa zyskała trzeci pas. To największa zmiana na A2 w regionie od lat 2025-09-30 06:23:51
- Ponad 100 drzew i 13 tys. krzewów. Rusza modernizacja Grzybowskiej 2025-09-24 05:46:24
-
Komentarze
Brak wpisów.