Zielone Aleje Jerozolimskie coraz bliżej. ZDM rozstrzygnął przetarg


2021.10.21
Autor: Urbanity.pl
Poznaliśmy firmę, która przygotuje projekt przebudowy Alej Jerozolimskich w ramach projektu Nowego Centrum Warszawy.

Zarząd Dróg Miejskich rozstrzygnął w drugim podejściu postępowanie, które miało na celu wyłonienie firmy odpowiedzialnej za przygotowanie projektu przebudowy Alej Jerozolimskich w Warszawie. Chodzi o odcinek od ronda Czterdziestolatka do ronda de Gaulle’a i dalej do wjazdu na wiadukt Mostu Poniatowskiego.

Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Meritum Projekt z Katowic, która wyceniła prace na 2 mln 435 tys. zł. W przypadku braku odwołań, po podpisaniu umowy z wykonawcą, Meritum będzie miało 30 miesięcy na opracowanie dokumentacji, przy czym dokumentację dla części objętej pracami PKP PLK musi przedstawić w ciągu 16 miesięcy.

Projekt przebudowy Alej Jerozolimskich przygotowany zostanie w ścisłej koordynacji z PKP, które ma w planach przebudowę tunelu średnicowego metodą odkrywkową oraz budowę nowej stacji w rejonie ulicy Nowy Świat. Termin realizacji tej inwestycji będzie uzależniony od harmonogramu prac kolejowych w centrum stolicy.

Inwestycja w Nowym Centrum Warszawy całkowicie zmieni oblicze tej części miasta. Powstaną szerokie chodniki, drogi rowerowe po obu stronach o szerokości 3 metrów, a także pojawią się miejsca na ogródki gastronomiczne. Nie zabraknie zieleni. Każda z jedni będzie się składała z pasa ruchu ogólnego, buspasa i pasa do parkowania.

Zwyczajne skrzyżowania zastąpią ronda Dmowskiego i ronda de Gaulle’a. Pojawią się naziemne przejścia dla pieszych. Kolejne zebry powstaną na wysokości ul. Pankiewicza i Brackiej, przy stacji PKP Powiśle, a także na wysokości „Domu Partii” (drugie dojście do przystanku tramwajowego) i po wschodniej stronie ronda Czterdziestolatka.

Inne wiadomości o Meritum Projekt Marek Myrcik

Komentarze


  • Radek
    Gość
    2021-10-22 09:05:26
    To ‚Nowe Centrum Warszawy’ to jednak eksperyment. Bardziej z dziedziny inżynierii społecznej, czyli celowe wymuszenie zmiany nawyków, przyzwyczajeń niesfornych kierowców poprzez uczynienie centrum nieprzejezdnym.

  • Malfred
    Gość
    2021-10-22 09:35:48
    Wreszcie po latach uprzywilejowania kierowców i robienia wszystkiego pod nich, ktoś realizuje projekty, które poprawią bezpieczeństwo i jakość osób poruszających się pieszo, rowerem czy komunikacją miejską. Brawo!

  • ZSUEDAT
    Użytkownik
    2021-10-22 12:03:55
    Ja jestem przeciwnikiem zawężania i tak ciasnych centrów miast, mało kto w Polsce decyduje się na codzienną podróż rowerem do pracy , to nie ta sama strefa klimatyczna co Francja, Holandia, ... zmuszanie obywateli do przechodzenia na rower , to nie rozwiązanie na Polskę, urbanizacja ulic w Polsce jest straszna , zwłaszcza te kolizyjne skrzyżowania i mosty oraz braku tolerancji kierowców aut do kierowców. NIGDY BYM NIE POSŁAŁ MOJEJ CÓRKI DO SZKOŁY ROWEREM w Polsce. Obudźcie się z tymi racjonalizatorskimi bzdetami bo elektorat tracicie takimi bzdetami.

Odpowiedz

Komentujesz jako gość.