
Warszawa
Wiadomości
Warszawa Gdańska z nowym, 180-metrowym tunelem. Zbliża się finał przebudowy
Na stacji Warszawa Gdańska dobiegają końca zasadnicze prace konstrukcyjne nowego, 180-metrowego tunelu, który połączy perony z istniejącą infrastrukturą miejską. Podziemne przejście usprawni przesiadki na metro, tramwaje i autobusy, a także poprawi komunikację między peronami. Otwarcie planowane jest na drugi kwartał 2026 roku.
Tunel połączy się z już funkcjonującym przejściem podziemnym oraz zyska nowoczesną formę – wewnątrz zostaną ułożone jasne płytki, a ściany ozdobi mural przedstawiający kolejową historię Warszawy. Wejście od strony Żoliborza znajdzie się przy ul. ks. Romana Indrzejczyka i będzie wyposażone w windę oraz schody. Wszystkie perony zyskają dostęp dla osób z ograniczoną mobilnością – dzięki schodom ruchomym, tradycyjnym i windom.
Warszawa Gdańska, gotowa konstrukcja nowego tunelu pod torami, fot. Anna Znajewska-Pawluk
Już w sierpniu na perony 4 i 5 ponownie wjadą pociągi. Perony będą miały nowe zadaszenia chroniące przed warunkami atmosferycznymi oraz system informacji pasażerskiej z wyświetlaczami, nagłośnieniem i monitoringiem. W kolejnych etapach prace przeniosą się na perony 3 i 2, a wszystkie zmiany uwzględniono w obowiązującym rozkładzie jazdy.
Inwestycja stanowi część szerszego planu modernizacji warszawskiej infrastruktury kolejowej, powiązanego z planowaną przebudową linii średnicowej i stacji Warszawa Wschodnia. Całość przedsięwzięcia prowadzona jest przez firmę PORR S.A. i finansowana ze środków budżetowych. Koszt prac wynosi 80 milionów złotych netto.
Pomimo napotkanych trudności, takich jak niezinwentaryzowane wcześniej kable, nieprzewidziane warunki gruntowe czy obecność gruzu i betonu pod ziemią, prace kontynuowane są zgodnie z dostosowanym harmonogramem. Oddanie wszystkich peronów do użytku planowane jest na pierwszy kwartał 2026 roku, a nowe przejście będzie dostępne kilka miesięcy później.
Tunel połączy się z już funkcjonującym przejściem podziemnym oraz zyska nowoczesną formę – wewnątrz zostaną ułożone jasne płytki, a ściany ozdobi mural przedstawiający kolejową historię Warszawy. Wejście od strony Żoliborza znajdzie się przy ul. ks. Romana Indrzejczyka i będzie wyposażone w windę oraz schody. Wszystkie perony zyskają dostęp dla osób z ograniczoną mobilnością – dzięki schodom ruchomym, tradycyjnym i windom.
Warszawa Gdańska, gotowa konstrukcja nowego tunelu pod torami, fot. Anna Znajewska-Pawluk
Już w sierpniu na perony 4 i 5 ponownie wjadą pociągi. Perony będą miały nowe zadaszenia chroniące przed warunkami atmosferycznymi oraz system informacji pasażerskiej z wyświetlaczami, nagłośnieniem i monitoringiem. W kolejnych etapach prace przeniosą się na perony 3 i 2, a wszystkie zmiany uwzględniono w obowiązującym rozkładzie jazdy.
Inwestycja stanowi część szerszego planu modernizacji warszawskiej infrastruktury kolejowej, powiązanego z planowaną przebudową linii średnicowej i stacji Warszawa Wschodnia. Całość przedsięwzięcia prowadzona jest przez firmę PORR S.A. i finansowana ze środków budżetowych. Koszt prac wynosi 80 milionów złotych netto.
Pomimo napotkanych trudności, takich jak niezinwentaryzowane wcześniej kable, nieprzewidziane warunki gruntowe czy obecność gruzu i betonu pod ziemią, prace kontynuowane są zgodnie z dostosowanym harmonogramem. Oddanie wszystkich peronów do użytku planowane jest na pierwszy kwartał 2026 roku, a nowe przejście będzie dostępne kilka miesięcy później.
Inne wiadomości o PORR
- Rusza budowa tunelu Kolei Dużych Prędkości pod Łodzią. Kluczowy element inwestycji za 2,2 mld zł 2025-06-27 10:38:09
- We Wrocławiu powstaje największy ośrodek leczenia chorób nowotworowych w Polsce. Gigantyczny plac budowy 2025-06-24 10:03:41
- W Katowicach rozpoczęła się budowa trzech wież w miejsce dawnego dworca PKS 2025-06-02 09:03:20
- Jest wykonawca 150-metrowego wieżowca w centrum Warszawy. Będzie to prestiżowy apartamentowiec 2025-04-29 06:54:41
-
Komentarze
Brak wpisów.