
Warszawa
Wiadomości
Trzaskowski zaprezentował nowy masterplan Warszawy. Do 2050 roku m.in. 5 linii metra
Warszawa do 2050 roku ma mieć 5 linii metra, 103 stacje, 113 km sieci. Metro będzie dojeżdżać do 17 z 18 dzielnic. Dodatkowo do tego czasu we wszystkich dzielnicach będzie transport szynowy. Rafał Trzaskowski zaprezentował plan rozwoju transportu szynowego w stolicy.
Na specjalnie zwołanej konferencji, prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski zaprezentował plan rozwoju transportu szynowego w stolicy.
Według zaprezentowanego studium rozwoju Warszawy do 20250 roku ma być gotowych pięć linii metra, 113 km tuneli (teraz 42 km), 103 stacje (obecnie 39). Dodatkowo prezydent zapowiedział, że wszystkie 18 dzielnic będzie mieć dostęp do komunikacji szynowej.
- M3: Stadion Narodowy - Gocław - Mokotów - PKP Żwirki i Wigury
- M4: Tarchomin - Marymont - rondo Daszyńskiego - Rakowiec - PKP Żwirki i Wigury - Służewiec - Wilanów
- M5: Gocławek - Saska Kępa - MDM - Ochota - Skorosze - Szamoty w Ursusie
Linia M2 biegnąca z Bródna do stacji Marymont miałaby zostać przedłużona, dzięki czemu powstałby największy hub przesiadkowy w warszawskim metrze - z I i IV linią. Wiadomo także, że metro nie dotrze do Dworca Centralnego. "We współpracy z kolejarzami planujemy wygodny hub przesiadkowy z przejściami podziemnymi i na powierzchni ze stacji Centrum" - ogłosił Rafał Trzaskowski.
W planach Warszawy są nowe linie tramwajowe, w tym m.in. na Zieloną Białołękę czy na Gocław, a także tramwaj wzdłuż Modlińskiej i Myśliborskiej z odnogą do pętli na Żeraniu Wschodnim, trasa w ciągu Trasy Tysiąclecia od Kijowskiej do Grochowskiej, trasa do węzła Marsa, tramwaj na Gocław, tramwaj na Siekierki (przedłużenie budowanej obecnie trasy na "Gagarina"), tramwaj na św. Bonifacego do al. Wilanowskiej, tramwaj przez Pole Mokotowskie, do Dw. Zachodniego, trasa od Dw. Zachodniego do Kasprzaka (dwie odnogi – przez Ordona i Krzyżanowskiego), tramwaj przez Odolany, tramwaj na Płockiej i Ostroroga w kierunku Żoliborza Artystycznego, trasa z Cm. Wolskiego przez Ulrychów do Księcia Janusza i dalej wzdłuż Górczewskiej w stronę centrum, trasa w ciągu Powązkowskiej i na gen. Maczka, tramwaj przez Ostroga, Ficowskiego i Krasińskiego, most Krasińskiego", Budowlanych do Matki Teresy z Kalkuty.
Obecnie powstają tory do Wilanowa. Inwestycja ma być gotowa w 2024 roku.
W przyszłym tygodniu, dokument ma zostać wysłany do uzgodnień ustawowo określonych, m.in. z Wodami Polskimi, Regionalną Dyrekcją Ochrony Środowiska lub wojewódzkim konserwatorem zabytków. W maju, prezydent Trzaskowski planuje udostępnić studium rozwoju Warszawy do publicznej wiadomości, a w czerwcu przeprowadzić konsultacje społeczne. Na końcu, plany zostaną zrealizowane przez radę miasta. Projekt studium zyskał pozytywną opinię Miejskiej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej.
Na specjalnie zwołanej konferencji, prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski zaprezentował plan rozwoju transportu szynowego w stolicy.
"komunikacja szynowa to dla nas priorytet"
Według zaprezentowanego studium rozwoju Warszawy do 20250 roku ma być gotowych pięć linii metra, 113 km tuneli (teraz 42 km), 103 stacje (obecnie 39). Dodatkowo prezydent zapowiedział, że wszystkie 18 dzielnic będzie mieć dostęp do komunikacji szynowej.
Komunikacja szynowa to dla nas priorytet, Do 2050 r. planujemy optymalny model metra, Chcielibyśmy, żeby docelowo 53 proc. warszawiaków mieszkało w strefie dojścia do metra, dziś jest to 28 proc. Najbardziej efektywne wskaźniki przyniesie wydłużenie II linii metra i rozpoczęcie budowy trzeciej. Powstanie czytelny układ tuneli z możliwością wygodnych przesiadekpowiedział: prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski
Trzy nowe linie metra do 2050
- M3: Stadion Narodowy - Gocław - Mokotów - PKP Żwirki i Wigury
- M4: Tarchomin - Marymont - rondo Daszyńskiego - Rakowiec - PKP Żwirki i Wigury - Służewiec - Wilanów
- M5: Gocławek - Saska Kępa - MDM - Ochota - Skorosze - Szamoty w Ursusie
Linia M2 biegnąca z Bródna do stacji Marymont miałaby zostać przedłużona, dzięki czemu powstałby największy hub przesiadkowy w warszawskim metrze - z I i IV linią. Wiadomo także, że metro nie dotrze do Dworca Centralnego. "We współpracy z kolejarzami planujemy wygodny hub przesiadkowy z przejściami podziemnymi i na powierzchni ze stacji Centrum" - ogłosił Rafał Trzaskowski.
Nowe linie tramwajowe
W planach Warszawy są nowe linie tramwajowe, w tym m.in. na Zieloną Białołękę czy na Gocław, a także tramwaj wzdłuż Modlińskiej i Myśliborskiej z odnogą do pętli na Żeraniu Wschodnim, trasa w ciągu Trasy Tysiąclecia od Kijowskiej do Grochowskiej, trasa do węzła Marsa, tramwaj na Gocław, tramwaj na Siekierki (przedłużenie budowanej obecnie trasy na "Gagarina"), tramwaj na św. Bonifacego do al. Wilanowskiej, tramwaj przez Pole Mokotowskie, do Dw. Zachodniego, trasa od Dw. Zachodniego do Kasprzaka (dwie odnogi – przez Ordona i Krzyżanowskiego), tramwaj przez Odolany, tramwaj na Płockiej i Ostroroga w kierunku Żoliborza Artystycznego, trasa z Cm. Wolskiego przez Ulrychów do Księcia Janusza i dalej wzdłuż Górczewskiej w stronę centrum, trasa w ciągu Powązkowskiej i na gen. Maczka, tramwaj przez Ostroga, Ficowskiego i Krasińskiego, most Krasińskiego", Budowlanych do Matki Teresy z Kalkuty.
Obecnie powstają tory do Wilanowa. Inwestycja ma być gotowa w 2024 roku.
W przyszłym tygodniu, dokument ma zostać wysłany do uzgodnień ustawowo określonych, m.in. z Wodami Polskimi, Regionalną Dyrekcją Ochrony Środowiska lub wojewódzkim konserwatorem zabytków. W maju, prezydent Trzaskowski planuje udostępnić studium rozwoju Warszawy do publicznej wiadomości, a w czerwcu przeprowadzić konsultacje społeczne. Na końcu, plany zostaną zrealizowane przez radę miasta. Projekt studium zyskał pozytywną opinię Miejskiej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej.
Marcel
Gość
progres
Gość
VelociTraktor
Gość
Realista
Gość
Fakty: przez ostatnie 40 lat udało się wybudować 39 stacji + STP.
Przy tym tempie ten plan uda się osiągnąć w najlepszym razieza 64 lata przy licznych założeniach, że sytuacja makroekonomiczna, fiskalna będzie stabilna, że nie będzie opóźnień i że część prac uda się zrównoleglić. Ale nie da się wszystkiego na raz zrobić, bo to oznacza, że miasto zostanie sparaliżowane, nie będzie nadawać się do mieszkania, nastąpi odpływ ludności a tym samym zmienią się warunki, które były uznawane za stałe.
Druga rzecz jest taka, że niezelżenie czy to będzie perspektywa 27 lat, 64 lat czy 75 lat (ta trzecia wartość chyba jest najbardziej realna w oparciu o tempo budowy M1 - średnio 430 dni na odcinek jednej stacji), to widać tutaj brak strategii rozwoju miasta - plan odpowiada na potrzeby z 2023 roku a zostanie zrealizowany w 2050 (sic!). Dlatego uważam, że to co zostało zaprezentowane to bujda na resorach.
MarcinMC
Użytkownik
Gocław to PiS, blokowiska oraz stare komunistyczne wieżowce PRL i ich komuszy elektorat, oni będą mieć tramwaj do centrum.