
Warszawa
Wiadomości
Przebudowa alei Jana Pawła II. Będą zielone torowiska i wygodne przystanki
Ogłoszony został przetarg na przygotowanie projektu przebudowy głównej arterii łączącej Muranów, Nowolipki i Żoliborz. W ramach inwestycji powstaną zielone tory, wygodne przystanki i dużo zieleni.
Tramwaje Warszawskie ogłosiły przetarg na przygotowanie projektu przebudowy głównej arterii łączącej Muranów, Nowolipki i Żoliborz. Zadaniem inwestycji jest nie tylko przebudowa torów tramwajowych, ale także zmiana organizacji ruchu samochodowego, rowerowego i pieszych. Prace obejmą także Stawki i rondo Zgrupowania AK „Radosław”.
Zmiany w ciągu alei Jana Pawła II zakładają zwiększenie powierzchni pasów zieleni wzdłuż torów, dlatego tłuczeń zostanie zastąpiony zielonym rozchodnikiem. Aleja została zaprojektowana z trzypasmowymi jezdniami pod koniec lat 40. jako trasa N-S. Łączna długość zielonych torów na Jana Pawła II i na ul. Stawki wyniesie 3000 metrów. W ramach inwestycji poszerzone zostaną przystanki, na których pojawią się wiaty. Przystanki na Jana Pawła II zostaną przeniesione za skrzyżowania z przecznicami.
Pojawią się wspólne przystanki dla tramwajów i autobusów na ulicy Stawki, a przy skrzyżowaniu z Jana Pawła II będą one miały formę wydzielonych peronów. Z kolei na ulicy Dzikiej zaprojektowane zostały tzw. przystanki wiedeńskie. Przebudowane zostaną ponadto jezdnie i drogi rowerowe - między skrzyżowaniem z al. Solidarności a rondem Zgrupowania AK „Radosław” rowerzyści będą mogli jeździć po dwóch stronach ulicy. Zwężenie jezdni pozwoli na wyznaczenie dodatkowych miejsc parkingowych. Nie zmieni się liczba pasów dla aut przy skrzyżowaniach, co ma kluczowe znaczenie dla przepustowości.
Wybudowane zostaną dodatkowe tory na rondzie Radosława i na placu Grunwaldzkim. Na północnym wlocie przy centrum handlowym pojawi się trzeci peron tramwajowy dla tramwajów jadących z Żoliborza w kierunku Okopowej. Dodatkowy tor pojawi się również na placu Grunwaldzkim dla tramwajów jadących z ronda Radosława i skręcających w Broniewskiego.
Inwestycja realizowana będzie w trzech etapach. Pierwszy zakłada projekty dla al. Jana Pawła II na odcinku od al. Solidarności do ul. Dzikiej oraz ul. Stawki. Wykonawca będzie miał 25 miesięcy na realizację zadania. Drugi etap dotyczy ronda Zgrupowania AK „Radosław”, a trzeci al. Jana Pawła II na odcinku od ronda do placu Grunwaldzkiego. Na tę część wykonawca będzie miał po 24 miesiące.
Tramwaje Warszawskie przewidują rozpoczęcie inwestycji w 2028 roku.
Tramwaje Warszawskie ogłosiły przetarg na przygotowanie projektu przebudowy głównej arterii łączącej Muranów, Nowolipki i Żoliborz. Zadaniem inwestycji jest nie tylko przebudowa torów tramwajowych, ale także zmiana organizacji ruchu samochodowego, rowerowego i pieszych. Prace obejmą także Stawki i rondo Zgrupowania AK „Radosław”.
Zmiany w ciągu alei Jana Pawła II zakładają zwiększenie powierzchni pasów zieleni wzdłuż torów, dlatego tłuczeń zostanie zastąpiony zielonym rozchodnikiem. Aleja została zaprojektowana z trzypasmowymi jezdniami pod koniec lat 40. jako trasa N-S. Łączna długość zielonych torów na Jana Pawła II i na ul. Stawki wyniesie 3000 metrów. W ramach inwestycji poszerzone zostaną przystanki, na których pojawią się wiaty. Przystanki na Jana Pawła II zostaną przeniesione za skrzyżowania z przecznicami.
Pojawią się wspólne przystanki dla tramwajów i autobusów na ulicy Stawki, a przy skrzyżowaniu z Jana Pawła II będą one miały formę wydzielonych peronów. Z kolei na ulicy Dzikiej zaprojektowane zostały tzw. przystanki wiedeńskie. Przebudowane zostaną ponadto jezdnie i drogi rowerowe - między skrzyżowaniem z al. Solidarności a rondem Zgrupowania AK „Radosław” rowerzyści będą mogli jeździć po dwóch stronach ulicy. Zwężenie jezdni pozwoli na wyznaczenie dodatkowych miejsc parkingowych. Nie zmieni się liczba pasów dla aut przy skrzyżowaniach, co ma kluczowe znaczenie dla przepustowości.
Wybudowane zostaną dodatkowe tory na rondzie Radosława i na placu Grunwaldzkim. Na północnym wlocie przy centrum handlowym pojawi się trzeci peron tramwajowy dla tramwajów jadących z Żoliborza w kierunku Okopowej. Dodatkowy tor pojawi się również na placu Grunwaldzkim dla tramwajów jadących z ronda Radosława i skręcających w Broniewskiego.
Inwestycja realizowana będzie w trzech etapach. Pierwszy zakłada projekty dla al. Jana Pawła II na odcinku od al. Solidarności do ul. Dzikiej oraz ul. Stawki. Wykonawca będzie miał 25 miesięcy na realizację zadania. Drugi etap dotyczy ronda Zgrupowania AK „Radosław”, a trzeci al. Jana Pawła II na odcinku od ronda do placu Grunwaldzkiego. Na tę część wykonawca będzie miał po 24 miesiące.
Tramwaje Warszawskie przewidują rozpoczęcie inwestycji w 2028 roku.
krytyczny
Gość
Kitteh
Gość
Walt Disney
Gość