
Warszawa
Wiadomości
Powstanie tunel w Warszawie, który połączy obie Pragi
Została podpisana umowa na opracowanie tunelu, łączącego Pragę-Północ z Pragą-Południe wraz z opracowaniem koncepcji ul. Tysiąclecia. Inwestycja jest elementem realizacji nowej koncepcji zagospodarowania Trasy Tysiąclecia i jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej.
Podpisana została umowa z firmą Torprojekt, w ramach której wykonany zostanie projekt budowlany tunelu pod torami kolejowymi w ciągu ul. Tysiąclecia wraz z opracowaniem koncepcji ul. Tysiąclecia od ul. Żupniczej do ul. Kijowskiej. Inwestycja jest dofinansowana ze środków Unii Europejskiej. Koszt opracowania projektu to 2,5 mln zł. Tunel wraz z drogami ma zostać oddany do użytku w 2029 r.
Umowa jest wynikiem porozumienia, jakie w 2022 roku zostało zawarte pomiędzy m.st. Warszawa, a PKP PLK, które modernizuje linię średnicową i gruntownie przebudowuje stację Warszawa Wschodnia. Realizacje tych inwestycji to najlepszy czas na budowę fragmentu nowego układu drogowego z tunelem pod terenem kolejowym.
Tunel, który połączy obie Pragi to kluczowy element układu komunikacyjnego przyszłego Węzła Wschód, w którym zbiegną się linie kolejowe, tramwajowe, autobusowe i metro. W nowym tunelu znajdzie się m.in. jezdnia zapewniająca po jednym pasie ruchu w każdym kierunku, obustronne chodniki i drogi rowerowe. Podobne rozwiązania zastosowane zostaną w przypadku ulicy Tysiąclecia - drogi przebiegającej tunelem łącząc ulice Kijowską i Żupniczą. Na zachodniej stronie ulicy Tysiąclecia, w pobliżu stacji Warszawa Wschodnia, zaplanowano miejsce dla linii tramwajowej oraz przystanków z wejściami na perony linii kolejowych obsługujących podmiejskie trasy. Dzięki temu ułatwiona zostanie przesiadka między różnymi środkami transportu publicznego dla podróżujących.
W ramach nowej koncepcji zagospodarowania Trasy Tysiąclecia, inwestycja ta stanowi jeden z elementów łączących Pragę-Północ z Pragą-Południe. Planowane są również inne projekty, takie jak budowa ciągów dróg rowerowych, stworzenie przestrzeni przyjaznych dla pieszych, lokalne drogi dla ruchu samochodowego oraz trasy dla tramwaju. Wśród planowanych działań znajdują się również powiązane place i skwery, a także nowe elementy małej architektury. Konsultacje społeczne dotyczące koncepcji zagospodarowania Trasy Tysiąclecia zostały przeprowadzone w 2022 roku.
Podpisana została umowa z firmą Torprojekt, w ramach której wykonany zostanie projekt budowlany tunelu pod torami kolejowymi w ciągu ul. Tysiąclecia wraz z opracowaniem koncepcji ul. Tysiąclecia od ul. Żupniczej do ul. Kijowskiej. Inwestycja jest dofinansowana ze środków Unii Europejskiej. Koszt opracowania projektu to 2,5 mln zł. Tunel wraz z drogami ma zostać oddany do użytku w 2029 r.
Umowa jest wynikiem porozumienia, jakie w 2022 roku zostało zawarte pomiędzy m.st. Warszawa, a PKP PLK, które modernizuje linię średnicową i gruntownie przebudowuje stację Warszawa Wschodnia. Realizacje tych inwestycji to najlepszy czas na budowę fragmentu nowego układu drogowego z tunelem pod terenem kolejowym.
Tunel, który połączy obie Pragi to kluczowy element układu komunikacyjnego przyszłego Węzła Wschód, w którym zbiegną się linie kolejowe, tramwajowe, autobusowe i metro. W nowym tunelu znajdzie się m.in. jezdnia zapewniająca po jednym pasie ruchu w każdym kierunku, obustronne chodniki i drogi rowerowe. Podobne rozwiązania zastosowane zostaną w przypadku ulicy Tysiąclecia - drogi przebiegającej tunelem łącząc ulice Kijowską i Żupniczą. Na zachodniej stronie ulicy Tysiąclecia, w pobliżu stacji Warszawa Wschodnia, zaplanowano miejsce dla linii tramwajowej oraz przystanków z wejściami na perony linii kolejowych obsługujących podmiejskie trasy. Dzięki temu ułatwiona zostanie przesiadka między różnymi środkami transportu publicznego dla podróżujących.
W ramach nowej koncepcji zagospodarowania Trasy Tysiąclecia, inwestycja ta stanowi jeden z elementów łączących Pragę-Północ z Pragą-Południe. Planowane są również inne projekty, takie jak budowa ciągów dróg rowerowych, stworzenie przestrzeni przyjaznych dla pieszych, lokalne drogi dla ruchu samochodowego oraz trasy dla tramwaju. Wśród planowanych działań znajdują się również powiązane place i skwery, a także nowe elementy małej architektury. Konsultacje społeczne dotyczące koncepcji zagospodarowania Trasy Tysiąclecia zostały przeprowadzone w 2022 roku.
Toronauta.
Gość
Zdmpatalachy
Gość
Marz
Gość
Bez sensu
Gość
Eliza
Gość
Jak
Gość
Takie obcinanie palca po kawałku.
W takim systemie przerabiamy Sokolą w kierunku Kijowskiej. Krótkowzroczność pokutującą latami.
O rany
Gość
Drugi zero aut tunel dla rowerzystów i pieszych
Po sprzeciwach oraz uwagach paru Warszawiaków łaskawie jeden pas dla samochodów a można zrobić po dwa a jeden z istniejących tuneli zostawiać dla "ekologów "
Ksenia
Gość
Piotr
Gość
Pozdrawiam
Olo
Gość
Olo
Gość
Anonim
Gość
Mariusz
Gość
Ja
Gość
dsasda
Gość