Pierwszy most pieszo-rowerowy w Warszawie taniej niż zakładano. Budowa jeszcze w tym roku

2021.07.26

Otwarte zostały oferty w przetargu na budowę jednego z najdłuższych mostów pieszo-rowerowych na świecie. Jest ich 5, a 4 z nich mieszczą się w kosztorysie.

Most pieszo-rowerowy przez Wisłę coraz bliżej. W poniedziałek, 26 lipca otwarto oferty w przetargu na wykonawcę nowej kładki, która połączy dwa brzegi Wisły.

Łącznie w przetargu wpłynęło pięć ofert, z czego cztery mieszczą się w założonym budżecie. Najtaniej swoje prace wyceniła firma Intop, która zaproponowała 90 mln zł. Wśród pozostałych ofert znajdują się: Budimex (blisko 121 mln zł), Strabag (134 mln zł) i Mostostal Warszawa (159 mln zł). Jedyną firmą, która przekroczyła kosztorys jest wykonawca II linii metra w Warszawie - Gulemark z kwotą aż 228 mln zł.

Teraz nastąpi ocena ofert, tak aby umowę z wykonawcą mostu pieszo-rowerowego przez Wisłę udało się podpisać po wakacjach. Prace budowlane mogłyby się rozpocząć jeszcze w tym roku, a ich końcowy efekt ma być widoczny wiosną 2024 roku.

Warszawska inwestycja będzie pierwszym mostem w stolicy, który przeznaczony zostanie wyłącznie dla pieszych i rowerzystów. Kładka połączyć ma miejskie bulwary z Pragą Południe i przypominać ma rozszerzając się miejscami aż do 16 metrów, by w najwęższym miejscu mieć jedynie 6 metrów. W tych zakolach zaplanowano m.in. miejsca do odpoczynku, tarasy widokowe czy mobilną gastronomię.

Za przeprowadzenie tej inwestycji odpowiedzialny będzie Zarząd Dróg Miejskich, a jej projekt architektoniczny przygotowała pracownia Schuessler-Plan. W budżecie miasta zarezerwowane zostało na ten cel 180 mln zł.

Źródło: Urbanity.pl

Komentarze


  • Radek
    Gość
    2021-07-26 15:51:56
    Ciekawe, czy piesi będą mieli pierwszeństwo czy też będą mieli swoją połowę.

  • Henio
    Gość
    2021-07-26 20:48:47
    "Kładka połączyć ma miejskie bulwary z Pragą Południe"

    Pragą-Północ.

    Niech teraz wyremontują ulice Okrzei i Kłopotowskiego. To są reprezentacyjne ulice.

  • Vin
    Gość
    2021-07-26 20:50:24
    Kasa w błoto było trzeba 2 poziomy górny dla rowerów i pieszych a na dole tunel z samochodami i tramwajem lub nawet jakoś kolejkę elektryczna.

Odpowiedz

Komentujesz jako gość.