
Warszawa
Wiadomości
Koniec budowy linii M2 na Bródno. Trwają testy przed otwarciem dla pasażerów
Gotowy jest już odcinek drugiej linii Metra Warszawskiego na Bródno, jednak miasto czeka jeszcze na wydanie pozwolenia na użytkowanie. Zanim nastąpi otwarcie kolejnego odcinka linii M2, odbywają się jazdy testowe pociągów w tunelach. Najprawdopodobniej jeszcze w tym miesiącu pojadą pierwsze pociągi z pasażerami.
Wkrótce nastąpi otwarcie drugiej linii metra, dzięki któremu mieszkańcy Bródna i okolic będą mogli dojechać do centrum Warszawy w niespełna 20 minut. Generalny wykonawca inwestycji, Gülermak złożył już zawiadomienie o zakończeniu budowy i obecnie miasto czeka na wydanie pozwolenia na użytkowanie przez Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego. Jak zapowiada prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski, jeśli nie będzie opóźnień to otwarcie kolejnego odcinka drugiej linii metra nastąpi jeszcze we wrześniu.
24 sierpnia dobiegła końca budowa bródnowskiego odcinka linii M2, składającego się z trzech stacji - C19 Zacisze, C20 Kondratowicza i C21 Bródno. Pozytywne opinie wydał już sanepid i straż pożarna, a w tunelach trwają jazdy testowe pociągów, dzięki którym maszyniści zapoznają się z trasą. Sprawdzane jest też działanie systemów.
Gdzie znajdują się nowe stacje linii M2 na Bródno? Łącznie powstały trzy stacje:
C19 Zacisze – zlokalizowana pod ul. Figara przy skrzyżowaniu z ulicami Codzienną, Rolanda i Spójni (długa na 176 metrów);
C20 Kondratowicza – zlokalizowana pod ul. Kondratowicza między skrzyżowaniami z ul. Malborską i 20 Dywizji Piechoty PW a ul. Św. Wincentego (długa na 314 m);
C21 Bródno – zlokalizowana w ul. Kondratowicza pomiędzy skrzyżowaniami ulic Bazyliańską/Rembielińską i Łabiszyńską (długa na 697,5 m – wraz z komorami rozjazdów i torów odstawczych).
Nowy odcinek linii M2 ma 3,9 km, a jego tuneli to blisko 5,8 km. Na wszystkich stacjach metra, oprócz schodów ruchomych, powstały także windy. Na posadzkach wytyczono linie prowadzące, które ułatwiają poruszanie się osobom niewidomym lub słabowidzącym. W jednym z najdłuższych korytarzy podziemnej kolei – na stacji C20 Kondratowicza, pod ulicą św. Wincentego znajdują się tzw. ruchome chodniki.
Koszt realizacji tego odcinka II linii metra wyniósł 1 397 895 000 zł i był dofinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Wkrótce nastąpi otwarcie drugiej linii metra, dzięki któremu mieszkańcy Bródna i okolic będą mogli dojechać do centrum Warszawy w niespełna 20 minut. Generalny wykonawca inwestycji, Gülermak złożył już zawiadomienie o zakończeniu budowy i obecnie miasto czeka na wydanie pozwolenia na użytkowanie przez Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego. Jak zapowiada prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski, jeśli nie będzie opóźnień to otwarcie kolejnego odcinka drugiej linii metra nastąpi jeszcze we wrześniu.
24 sierpnia dobiegła końca budowa bródnowskiego odcinka linii M2, składającego się z trzech stacji - C19 Zacisze, C20 Kondratowicza i C21 Bródno. Pozytywne opinie wydał już sanepid i straż pożarna, a w tunelach trwają jazdy testowe pociągów, dzięki którym maszyniści zapoznają się z trasą. Sprawdzane jest też działanie systemów.
Gdzie znajdują się nowe stacje linii M2 na Bródno? Łącznie powstały trzy stacje:
C19 Zacisze – zlokalizowana pod ul. Figara przy skrzyżowaniu z ulicami Codzienną, Rolanda i Spójni (długa na 176 metrów);
C20 Kondratowicza – zlokalizowana pod ul. Kondratowicza między skrzyżowaniami z ul. Malborską i 20 Dywizji Piechoty PW a ul. Św. Wincentego (długa na 314 m);
C21 Bródno – zlokalizowana w ul. Kondratowicza pomiędzy skrzyżowaniami ulic Bazyliańską/Rembielińską i Łabiszyńską (długa na 697,5 m – wraz z komorami rozjazdów i torów odstawczych).
Nowy odcinek linii M2 ma 3,9 km, a jego tuneli to blisko 5,8 km. Na wszystkich stacjach metra, oprócz schodów ruchomych, powstały także windy. Na posadzkach wytyczono linie prowadzące, które ułatwiają poruszanie się osobom niewidomym lub słabowidzącym. W jednym z najdłuższych korytarzy podziemnej kolei – na stacji C20 Kondratowicza, pod ulicą św. Wincentego znajdują się tzw. ruchome chodniki.
Koszt realizacji tego odcinka II linii metra wyniósł 1 397 895 000 zł i był dofinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Komentarze
Brak wpisów.