
Warszawa
Wiadomości
Fatum Saskiego
Wczoraj minął termin zgłaszania się firm, które chcą projektować Pałac Saski. Zgłosiła się tylko jedna pracownia.
Niestety jest tylko jeden chętny: Polsko-Belgijska Pracownia Architektury Projekt. Ta sama, która do tej pory zajmowała się projektowaniem pałacu w konsorcjum z Budimeksem-Dromeksem.
Umowę z tym konsorcjum miasto rozwiązało. Oficjalnie w związku z wykopaliskami, które konserwator zabytków nakazał w części zachować. Nieoficjalnie także dlatego, że wykonawca nie chciał realizować zmienionego projektu za tę samą cenę.
Ratusz ogłosił nowy przetarg, wyłącznie na projekt pałacu. Przetarg na samą odbudowę gmachu będzie rozpisany oddzielnie. Ale niewykluczone, że wykonawcy się nie zmienią. Budimex też już dziś deklaruje, że w przetargu na odbudowę wystartuje. Z zastrzeżeniem: jeśli będą korzystne warunki.
Niestety jest tylko jeden chętny: Polsko-Belgijska Pracownia Architektury Projekt. Ta sama, która do tej pory zajmowała się projektowaniem pałacu w konsorcjum z Budimeksem-Dromeksem.
Umowę z tym konsorcjum miasto rozwiązało. Oficjalnie w związku z wykopaliskami, które konserwator zabytków nakazał w części zachować. Nieoficjalnie także dlatego, że wykonawca nie chciał realizować zmienionego projektu za tę samą cenę.
Ratusz ogłosił nowy przetarg, wyłącznie na projekt pałacu. Przetarg na samą odbudowę gmachu będzie rozpisany oddzielnie. Ale niewykluczone, że wykonawcy się nie zmienią. Budimex też już dziś deklaruje, że w przetargu na odbudowę wystartuje. Z zastrzeżeniem: jeśli będą korzystne warunki.
Inne wiadomości o Budimex
- Zaawansowana inżynieria na finiszu jednej z największych inwestycji kolejowych w Polsce. Publikujemy nowy film z placu budowy 2025-05-15 09:57:42
- Kluczowa inwestycja w infrastrukturę sportową Uniwersytetu Gdańskiego. Rusza budowa nowoczesnego Centrum Sportu 2025-04-29 08:46:07
- Neogotycki dworzec z początku XX wieku odzyskał historyczny blask 2025-04-11 16:14:08
- Ruszyło drążenie najdłuższego tunelu kolejowego w Polsce. Inwestycja ma ogromne znaczenie dla rozwoju infrastruktury kolejowej 2025-04-01 06:45:15
-
Komentarze
Brak wpisów.