Bliżej budowy III linii metra warszawskiego. Początek ze stacji Stadion Narodowy

2021.11.29

Podpisana została umowa, która znacząco przybliża do realizacji pierwszego odcinka trzeciej linii metra w Warszawie.

W piątek, 26 listopada podpisana została umowa z firmą ILF Consulting Engineers Polska na wykonanie „Prac przedprojektowych - ETAP I - PRAGA – III linii metra wraz ze Stacją Techniczno-Postojową (STP) Kozia Górka w Warszawie”.

Wykonawca będzie miał 18 miesięcy, licząc od dnia podpisania umowy na przygotowanie m.in. projektu koncepcyjnego, ustalenia stref wpływu budowy obiektów metra na zabudowę sąsiadującą, oceny stanu budynków w strefach wpływu budowy obiektów metra, analizy wpływu drgań i obciążeń dynamicznych na konstrukcje budynków i ludzi w nich przebywających, dokumentacji Hydrogeologicznej i Geologiczno-Inżynierskiej czy programu funkcjonalno-użytkowego.

Jest to kolejny krok ku ogłoszeniu postępowania w formule projektuj i buduj dla pierwszego odcinka III linii warszawskiego metra, która poprowadzona zostanie ze stacji Stadion Narodowy. I etap inwestycji to budowa sześciu stacji: Dworzec Wschodni, Mińska, Rondo Wiatraczna, Ostrobramska, Jana Nowaka-Jeziorańskiego i Gocław. Wybudowane zostanie także odgałęzienie prowadzące do Stacji Techniczno-Postojowej na Koziej Górce.

Rozstrzygamy już przebieg trzeciej linii na pozostałych odcinkach. Prowadzimy także intensywne prace koncepcyjne dotyczące kolejnych linii i docelowego układu metra w stolicy – mówi Rafał Trzaskowski, prezydent m.st. Warszawy. - Łączymy Pragę z centrum. Za ponad dwa lata powstanie most pieszo-rowerowy. Rozbudujemy także metro w prawobrzeżnej części Warszawy. Praski odcinek M3 znacznie ułatwi podróżowanie mieszkańcom dużych osiedli na Gocławiu, Grochowie i Kamionku - dodaje prezydent.

Przebieg tego odcinka został wyznaczony na podstawie analiz niezależnych ekspertów (konsorcjum firm Egis Rail – czołowej europejskiej firmy zajmującej się projektowaniem infrastruktury szynowej oraz polskiej firmy TransEko) i wniosków płynących z prac nad nowym studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Warszawy - kluczowego dokumentu, który przesądza o zagospodarowaniu przestrzennym miasta i jego dalszym rozwoju.

Źródło: Urbanity.pl

Komentarze


  • Byrt
    Gość
    2021-11-29 11:28:58
    Najlepsze jest to, że mieszkańcy sami stwierdzili, że III linia w takim układzie jest bezsensowna i tramwajem można dotrzeć do centrum w kilka minut dłużej. Niestety ratusz ma w dupie zdanie pospólstwa.

  • ba
    Gość
    2021-11-29 13:41:45
    Warszawa już w tym momencie powinna mieć przynajmniej 4 linie metra.Dziesiątki lat przespano i fatalnie rządzono miastem i są tego skutki.Za Trzaskowskiego miasto stoi w miejscu a nawet się uwstecznia.

  • Bartosz
    Gość
    2021-11-29 14:55:45
    pewnie dlatego tyle osób przeprowadza się do Warszawy lub tutaj pracuje. Jest to jedno z nielicznych dużych polskich miast, gdzie wzrasta liczba ludności.

Odpowiedz

Komentujesz jako gość.