
Kraków
Wiadomości
W Krakowie powstanie nowy parking P+R. Jest zgoda na realizację inwestycji
Decyzje administracyjne umożliwiające budowę parkingu P+R na Górce Narodowej wraz z terminalem autobusowym i pętlą dla szybkiego tramwaju zostały wydane przez Wydział Architektury i Urbanistyki UMK. To pozwala na kontynuowanie prac związanych z inwestycją.
Ze względu na brak możliwości budowy parkingu P+R na pierwotnie planowanych działkach, Zarząd Inwestycji Miejskich zlecił przeprojektowanie pętli końcowej linii tramwajowej do Górki Narodowej. Projekt ten zakłada parking dwupoziomowy, pod którym ma działać terminal autobusowy i pętla tramwaju. Dzięki temu rozwiązaniu możliwe jest jednoczesne zabezpieczenie miejsc postojowych w systemie „parkuj i jedź”, co wpływa na poprawę integracji poszczególnych środków transportu.
Dwupoziomowy parking oferuje dwukrotnie więcej miejsc postojowych niż pierwotnie planowano, co umożliwia zapewnienie około 470 miejsc postojowych. Na parkingu przewidziano kilkanaście miejsc dla niepełnosprawnych, a także punkty ładowania pojazdów elektrycznych.
Realizacja tego projektu wymagała uzyskania decyzji administracyjnych zezwalających na zamienne rozwiązanie projektowe, które zostały wydane jesienią zeszłego roku przez Wydział Architektury i Urbanistyki UMK. Po procesie remediacji terenu, na którym ma stanąć obiekt, rozpocznie się budowa końcowego fragmentu zadania.
Zgodnie z planem, budowa fragmentu końcowego linii tramwajowej do Górki Narodowej ma się zakończyć w połowie tego roku dzięki zastosowaniu modułowego systemu budowy parkingu.
Linia tramwajowa KST Krowodrza Górka – Górka Narodowa będzie miała łącznie około 5,5 km długości i powstanie aż 23 perony tramwajowe i aż siedem obiektów inżynierskich, które pozwolą na sprawne przemieszczanie się tramwajów na północ miasta. Inwestycja ta to także 6,3 km ścieżek rowerowych i ciągów pieszo-rowerowych, ekrany akustyczne oraz trzy parkingi P+R dla około 670 pojazdów.
Ze względu na brak możliwości budowy parkingu P+R na pierwotnie planowanych działkach, Zarząd Inwestycji Miejskich zlecił przeprojektowanie pętli końcowej linii tramwajowej do Górki Narodowej. Projekt ten zakłada parking dwupoziomowy, pod którym ma działać terminal autobusowy i pętla tramwaju. Dzięki temu rozwiązaniu możliwe jest jednoczesne zabezpieczenie miejsc postojowych w systemie „parkuj i jedź”, co wpływa na poprawę integracji poszczególnych środków transportu.
Dwupoziomowy parking oferuje dwukrotnie więcej miejsc postojowych niż pierwotnie planowano, co umożliwia zapewnienie około 470 miejsc postojowych. Na parkingu przewidziano kilkanaście miejsc dla niepełnosprawnych, a także punkty ładowania pojazdów elektrycznych.
Realizacja tego projektu wymagała uzyskania decyzji administracyjnych zezwalających na zamienne rozwiązanie projektowe, które zostały wydane jesienią zeszłego roku przez Wydział Architektury i Urbanistyki UMK. Po procesie remediacji terenu, na którym ma stanąć obiekt, rozpocznie się budowa końcowego fragmentu zadania.
Zgodnie z planem, budowa fragmentu końcowego linii tramwajowej do Górki Narodowej ma się zakończyć w połowie tego roku dzięki zastosowaniu modułowego systemu budowy parkingu.
Linia tramwajowa KST Krowodrza Górka – Górka Narodowa będzie miała łącznie około 5,5 km długości i powstanie aż 23 perony tramwajowe i aż siedem obiektów inżynierskich, które pozwolą na sprawne przemieszczanie się tramwajów na północ miasta. Inwestycja ta to także 6,3 km ścieżek rowerowych i ciągów pieszo-rowerowych, ekrany akustyczne oraz trzy parkingi P+R dla około 670 pojazdów.
Pati
Gość