
Łódź
Wiadomości
Tunel średnicowy w Łodzi. Jest przestój i nowy harmonogram inwestycji
Od kilku miesięcy tarcze TBM Katarzyna i Faustyna stoją. Budowa tunelu średnicowego w Łodzi jest czasowo wstrzymana. PKP Polskie Linie Kolejowe zapewniają, że wkrótce ponownie ruszy budowa z nowym harmonogramem prac.
Jeszcze w tym miesiącu ponownie rozpocznie się drążenie tunelu średnicowego w Łodzi przez mniejszą z tarcz, czyli Faustyna - donosi "Wyborcza.pl". Gazecie udało się skontaktować z inwestorem, czyli PKP Polskie Linie Kolejowe, który potwierdził, że budowa jest czasowo wstrzymana i wkrótce ponownie rozpocznie się realizacja inwestycji.
Przestój na budowie trwa już kilka miesięcy. Próżno szukać budowlańców na placach budowy przystanków Łódź Śródmieście i Łódź Polesie. Nieznaczne postępy widoczne są jedynie na terenie przyszłego przystanku Łódź Koziny. W rozmowie z "Wyborcza.pl" inwestor potwierdził wstrzymanie budowy, co tłumaczone jest tym, że przystanek Łódź Polesie ma być już przygotowany do przejścia w poziomie -3 maszyny TBM, a na przystanku Łódź Śródmieście trwały kontrole z zakresu bezpieczeństwa warunków pracy.
We wrześniu ma ruszyć mniejsza z tarcz, czyli Faustyna, a w październiku większa z tarcz - Katarzyna. Obecnie najbardziej zaawansowane prace widać na przystanku Łódź Polesie, gdzie wykonawca przekroczył półmetek robót (60 proc. prac). Przystanek Łódź Koziny został wykonany w 30 proc., a Łódź Śródmieście w 15 proc. Tunele kolejowe zostały zrealizowane w jednej trzeciej - czytamy w portalu "Wyborcza.pl".
Nowy harmonogram budowy tunelu średnicowego w Łodzi
Pomimo, że nie ma jeszcze oficjalnego komunikatu PKP odnośnie aktualizacji harmonogramu inwestycji, obecnie obowiązujące terminy to - 2023 rok - podziemna infrastruktura tunelu średnicowego w Łodzi ma być wyposażana i wykańczana. Pierwsze pociągi rozpocząć miałyby kursowanie na nowej trasie w 2024 roku. Wiadomo już, że terminy te będą trudne do osiągnięcia, dlatego inwestor pracuje nad urealnieniem harmonogramu inwestycji.
Jeszcze w tym miesiącu ponownie rozpocznie się drążenie tunelu średnicowego w Łodzi przez mniejszą z tarcz, czyli Faustyna - donosi "Wyborcza.pl". Gazecie udało się skontaktować z inwestorem, czyli PKP Polskie Linie Kolejowe, który potwierdził, że budowa jest czasowo wstrzymana i wkrótce ponownie rozpocznie się realizacja inwestycji.
Przestój na budowie trwa już kilka miesięcy. Próżno szukać budowlańców na placach budowy przystanków Łódź Śródmieście i Łódź Polesie. Nieznaczne postępy widoczne są jedynie na terenie przyszłego przystanku Łódź Koziny. W rozmowie z "Wyborcza.pl" inwestor potwierdził wstrzymanie budowy, co tłumaczone jest tym, że przystanek Łódź Polesie ma być już przygotowany do przejścia w poziomie -3 maszyny TBM, a na przystanku Łódź Śródmieście trwały kontrole z zakresu bezpieczeństwa warunków pracy.
We wrześniu ma ruszyć mniejsza z tarcz, czyli Faustyna, a w październiku większa z tarcz - Katarzyna. Obecnie najbardziej zaawansowane prace widać na przystanku Łódź Polesie, gdzie wykonawca przekroczył półmetek robót (60 proc. prac). Przystanek Łódź Koziny został wykonany w 30 proc., a Łódź Śródmieście w 15 proc. Tunele kolejowe zostały zrealizowane w jednej trzeciej - czytamy w portalu "Wyborcza.pl".
Nowy harmonogram budowy tunelu średnicowego w Łodzi
Pomimo, że nie ma jeszcze oficjalnego komunikatu PKP odnośnie aktualizacji harmonogramu inwestycji, obecnie obowiązujące terminy to - 2023 rok - podziemna infrastruktura tunelu średnicowego w Łodzi ma być wyposażana i wykańczana. Pierwsze pociągi rozpocząć miałyby kursowanie na nowej trasie w 2024 roku. Wiadomo już, że terminy te będą trudne do osiągnięcia, dlatego inwestor pracuje nad urealnieniem harmonogramu inwestycji.
Komentarze
Brak wpisów.