Trwa budowa podziemnej drogi w Nowym Centrum Łodzi

2020.11.26

Pod koniec przyszłego roku zakończony się realizacja jednej z najważniejszych inwestycji nie tylko w Nowym Centrum Łodzi, ale i całym mieście, czyli podziemnej drogi.

Podziemna droga w Nowym Centrum Łodzi będzie dwukierunkową, jednopasmową jezdnią, która znajdzie się na głębokości 6 metrów pod ziemią. Nowa droga o długości pół kilometra i szerokości 10 metrów, zagłębiać się będzie przy ulicy Kilińskiego i połączy się z rondem pod aleją Rodziny Scheiblerów.

Pod ziemią powstanie jezdnia dla samochodów. Nad nią stworzony zostanie woonerf, łączący teren EC1 z dworcem Łódź Fabryczna o całkowitej powierzchni 12 000 metrów kwadratowych. Inwestycja powstaje w formule zaprojektuj i wybuduj i podzielona została na dwa etapy - tunel drogi wewnętrznej oraz woonerf na poziomie „0”.

Inwestycja w Nowym Centrum Łodzi połączy ulicę Kilińskiego w kierunku ronda pod alei Scheiblerów. Dodatkowo skomunikuje na poziomie -1 sąsiednie działki wraz z przygotowaniem wjazdów do projektowanego parkingu podziemnego oraz przyszłym przebiciem drogi podziemnej w kierunku ulicy Dowborczyków.

Podziemna droga połączy infrastrukturę inwestycyjną z przyjazną przestrzenią publiczną. Obsługiwać będzie parkingi i budynki powstające w Nowym Centrum Łodzi. Powstanie tam przestrzeń publiczna pełna zieleni z fontanną, ławkami i miejscami wypoczynku – powiedział wiceprezydent Łodzi Adam Pustelnik.

Wykonawca podziemnej drogi zrealizował już ściany szczelinowe wraz ze stropem tunelu i obecnie jest w trakcie budowy wykopu podstropowego oraz płyty dennej zamykającej w przekroju konstrukcję tunelu. Na początku przyszłego roku rozpocząć się mają roboty wykończeniowe nawierzchni asfaltów na poziomie „-1” i granitów i klinkierów na poziomie „0”. Inwestycja ma być gotowa jesienią 2021 roku. Wykonawcą jest konsorcjum Budomal-Mosty Łódź.

Źródło: Urbanity.pl

Komentarze


  • Ol
    Gość
    2020-11-27 08:04:37
    W którym miejscu na kilinskiegi

  • Cx
    Gość
    2020-11-27 11:44:36
    Zamiast wybudować brakujące wiadukty, albo tunele łączące dzielnice, żeby rozładować korki i skracać czas przejazdu, w Łodzi buduje się tunel pod deptakiem. Droga powstaje głównie dlatego żeby był dojazd do jednej ze sprzedanych działek. Co przykre koszt budowy oscyluje w granicach kwoty którą miasto uzyskało że sprzedaży tej działki. Mało kto jeździ w tych okolicach bo i nie ma po co.

  • Cx
    Gość
    2020-11-27 11:46:10
    @Ol. Jest to ulica Hassa, koło biurowca mBanku.

Odpowiedz

Komentujesz jako gość.