
Łódź
Wiadomości
Ponad rok budowy łódzkiego metra. Gdzie są obecnie tarcze?
Po ponad roku od rozpoczęcia budowy tunelu średnicowego pod Łodzią gotowy jest już pierwszy odcinek.
Łódzkie metro drążone jest przez dwie tarcze - Katarzynę i Faustynę. Pierwsza - większa - przebija się właśnie od ulicy Odolanowskiej w stronę Manufaktury. Druga, która drąży pojedyncze tunele, które w przyszłości połączą przystanek Koziny z dworcem Łódź-Kaliska i dworcem Żabieniec, wykonała pierwszy fragment tunelu.
Tarcza Faustyna przebiła się do rozgałęzienia przy przystanku Koziny pod koniec września, a to oznacza, że gotowy jest już odcinek od komory startowej przy ul. Długosza do przyszłego przystanku „Koziny”, tuż za al. Włókniarzy. Teraz tarcza drąży dalej w kierunku ulicy Odolanowskiej.
Tarcza Katarzyna jest już całkowicie pod ziemią i rozpocznie drążenie w stronę Manufaktury z pełną prędkością. Według harmonogramu większy TBM wydrąży tunel do wysokości przystanku Polesie.
Trwa już także budowa przystanku kolejowego Łódź Śródmieście. Do tej pory na placu budowy trwały prace przygotowawcze. W listopadzie prace ruszyły pod al. Kościuszki.
Łódzkie metro drążone jest przez dwie tarcze - Katarzynę i Faustynę. Pierwsza - większa - przebija się właśnie od ulicy Odolanowskiej w stronę Manufaktury. Druga, która drąży pojedyncze tunele, które w przyszłości połączą przystanek Koziny z dworcem Łódź-Kaliska i dworcem Żabieniec, wykonała pierwszy fragment tunelu.
Tarcza Faustyna przebiła się do rozgałęzienia przy przystanku Koziny pod koniec września, a to oznacza, że gotowy jest już odcinek od komory startowej przy ul. Długosza do przyszłego przystanku „Koziny”, tuż za al. Włókniarzy. Teraz tarcza drąży dalej w kierunku ulicy Odolanowskiej.
Tarcza Katarzyna jest już całkowicie pod ziemią i rozpocznie drążenie w stronę Manufaktury z pełną prędkością. Według harmonogramu większy TBM wydrąży tunel do wysokości przystanku Polesie.
Trwa już także budowa przystanku kolejowego Łódź Śródmieście. Do tej pory na placu budowy trwały prace przygotowawcze. W listopadzie prace ruszyły pod al. Kościuszki.
Komentarze
Brak wpisów.