
Łódź
Wiadomości
Opóźniona budowa Łodzi Fabrycznej zbliża się do końca
Prowadzący do stacji Łódź Fabryczna tunel jest gotowy w 90 procentach - zapewniali w środę przedstawiciele PKP PLK. Kończy się też budowa peronów i okrywającej halę dworca kopuły. Inwestycja ma być otwarta za rok, kilkanaście miesięcy po zakładanym pierwotnie terminie. - Na każdej tak dużej budowie pojawiają się problemy, których nie można było przewidzieć - twierdzi Marcin Mochocki, członek zarządu PLK.
PKP Polskie Linie Kolejowe wraz z wykonawcą inwestycji, konsorcjum Torpol - Astaldi - Intercor - PBDiM, zaprezentowały w tym tygodniu postępy na budowie podziemnego dworca Łódź Fabryczna. Zakończyła się już większość robót w tunelu prowadzącym na stację, a aktualny stan pozwolił na wjazd pod ziemię pierwszego pociągu, który dojechał do miejsca oddalonego o kilkaset metrów od powstającej hali peronowej.
Duże postępy można też zobaczyć na samym dworcu. Na jego najniższym poziomie znajdującym się 16 metrów pod powierzchnią ziemi wybudowane zostały już perony, które są także częściowo wyposażone np. w ruchome schody. - Obecnie trwają prace przy torach, montowane są instalacje odwodnieniowa, wentylacyjna i przeciwpożarowa - relacjonował Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK.
Równolegle powstaje wieńcząca halę kopuła przykryta szkłem. - Zakończyło się już szklenie trzech świetlików na tej kopule, trwają prace przy montażu szklanej fasady i lunet dachowych - mówił rzecznik zarządcy infrastruktury. Ogółem jeszcze w tym roku możliwy ma być wjazd na samą stację pierwszych pociągów technicznych. Do końca 2015 mają być też rozliczone wszystkie prace, które są elementem projektu finansowanego ze środków europejskich.
Sprawnie, ale z dużym opóźnieniem
- Kolejne miesiące robót to prace wykończeniowe obejmujące wszelkie instalacje. Później będziemy wraz ze służbami miejskimi, przeciwpożarowymi itd. sukcesywnie odbierać tę inwestycję - mówił Marcin Mochocki, członek zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych i dyrektor ds. realizacji inwestycji, zapewniając, że za około rok stacja będzie dostępna dla podróżnych. - Cieszymy się, że inwestycja weszła już w kluczowy moment. Powstająca bryła Dworca Fabrycznego jest wspaniała - oceniała natomiast uczestnicząca w prezentacji postępów Hanna Zdanowska, prezydent Łodzi.
Choć w ostatnim okresie inwestycja prowadzona jest sprawnie i wszystko wskazuje na to, że uda się dotrzymać podawanego obecnie jako wiążący terminu otwarcia jesienią przyszłego roku, budowa jest znacznie opóźniona względem pierwotnego harmonogramu. Przewidywał on bowiem, że dworzec będzie przyjmował podróżnych już przeszło pół roku temu - w lutym 2015. - Na każdej tak dużej budowie zdarzają się rzeczy, których nie da się przewidzieć w czasie planowania ? tłumaczył Marcin Mochocki. - Mierzyliśmy się z decyzjami administracyjnymi, z dostępem do placu budowy i z innymi czynnikami - wyliczał.
Tunel aglomeracyjny powstanie na pewno. Co z KDP?
Członek zarządu PKP PLK zapewniał, że jeszcze przed ostatecznym otwarciem Łodzi Fabrycznej spółka ogłosi przetarg na budowę łódzkiego tunelu średnicowego. Wskazywał też, że dworzec może mieć znaczenie w ruchu planowanych kolei dużych prędkości, ale decyzja o budowie KDP musiałaby zapaść na szczeblu rządowym.
PKP Polskie Linie Kolejowe wraz z wykonawcą inwestycji, konsorcjum Torpol - Astaldi - Intercor - PBDiM, zaprezentowały w tym tygodniu postępy na budowie podziemnego dworca Łódź Fabryczna. Zakończyła się już większość robót w tunelu prowadzącym na stację, a aktualny stan pozwolił na wjazd pod ziemię pierwszego pociągu, który dojechał do miejsca oddalonego o kilkaset metrów od powstającej hali peronowej.
Duże postępy można też zobaczyć na samym dworcu. Na jego najniższym poziomie znajdującym się 16 metrów pod powierzchnią ziemi wybudowane zostały już perony, które są także częściowo wyposażone np. w ruchome schody. - Obecnie trwają prace przy torach, montowane są instalacje odwodnieniowa, wentylacyjna i przeciwpożarowa - relacjonował Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK.
Równolegle powstaje wieńcząca halę kopuła przykryta szkłem. - Zakończyło się już szklenie trzech świetlików na tej kopule, trwają prace przy montażu szklanej fasady i lunet dachowych - mówił rzecznik zarządcy infrastruktury. Ogółem jeszcze w tym roku możliwy ma być wjazd na samą stację pierwszych pociągów technicznych. Do końca 2015 mają być też rozliczone wszystkie prace, które są elementem projektu finansowanego ze środków europejskich.
Sprawnie, ale z dużym opóźnieniem
- Kolejne miesiące robót to prace wykończeniowe obejmujące wszelkie instalacje. Później będziemy wraz ze służbami miejskimi, przeciwpożarowymi itd. sukcesywnie odbierać tę inwestycję - mówił Marcin Mochocki, członek zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych i dyrektor ds. realizacji inwestycji, zapewniając, że za około rok stacja będzie dostępna dla podróżnych. - Cieszymy się, że inwestycja weszła już w kluczowy moment. Powstająca bryła Dworca Fabrycznego jest wspaniała - oceniała natomiast uczestnicząca w prezentacji postępów Hanna Zdanowska, prezydent Łodzi.
Choć w ostatnim okresie inwestycja prowadzona jest sprawnie i wszystko wskazuje na to, że uda się dotrzymać podawanego obecnie jako wiążący terminu otwarcia jesienią przyszłego roku, budowa jest znacznie opóźniona względem pierwotnego harmonogramu. Przewidywał on bowiem, że dworzec będzie przyjmował podróżnych już przeszło pół roku temu - w lutym 2015. - Na każdej tak dużej budowie zdarzają się rzeczy, których nie da się przewidzieć w czasie planowania ? tłumaczył Marcin Mochocki. - Mierzyliśmy się z decyzjami administracyjnymi, z dostępem do placu budowy i z innymi czynnikami - wyliczał.
Tunel aglomeracyjny powstanie na pewno. Co z KDP?
Członek zarządu PKP PLK zapewniał, że jeszcze przed ostatecznym otwarciem Łodzi Fabrycznej spółka ogłosi przetarg na budowę łódzkiego tunelu średnicowego. Wskazywał też, że dworzec może mieć znaczenie w ruchu planowanych kolei dużych prędkości, ale decyzja o budowie KDP musiałaby zapaść na szczeblu rządowym.
Komentarze
Brak wpisów.