
Łódź
Wiadomości
23 m poniżej ulicy powstają perony na trasie tunelu średnicowego w Łodzi
Obecnie na budowie tunelu średnicowego w Łodzi stawiane są ściany podziemnego dworca Łódź Śródmieście.
Łódź Śródmieście będzie jednym z trzech przystanków na trasie łódzkiego tunelu średnicowego. Równolegle trwa realizacja dworców Polesie i Koziny. Przystanek Łódź Polesie powstaje przy zbiegu ulic Ogrodowej i Karskiego i będzie miał trzy kondygnacje podziemne. W tej części inwestycji wykonano już ściany szczelinowe sięgające 30 m głębokości oraz dwa stropy, górny i strop oddzielający poziom -1 od poziomu -2.
Na budowie przystanku Łódź Śródmieście ruszyła realizacja ścian szczelinowych - to korpus przyszłego dworca. Wykonawca przekłada instalacje podziemne. Inwestycja powstaje między ul. Wólczańską i Zachodnią, na skrzyżowaniu z ul. Zieloną. Na najniższym poziomie, 23 m poniżej ulicy, będzie miał swoje perony na trasie tunelu średnicowego. Powyżej zaplanowano zaplecze techniczne, a na poziomie -1 znajdzie się antresola handlowo-usługowa. Do dworca prowadziły będą trzy wejścia - od ul. Piotrkowskiej, Zachodniej lub Wólczańskiej.
W rejon przystanku Łódź Śródmieście maszyna TBM przewierci się jesienią. Przejdzie przez ścianę zachodnią oraz wschodnią i „powędruje” dalej w stronę komory demontażowej przy Łodzi Fabrycznej. Zakończenie prac w tej części miasta zaplanowano na połowę przyszłego roku.
Z kolei na przystanku Łódź Koziny, który powstaje u zbiegu alei Włókniarzy i ulicy Drewnowskiej trwa budowa ścian szczelinowych zewnętrznej konstrukcji. Równolegle trwa realizacja płyty stropowej.
Tunel średnicowy to kontynuacja budowy dworca Łódź Fabryczna, który z dworca końcowego stanie się przelotowym. Inwestycja sprawi, że przez ścisłe centrum miasta jechały będą pociągi regionalne i dalekobieżne na osi wschód–zachód, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska oraz na osi północ–południe, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Żabieniec. W 2023 roku zakończyć się mają prace budowlane, a przez kolejny rok potrwa wyposażanie tuneli w konieczne systemy oraz testy wszystkich urządzeń. Tunel będzie dostępny dla ruchu pasażerskiego od rozkładu jazdy 2024/2025.
Łódź Śródmieście będzie jednym z trzech przystanków na trasie łódzkiego tunelu średnicowego. Równolegle trwa realizacja dworców Polesie i Koziny. Przystanek Łódź Polesie powstaje przy zbiegu ulic Ogrodowej i Karskiego i będzie miał trzy kondygnacje podziemne. W tej części inwestycji wykonano już ściany szczelinowe sięgające 30 m głębokości oraz dwa stropy, górny i strop oddzielający poziom -1 od poziomu -2.
Na budowie przystanku Łódź Śródmieście ruszyła realizacja ścian szczelinowych - to korpus przyszłego dworca. Wykonawca przekłada instalacje podziemne. Inwestycja powstaje między ul. Wólczańską i Zachodnią, na skrzyżowaniu z ul. Zieloną. Na najniższym poziomie, 23 m poniżej ulicy, będzie miał swoje perony na trasie tunelu średnicowego. Powyżej zaplanowano zaplecze techniczne, a na poziomie -1 znajdzie się antresola handlowo-usługowa. Do dworca prowadziły będą trzy wejścia - od ul. Piotrkowskiej, Zachodniej lub Wólczańskiej.
W rejon przystanku Łódź Śródmieście maszyna TBM przewierci się jesienią. Przejdzie przez ścianę zachodnią oraz wschodnią i „powędruje” dalej w stronę komory demontażowej przy Łodzi Fabrycznej. Zakończenie prac w tej części miasta zaplanowano na połowę przyszłego roku.
Z kolei na przystanku Łódź Koziny, który powstaje u zbiegu alei Włókniarzy i ulicy Drewnowskiej trwa budowa ścian szczelinowych zewnętrznej konstrukcji. Równolegle trwa realizacja płyty stropowej.
Tunel średnicowy to kontynuacja budowy dworca Łódź Fabryczna, który z dworca końcowego stanie się przelotowym. Inwestycja sprawi, że przez ścisłe centrum miasta jechały będą pociągi regionalne i dalekobieżne na osi wschód–zachód, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska oraz na osi północ–południe, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Żabieniec. W 2023 roku zakończyć się mają prace budowlane, a przez kolejny rok potrwa wyposażanie tuneli w konieczne systemy oraz testy wszystkich urządzeń. Tunel będzie dostępny dla ruchu pasażerskiego od rozkładu jazdy 2024/2025.
Komentarze
Brak wpisów.