
śląskie
Wiadomości
Takiej inwestycji kolejowej na Śląsku nie było już dawno. Trwa realizacja projektu o wartości 1,4 mld zł
Trwa największa od dekad kolejowa inwestycja na Śląsku. Zgodnie z harmonogramem przebiegają prace na stacji kolejowej Czechowice–Dziedzice. Powstają także nowe perony na przystanku Goczałkowice-Zdrój oraz nowy tor na odcinku Most Wisła a Czechowicami-Dziedzicami. Inwestycja o wartości 1,4 mld zł będzie gotowa w połowie 2023 roku.
Zgodnie z harmonogramem przebiegają prace na stacji kolejowej Czechowice–Dziedzice, których wykonawcą jest Budimex. Obecnie firma realizuje m.in. budowę peronu nr 2, budowę czterech torów głównych zasadniczych, czterech torów dodatkowych oraz osiem torów bocznicowych po północnej stronie stacji. Równolegle trwa zabudowa rozjazdów na głowicy wschodniej i zachodniej stacji. Poziom zaawansowania inwestycji wynosi już 77 proc. Z nowego peronu pasażerowie skorzystają w czerwcu 2023 roku.
Dwa miesiące wcześniej oddane zostaną do użytku nowe perony na przystanku Goczałkowice-Zdrój, a także nowy tor na odcinku Most Wisła a Czechowicami-Dziedzicami.
Budimex kontrakt na realizację tego zadania podpisał w październiku 2019 roku, który zakłada wymianę około 47 km torów i 56 km sieci trakcyjnej oraz 119 rozjazdów;
przebudowę 23 obiektów inżynieryjnych, w tym 8 wiaduktów i 4 mostów; modernizację 3 przejazdów kolejowo-drogowych; budowę Lokalnego Centrum Sterowania na stacji Czechowice-Dziedzice; modernizację peronów w stacji Czechowice-Dziedzice oraz na przystankach Goczałkowice Zdrój i Zabrzeg.
Całkowity koszt inwestycji to 1,4 mld zł, z czego część został dofinansowany przez Unię Europejską. Inwestorem jest PKP Polskie Linie Kolejowe SA. Przewidywany termin zakończenia prac to październik 2023 r.
Zgodnie z harmonogramem przebiegają prace na stacji kolejowej Czechowice–Dziedzice, których wykonawcą jest Budimex. Obecnie firma realizuje m.in. budowę peronu nr 2, budowę czterech torów głównych zasadniczych, czterech torów dodatkowych oraz osiem torów bocznicowych po północnej stronie stacji. Równolegle trwa zabudowa rozjazdów na głowicy wschodniej i zachodniej stacji. Poziom zaawansowania inwestycji wynosi już 77 proc. Z nowego peronu pasażerowie skorzystają w czerwcu 2023 roku.
Dwa miesiące wcześniej oddane zostaną do użytku nowe perony na przystanku Goczałkowice-Zdrój, a także nowy tor na odcinku Most Wisła a Czechowicami-Dziedzicami.
Do zakończenia pozostał niespełna rok w ciągu którego pozostaje do wykonania kilka kluczowych elementów takich jak zakończenie budowy układu torowego na północnej części stacji oraz linii kolejowej nr 139 wraz z siecią trakcyjną, branżą srk; wiadukt kolejowy nad ulicą Legionów w Czechowicach-Dziedzicach czy zbiornik retencyjny na stacji zabezpieczający odprowadzenie m.in. wód opadowych z przyległego terenu miejskiego. Na gotowych odcinkach będą trwały prace porządkowe i wykończeniowe wraz wykonaniem projektowanej zielenipowiedział: Wojciech Głuc – Dyrektor Kontraktu Budimex
Budimex kontrakt na realizację tego zadania podpisał w październiku 2019 roku, który zakłada wymianę około 47 km torów i 56 km sieci trakcyjnej oraz 119 rozjazdów;
przebudowę 23 obiektów inżynieryjnych, w tym 8 wiaduktów i 4 mostów; modernizację 3 przejazdów kolejowo-drogowych; budowę Lokalnego Centrum Sterowania na stacji Czechowice-Dziedzice; modernizację peronów w stacji Czechowice-Dziedzice oraz na przystankach Goczałkowice Zdrój i Zabrzeg.
Całkowity koszt inwestycji to 1,4 mld zł, z czego część został dofinansowany przez Unię Europejską. Inwestorem jest PKP Polskie Linie Kolejowe SA. Przewidywany termin zakończenia prac to październik 2023 r.
Inne wiadomości o Budimex, PKP Oddział Dworce Kolejowe
- Neogotycki dworzec z początku XX wieku odzyskał historyczny blask 2025-04-11 16:14:08
- Rusza rozbiórka dworca w Słupsku. Powstanie nowa brama do miasta 2024-03-25 12:13:34
- Dworzec kolejowy Toruń Wschodni idzie do remontu. Jakie zmiany czekają podróżnych? 2022-10-21 13:19:42
- Zaawansowana inżynieria na finiszu jednej z największych inwestycji kolejowych w Polsce. Publikujemy nowy film z placu budowy 2025-05-15 09:57:42
-
Komentarze
Brak wpisów.