
Gdynia
Wiadomości
Jedna z najbardziej wyczekiwanych inwestycji przez gdynian
Na Placu Dworcowym w Gdyni trwa budowa parkingu typu „park&ride”, który pomieści 140 samochodów oraz 48 rowerów.
Rozpoczęły się prace związane z realizacją fundamentów parkingu podziemnego, który powstanie na Placu Dworcowym w Gdyni-Chyloni. Nowy węzeł integracyjny, dzięki zaplanowanemu podziemnemu łącznikowi, pozwoli tysiącom mieszkańców na swobodne przesiadanie się z auta do SKM-ki, trolejbusu lub autobusu.
Wykonawcą prac w zakresu fundamentowania specjalistycznego jest Soletanche Polska.
Nowy parking typu „park&ride” to 140 miejsc parkingowych dla samochodów i 48 stanowisk rowerowych. Nad obiektem znajdzie się pętla autobusowa. Nowy węzeł ma na celu zintegrowanie transportu kolejowego, trolejbusowego oraz autobusowego.
Soletanche w ramach kontraktu wykona ściany szczelinowe wraz z rozparciem, które pełnią w tym projekcie podwójną rolę: obudowy wykopu oraz docelowych ścian parkingu podziemnego. Ściany zostaną zrealizowane po obwodzie działki opiewającym na 256 metrów bieżących. Głębienie pierwszej sekcji ścian szczelinowych miało miejsce 23 marca 2020 roku.
Cała inwestycja na Placu Dworcowym w Gdyni - Chyloni obejmuje m.in. przebudowę placu Dworcowego, stworzenie nowej trakcji trolejbusowej, budowę drogi rowerowej wzdłuż ulicy Kartuskiej, budowę 1-kondygnacyjnego budynku z przejściem podziemnym, powstanie zespołu toalet publicznych, stworzenie nowego oświetlenia oraz ustawienie monitoringu.
Prace związane z kontraktem firmy Soletanche zakończą się na początku IV kwartału br. Generalnym wykonawcą i zleceniodawcą zakresu geotechnicznego jest konsorcjum ROVERPOL – lider konsorcjum oraz ROVER INFRAESTRUCTURAS SA. Koszt realizacji projektu to ponad 65,9 mln zł. Całość ma być gotowa jesienią 2021 roku.
Rozpoczęły się prace związane z realizacją fundamentów parkingu podziemnego, który powstanie na Placu Dworcowym w Gdyni-Chyloni. Nowy węzeł integracyjny, dzięki zaplanowanemu podziemnemu łącznikowi, pozwoli tysiącom mieszkańców na swobodne przesiadanie się z auta do SKM-ki, trolejbusu lub autobusu.
Wykonawcą prac w zakresu fundamentowania specjalistycznego jest Soletanche Polska.
Nowy parking typu „park&ride” to 140 miejsc parkingowych dla samochodów i 48 stanowisk rowerowych. Nad obiektem znajdzie się pętla autobusowa. Nowy węzeł ma na celu zintegrowanie transportu kolejowego, trolejbusowego oraz autobusowego.
Soletanche w ramach kontraktu wykona ściany szczelinowe wraz z rozparciem, które pełnią w tym projekcie podwójną rolę: obudowy wykopu oraz docelowych ścian parkingu podziemnego. Ściany zostaną zrealizowane po obwodzie działki opiewającym na 256 metrów bieżących. Głębienie pierwszej sekcji ścian szczelinowych miało miejsce 23 marca 2020 roku.
Cała inwestycja na Placu Dworcowym w Gdyni - Chyloni obejmuje m.in. przebudowę placu Dworcowego, stworzenie nowej trakcji trolejbusowej, budowę drogi rowerowej wzdłuż ulicy Kartuskiej, budowę 1-kondygnacyjnego budynku z przejściem podziemnym, powstanie zespołu toalet publicznych, stworzenie nowego oświetlenia oraz ustawienie monitoringu.
Prace związane z kontraktem firmy Soletanche zakończą się na początku IV kwartału br. Generalnym wykonawcą i zleceniodawcą zakresu geotechnicznego jest konsorcjum ROVERPOL – lider konsorcjum oraz ROVER INFRAESTRUCTURAS SA. Koszt realizacji projektu to ponad 65,9 mln zł. Całość ma być gotowa jesienią 2021 roku.
Inne wiadomości o Węzeł integracyjny Gdynia Chylonia, Soletanche Polska
- Modernizacja linii kolejowej E65 na Śląsku 2025-05-27 06:00:52
- Zaawansowana inżynieria na finiszu jednej z największych inwestycji kolejowych w Polsce. Publikujemy nowy film z placu budowy 2025-05-15 09:57:42
- Będzie to jeden z najwyższych wieżowców mieszkalnych w Polsce. Docelowo powstaną cztery budynki 2025-02-17 14:20:06
- Spektakularna budowa ponad 20-metrowej części podziemnej wieżowca na Woli 2024-07-25 07:12:03
-
Maciej
Gość
Jack
Gość
WHYSKY
Gość
Kolejny poroniony pomysł. Nie chce mi się nawet uzasadniać. Mieszkańcy wiedzą o czym piszę...
Hary
Gość
Marcin
Gość
Gdynia
Gość
Komunista
Gość
Gdynianin
Gość
To jest niezbędna strategiczna inwestycja w mieście.
gość
Gość
66 milionów za 140 miejsc parkingowych to bardzo duży miś.
I można pewnie sporo kasy przytulić na tej inwestycji.
Ludzie chcą przejazdu pod torami ( nie upieram się na Pucką, równie dobrze może być na Północnej, a parkingu po drugiej stronie torów, razem z przystankiem autobusowym dla R,165 i 198
Adam z Gdynia Cisowa
Gość
Pablitto Zurlandinni
Gość
Gdynianin
Gość
Adam
Gość
Adam
Gość
Adam
Gość
asdaf
Gość