
Wrocław
Wiadomości
Wrocław znalazł pieniądze brakujące na stadion
Wrocławski stadion na EURO 2012 powstanie najpóźniej do przełomu lat 2010/2011 - zapewnił w poniedziałek prezydent Wrocławia Rafał Dutkiewicz. Władze Wrocławia znalazły sposób na sfinansowanie brakujących blisko 200 mln zł.
Rozstrzygnięcie przetargu na wykonawcę prac budowlanych stadionu nastąpi najprawdopodobniej w ciągu kilku dni.
Najtańsza z ofert złożonych w przetargu na wykonawcę wrocławskiego stadionu na EURO 2012 była o blisko 200 mln zł droższa od tego, co zamierzało zainwestować miasto.
Brakujące pieniądze mają pochodzić z puli przeznaczonej na tzw. Tramwaj Plus (budowa szybkiego połączenia tramwajowego stadionu z innymi częściami miasta). Odpowiednie zmiany w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym (WPI) w tym zakresie musi zatwierdzić Rada Miejska.
Uchwała dotycząca zmian pod obrady rady trafić ma 19 lutego.
Projekt władz miasta zakłada, że do projektu Tramwaj Plus dopuszczony zostanie współbeneficjent, którym będzie Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne (MPK). Ma ono współfinansować zakup taboru, co wcześniej w całości miało finansować miasto. MPK na ten cel musi wziąć kredyt w wysokości około 250 mln zł brutto. Zdaniem Dutkiewicza zabezpieczone w ten sposób pieniądze wystarczą już ostatecznie na budowę obiektu.
Pomysł nie zmieni terminu realizacji Tramwaju Plus, a "uwolni po stronie miasta pieniądze, która pozwolą sfinansować budowę stadionu".
Rozstrzygnięcie przetargu na wykonawcę prac budowlanych stadionu nastąpi najprawdopodobniej w ciągu kilku dni.
Najtańsza z ofert złożonych w przetargu na wykonawcę wrocławskiego stadionu na EURO 2012 była o blisko 200 mln zł droższa od tego, co zamierzało zainwestować miasto.
Brakujące pieniądze mają pochodzić z puli przeznaczonej na tzw. Tramwaj Plus (budowa szybkiego połączenia tramwajowego stadionu z innymi częściami miasta). Odpowiednie zmiany w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym (WPI) w tym zakresie musi zatwierdzić Rada Miejska.
Uchwała dotycząca zmian pod obrady rady trafić ma 19 lutego.
Projekt władz miasta zakłada, że do projektu Tramwaj Plus dopuszczony zostanie współbeneficjent, którym będzie Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne (MPK). Ma ono współfinansować zakup taboru, co wcześniej w całości miało finansować miasto. MPK na ten cel musi wziąć kredyt w wysokości około 250 mln zł brutto. Zdaniem Dutkiewicza zabezpieczone w ten sposób pieniądze wystarczą już ostatecznie na budowę obiektu.
Pomysł nie zmieni terminu realizacji Tramwaju Plus, a "uwolni po stronie miasta pieniądze, która pozwolą sfinansować budowę stadionu".
Komentarze
Brak wpisów.