Wrocław wreszcie uwolni się od reklam


2014.04.11
Autor: Gazeta Wyborcza
Już wkrótce znikną reklamy z wrocławskich elewacji. Wszystko dzięki przegłosowanej przez radnych uchwały o parku kulturowym. Innym polskim miastem, które zdecydowało się o utworzeniu miejsc, w których obowiązują restrykcje dotyczące wywieszania reklam jest Kraków.

Szpecące reklamy, ludzie z ulotkami, zaklejone witryny to wszystko zniknie z wrocławskiego Ostrowa Tumskiego, Starego Miasta oraz pl. Kościuszki, ponieważ wszystkie te miejsca zostały wpisane jako zespół urbanistyczny do rejestru zabytków. Łącznie jest to około 210 ha.

Obszar ten będzie wolny od wszelakich nośników reklamowych i nośników informacji wizualnej (znaków, szyldów, tablic, masztów, markiz) oraz anten, jak i działalności usługowej, handlu, prowadzenia robót budowlanych oraz składowania i magazynowania odpadów. Zakazane w tym rejonie ma być także rozdawanie ulotek oraz zaklejanie witryn sklepowych.

Zmiana prawa lokalnego odbywa się po szerokich konsultacjach społecznych. Każdy z wrocławskich przedsiębiorców i mieszkańców, którzy prowadzi działalność bądź mieszka w tym rejonie dostał 12 miesięcy, aby dostosować się do nowych reguł.

Komentarze

Brak wpisów.

Napisz komentarz

Komentujesz jako gość.