Nowy most nad Odrą we Wrocławiu. Będzie jednym z dłuższych w mieście

2022.01.26

W ramach Alei Wielkiej Wyspy budowana jest nowa przeprawa nad Odrą, która będzie miała 700 metrów długości i stanie się jedną z najdłuższych we Wrocławiu.

Powstająca Aleja Wielkiej Wyspy to łącznie prawie 3,4 km, w ramach której powstanie także 12,5 km chodników oraz 9,5 km ścieżek rowerowych. Koszt całej inwestycji, która ukończona ma zostać w 2023 roku to około 234 mln zł.

Jednym z elementów inwestycji jest most nad Odrą pomiędzy ulicami Międzyrzecką i Biegasa. Przeprawa powstaje metodą betonowania nawisowego, to coraz częściej spotykane rozwiązanie przy pracach nad mostami.

Na zbrojenie i wylewanie betonu konstrukcji nawisowej pozwoli specjalny wózek. Technologia pozwala na połączenie mostu między brzegami bez budowania rusztowania, dzięki temu ruch żeglugowy na Odrze zostanie zachowany – mówi Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji.

Waga montowanej konstrukcji na moście to 32 tony. Wózki to specjalne szalunki, które budowane są w powietrzu na zasadzie wahadła. Będą wychodzić z obu brzegów Odry, co pozwoli wykonać prace nad samą rzeką – przypomina to układanie poszczególnych elementów, jak w domino. Wózek przesuwa się już po powstałej konstrukcji, aż budowana z dwóch stron przeprawa "spotka się" pośrodku, nad samą rzeką. Oba brzegi mają zostać połączone według harmonogramu na przełomie wiosny i lata.

Jeszcze pod koniec tego miesiąca ruszyć ma pierwsze betonowanie od strony ulicy Międzyrzeckiej. Po drugiej stronie Odry prace ruszą miesiąc później. Kontrakt realizowany jest przez spółkę Banimex.

Źródło: Urbanity.pl

Komentarze


  • Metro66
    Gość
    2022-01-27 18:11:02
    Można było to zrobić 20 / 30 lat temu 10 razy taniej .Ale nie . Pinidzy nima o nie będzie .

  • Tywyw
    Gość
    2022-01-27 21:15:01
    Przecież budują to jak niby nie ma pieniędzy?

Odpowiedz

Komentujesz jako gość.