
Wrocław
Wiadomości
Nowy most nad Odrą we Wrocławiu. Będzie jednym z dłuższych w mieście
W ramach Alei Wielkiej Wyspy budowana jest nowa przeprawa nad Odrą, która będzie miała 700 metrów długości i stanie się jedną z najdłuższych we Wrocławiu.
Powstająca Aleja Wielkiej Wyspy to łącznie prawie 3,4 km, w ramach której powstanie także 12,5 km chodników oraz 9,5 km ścieżek rowerowych. Koszt całej inwestycji, która ukończona ma zostać w 2023 roku to około 234 mln zł.
Jednym z elementów inwestycji jest most nad Odrą pomiędzy ulicami Międzyrzecką i Biegasa. Przeprawa powstaje metodą betonowania nawisowego, to coraz częściej spotykane rozwiązanie przy pracach nad mostami.
– Na zbrojenie i wylewanie betonu konstrukcji nawisowej pozwoli specjalny wózek. Technologia pozwala na połączenie mostu między brzegami bez budowania rusztowania, dzięki temu ruch żeglugowy na Odrze zostanie zachowany – mówi Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji.
Waga montowanej konstrukcji na moście to 32 tony. Wózki to specjalne szalunki, które budowane są w powietrzu na zasadzie wahadła. Będą wychodzić z obu brzegów Odry, co pozwoli wykonać prace nad samą rzeką – przypomina to układanie poszczególnych elementów, jak w domino. Wózek przesuwa się już po powstałej konstrukcji, aż budowana z dwóch stron przeprawa "spotka się" pośrodku, nad samą rzeką. Oba brzegi mają zostać połączone według harmonogramu na przełomie wiosny i lata.
Jeszcze pod koniec tego miesiąca ruszyć ma pierwsze betonowanie od strony ulicy Międzyrzeckiej. Po drugiej stronie Odry prace ruszą miesiąc później. Kontrakt realizowany jest przez spółkę Banimex.
Powstająca Aleja Wielkiej Wyspy to łącznie prawie 3,4 km, w ramach której powstanie także 12,5 km chodników oraz 9,5 km ścieżek rowerowych. Koszt całej inwestycji, która ukończona ma zostać w 2023 roku to około 234 mln zł.
Jednym z elementów inwestycji jest most nad Odrą pomiędzy ulicami Międzyrzecką i Biegasa. Przeprawa powstaje metodą betonowania nawisowego, to coraz częściej spotykane rozwiązanie przy pracach nad mostami.
– Na zbrojenie i wylewanie betonu konstrukcji nawisowej pozwoli specjalny wózek. Technologia pozwala na połączenie mostu między brzegami bez budowania rusztowania, dzięki temu ruch żeglugowy na Odrze zostanie zachowany – mówi Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji.
Waga montowanej konstrukcji na moście to 32 tony. Wózki to specjalne szalunki, które budowane są w powietrzu na zasadzie wahadła. Będą wychodzić z obu brzegów Odry, co pozwoli wykonać prace nad samą rzeką – przypomina to układanie poszczególnych elementów, jak w domino. Wózek przesuwa się już po powstałej konstrukcji, aż budowana z dwóch stron przeprawa "spotka się" pośrodku, nad samą rzeką. Oba brzegi mają zostać połączone według harmonogramu na przełomie wiosny i lata.
Jeszcze pod koniec tego miesiąca ruszyć ma pierwsze betonowanie od strony ulicy Międzyrzeckiej. Po drugiej stronie Odry prace ruszą miesiąc później. Kontrakt realizowany jest przez spółkę Banimex.
Metro66
Gość
Tywyw
Gość