Autostrada A1 połączyła Gdańsk z Toruniem
W piątek, 14 października otwarto kolejne 62 km bursztynowej autostrady A1, Amber One. Wystarczy 65 minut, żeby przejechać 152 km, od Rusocina pod Gdańskiem do Czerniewic w okolicach Torunia. Konsorcjum Skanska-NDI wykonało autostradę w ciągu 27 miesięcy, wyprzedzając kontraktowy termin o rok.
Chociaż prace przygotowawcze zapleczy i dróg technologicznych dla etapu II, od Nowych Marzów pod Grudziądzem do Czerniewic, rozpoczęto kilka miesięcy wcześniej, roboty konstrukcyjne ruszyły z całą mocą w lipcu 2009 roku. Przez trzy kolejne sezony budowlane w szczytowych momentach prac na budowie przebywało nawet 4,5 tys. osób, w tym 1,1 tys. zatrudnionych bezpośrednio przez konsorcjum Skanska-NDI.
Budowa pomorskiego odcinka A1 to jeden z największych projektów drogowych w Europie, a w Polsce jedyny, w ramach którego wykonano 2 ogromne mosty przez Wisłę. Jeden z nich, mierzący 1954 metry, pobił rekord długości mostu w Polsce. Podczas wykonywania tej inwestycji w użyciu było 500 maszyn i 500 aut transportowych. Dzięki nowoczesnym technologiom, w tym maszynom pracującym z zastosowaniem cyfrowego modelu terenu, udało się zachować milimetrową dokładność w odniesieniu do projektu.
Skanska-NDI rozpoczęło w 2006 roku realizację autostrady Amber One dla Koncesjonariusza - firmy Gdańsk Transport Company. Od 2008 roku kierowcy mogą korzystać z Etapu I tej inwestycji, czyli 90 km autostrady od Rusocina do Nowych Marzów. 14 października br. przekazano do użytkowania kolejne 62 km trasy. Łącznie liczy ona 152 km. Zakres prac obu etapów obejmował: 33 mln m sześc. robót ziemnych, 434 tys. m sześc. produkcji betonów oraz 2,9 tys. produkcji mieszanek bitumicznych. Łączna wartość kontraktu na budowę pomorskiego odcinka A1 to 1,25 mld EUR.
Chociaż prace przygotowawcze zapleczy i dróg technologicznych dla etapu II, od Nowych Marzów pod Grudziądzem do Czerniewic, rozpoczęto kilka miesięcy wcześniej, roboty konstrukcyjne ruszyły z całą mocą w lipcu 2009 roku. Przez trzy kolejne sezony budowlane w szczytowych momentach prac na budowie przebywało nawet 4,5 tys. osób, w tym 1,1 tys. zatrudnionych bezpośrednio przez konsorcjum Skanska-NDI.
Budowa pomorskiego odcinka A1 to jeden z największych projektów drogowych w Europie, a w Polsce jedyny, w ramach którego wykonano 2 ogromne mosty przez Wisłę. Jeden z nich, mierzący 1954 metry, pobił rekord długości mostu w Polsce. Podczas wykonywania tej inwestycji w użyciu było 500 maszyn i 500 aut transportowych. Dzięki nowoczesnym technologiom, w tym maszynom pracującym z zastosowaniem cyfrowego modelu terenu, udało się zachować milimetrową dokładność w odniesieniu do projektu.
Skanska-NDI rozpoczęło w 2006 roku realizację autostrady Amber One dla Koncesjonariusza - firmy Gdańsk Transport Company. Od 2008 roku kierowcy mogą korzystać z Etapu I tej inwestycji, czyli 90 km autostrady od Rusocina do Nowych Marzów. 14 października br. przekazano do użytkowania kolejne 62 km trasy. Łącznie liczy ona 152 km. Zakres prac obu etapów obejmował: 33 mln m sześc. robót ziemnych, 434 tys. m sześc. produkcji betonów oraz 2,9 tys. produkcji mieszanek bitumicznych. Łączna wartość kontraktu na budowę pomorskiego odcinka A1 to 1,25 mld EUR.
Inne wiadomości o Skanska
- Biurowiec na Woli z fasadą z trójwymiarowymi profilami osiągnął docelową wysokość 2025-05-23 07:13:49
- Wieżowiec w centrum Warszawy z docelową wysokością. Charakterystyczne iksy tworzą przyziemie biurowca 2025-04-24 08:01:41
- Mieszkańcy Wrocławia długo czekali na tę inwestycję. Właśnie rusza jej budowa 2024-12-31 07:23:20
- Firma z Dubaju i belgijska spółka giełdowa buduje dom studencki przy Starym Mieście w Warszawie 2024-12-23 09:46:34
-
Komentarze
Brak wpisów.