Poznań
Wiadomości
Poznań w przebudowie: rusza nowy most Chrobrego i trasa tramwajowa przez centrum
Od 3 listopada w Poznaniu rozpoczną się dwie kluczowe inwestycje drogowo-tramwajowe. Miasto rozpoczyna całkowitą przebudowę mostu Bolesława Chrobrego oraz budowę trasy tramwajowej w ulicy Ratajczaka.
Dotychczasowa konstrukcja mostu Chrobrego zostanie całkowicie rozebrana, a na jej miejscu powstaną nowe przeprawy drogowe i tramwajowe. W ramach inwestycji przebudowane zostaną również fragmenty ulic Estkowskiego i Wyszyńskiego oraz okoliczne skrzyżowania, m.in. z ulicami Chwaliszewo, Panny Marii i Wieżową.
Po obu stronach mostu powstać mają chodniki i drogi rowerowe, co zapewni spójne połączenie infrastruktury pieszo-rowerowej. Przeprawa realizowana będzie etapami, aby ruch pojazdów był możliwy przez cały czas trwania prac - choć z ograniczeniami.
Pierwszy etap inwestycji polega za zawężeniu jezdni i wyłączeniu z ruchu torowiska tramwajowego. W dalszej kolejności cały ruch zostanie przekierowany na nitkę południową, a później - po zakończeniu jej przebudowy - na północną. Zakończenie robót planowane jest na 2028 rok. W efekcie prac budowlanych powstanie trzeci, odrębny most przeznaczony wyłącznie dla tramwajów.
Równolegle wystartują prace przy budowie nowej linii tramwajowej w ulicy Ratajczaka, między ulicą Św. Marcin a węzłem Wierzbięcice. To ostatni etap realizacji miejskiego Programu Centrum. Nowa trasa skróci czas dojazdu z Wildy i Dębca do śródmieścia, tworząc dodatkową oś komunikacyjną łączącą południe i północ Poznania. Umożliwi również wykorzystanie nowego prawoskrętu z ul. 27 Grudnia w ul. Mielżyńskiego, co w przyszłości pozwoli na połączenie tramwajowe z Garbary i Naramowicami.
Umowa z generalnym wykonawcą zakłada, że w trzecim kwartale 2026 roku ma zostać przywrócony ruch tramwajowy na trasie przez ul. Matyi i Wierzbięcice, czyli na Wildę i Dębiec.
Dotychczasowa konstrukcja mostu Chrobrego zostanie całkowicie rozebrana, a na jej miejscu powstaną nowe przeprawy drogowe i tramwajowe. W ramach inwestycji przebudowane zostaną również fragmenty ulic Estkowskiego i Wyszyńskiego oraz okoliczne skrzyżowania, m.in. z ulicami Chwaliszewo, Panny Marii i Wieżową.
Po obu stronach mostu powstać mają chodniki i drogi rowerowe, co zapewni spójne połączenie infrastruktury pieszo-rowerowej. Przeprawa realizowana będzie etapami, aby ruch pojazdów był możliwy przez cały czas trwania prac - choć z ograniczeniami.
Pierwszy etap inwestycji polega za zawężeniu jezdni i wyłączeniu z ruchu torowiska tramwajowego. W dalszej kolejności cały ruch zostanie przekierowany na nitkę południową, a później - po zakończeniu jej przebudowy - na północną. Zakończenie robót planowane jest na 2028 rok. W efekcie prac budowlanych powstanie trzeci, odrębny most przeznaczony wyłącznie dla tramwajów.
Równolegle wystartują prace przy budowie nowej linii tramwajowej w ulicy Ratajczaka, między ulicą Św. Marcin a węzłem Wierzbięcice. To ostatni etap realizacji miejskiego Programu Centrum. Nowa trasa skróci czas dojazdu z Wildy i Dębca do śródmieścia, tworząc dodatkową oś komunikacyjną łączącą południe i północ Poznania. Umożliwi również wykorzystanie nowego prawoskrętu z ul. 27 Grudnia w ul. Mielżyńskiego, co w przyszłości pozwoli na połączenie tramwajowe z Garbary i Naramowicami.
Umowa z generalnym wykonawcą zakłada, że w trzecim kwartale 2026 roku ma zostać przywrócony ruch tramwajowy na trasie przez ul. Matyi i Wierzbięcice, czyli na Wildę i Dębiec.
Komentarze
Brak wpisów.