Strabag zbuduje infrastrukturę drogową i sieciową dla Grupy Lotos
Strabag Sp. z o.o. oraz Grupa Lotos, podpisały umowę na budowę infrastruktury drogowej i sieciowej w ramach rozwoju programu EFRA. Zakres umowy obejmuje budowę nowych i przebudowę istniejących dróg, placów, chodników i żelbetowych kanałów kablowych oraz szereg prac branżowych elektrycznych i sanitarnych. Prace budowlane potrwają do kwietnia 2018 roku.
Strabag już kilka lat temu był zaangażowany w rozwój infrastruktury dedykowanej wdrożeniu programu 10+. Tym razem będzie budował infrastrukturę w wysokim reżimie czasowym, pozwalającym na jednoczesną budowę instalacji EFRA wykonywaną przez firmę Kinetics Technology. STRABAG wykona własnymi siłami pełen zakres prac drogowych, przy współpracy firm podwykonawczych zrealizuje prace branżowe, a LOTOS wystąpi nie tylko w roli zleceniodawcy, ale też producenta asfaltu, który zostanie wykorzystany do budowy infrastruktury na swoim terenie.
Prace budowlane w ramach podpisanej umowy będą prowadzone w samym sercu projektu, wokół budowanej instalacji stanowiącej element tzw. kompleksu koksowania. Budowa i przebudowa dróg, chodników i placów będzie prowadzona na obszarze 12 ha w południowo-zachodniej części zakładu.
Inwestycja przewiduje zastosowanie wszystkich typów nawierzchni: asfaltowych - będą pochodzić ze spółki LOTOS Asfalt, betonowych, z płyt prefabrykowanych żelbetowych oraz kostki. Łączna powierzchnia budowanych nawierzchni wyniesie 26 tys. metrów kwadratowych (ponad 3 boiska piłkarskie). W niej zawiera się: 12,4 tys. m kwadratowych nawierzchni asfaltowych, 2,6 tys. m kwadratowych nawierzchni betonowych, 8,2 tys. m kwadratowych płyt żelbetowych (70 proc. płyt będzie pochodziła z odzysku, czyli najpierw zostanie zdjęta z terenu prowadzonych prac, a następnie powtórnie wykorzystana), 1,5 tys. m kwadratowych kostki betonowej.
Na terenie powstanie także 2,2 tys. m kwadratowych chodników z kostki i asfaltowych. Podczas budowy wykorzystanych zostanie ok. 270 ton asfaltu, a prace ziemne zamkną się w 47 tys. metrów sześciennych, co odpowiada 5 tys. wywrotek. Ułożonych zostanie 6 km krawężników i obrzeży betonowych. Umowa obejmuje także wykonanie kompletnych instalacji elektrycznych niezbędnych dla dróg (oświetlenie ze źródłami światła LED) oraz przepompowni, a także zabezpieczenie i przebudowę istniejących instalacji elektrycznych i telekomunikacyjnych. Do budowy sieci międzyobiektowych wodno-kanalizacyjnych wykorzystanych zostanie ponad 7 km rur stalowych i z tworzyw sztucznych. Wykorzystane zostaną one m.in. do budowy sieci wody ppoż. służącej do zabezpieczenia obrony przeciwpożarowej nowoprojektowanych instalacji.
Strabag już kilka lat temu był zaangażowany w rozwój infrastruktury dedykowanej wdrożeniu programu 10+. Tym razem będzie budował infrastrukturę w wysokim reżimie czasowym, pozwalającym na jednoczesną budowę instalacji EFRA wykonywaną przez firmę Kinetics Technology. STRABAG wykona własnymi siłami pełen zakres prac drogowych, przy współpracy firm podwykonawczych zrealizuje prace branżowe, a LOTOS wystąpi nie tylko w roli zleceniodawcy, ale też producenta asfaltu, który zostanie wykorzystany do budowy infrastruktury na swoim terenie.
Prace budowlane w ramach podpisanej umowy będą prowadzone w samym sercu projektu, wokół budowanej instalacji stanowiącej element tzw. kompleksu koksowania. Budowa i przebudowa dróg, chodników i placów będzie prowadzona na obszarze 12 ha w południowo-zachodniej części zakładu.
Inwestycja przewiduje zastosowanie wszystkich typów nawierzchni: asfaltowych - będą pochodzić ze spółki LOTOS Asfalt, betonowych, z płyt prefabrykowanych żelbetowych oraz kostki. Łączna powierzchnia budowanych nawierzchni wyniesie 26 tys. metrów kwadratowych (ponad 3 boiska piłkarskie). W niej zawiera się: 12,4 tys. m kwadratowych nawierzchni asfaltowych, 2,6 tys. m kwadratowych nawierzchni betonowych, 8,2 tys. m kwadratowych płyt żelbetowych (70 proc. płyt będzie pochodziła z odzysku, czyli najpierw zostanie zdjęta z terenu prowadzonych prac, a następnie powtórnie wykorzystana), 1,5 tys. m kwadratowych kostki betonowej.
Na terenie powstanie także 2,2 tys. m kwadratowych chodników z kostki i asfaltowych. Podczas budowy wykorzystanych zostanie ok. 270 ton asfaltu, a prace ziemne zamkną się w 47 tys. metrów sześciennych, co odpowiada 5 tys. wywrotek. Ułożonych zostanie 6 km krawężników i obrzeży betonowych. Umowa obejmuje także wykonanie kompletnych instalacji elektrycznych niezbędnych dla dróg (oświetlenie ze źródłami światła LED) oraz przepompowni, a także zabezpieczenie i przebudowę istniejących instalacji elektrycznych i telekomunikacyjnych. Do budowy sieci międzyobiektowych wodno-kanalizacyjnych wykorzystanych zostanie ponad 7 km rur stalowych i z tworzyw sztucznych. Wykorzystane zostaną one m.in. do budowy sieci wody ppoż. służącej do zabezpieczenia obrony przeciwpożarowej nowoprojektowanych instalacji.
Inne wiadomości o Strabag
- Nowa hala lekkoatletyczna i strzelnicza w Bydgoszczy w połowie budowy 2025-05-20 09:25:04
- Wieżowiec w centrum Warszawy zaczyna piąć się w górę. Będzie miał m.in. zewnętrzne tarasy i panoramiczne windy 2025-05-20 09:09:52
- Śródmieście zyska nowy apartamentowiec. Luksusowa Villa Bogoria pnie się w górę 2025-05-15 06:44:24
- W Śródmieściu powstaje luksusowy apartamentowiec z zaokrąglonym narożnikiem 2025-04-14 10:32:29
-
Komentarze
Brak wpisów.