Strabag z kontraktem na wymianę 30-km nawierzchni autostrady A4
Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o. o. 18 maja br. podpisała umowę z GDDKIiA Oddział w Opolu na wymianę warstwy ścieralnej nawierzchni autostrady A4 na Opolszczyźnie: od węzła Przylesie (jezdnia południowa) do węzła Prądy.
Na wykonanie zadania wykonawca ma 90 dni od daty podpisania umowy. Wymiana nawierzchni autostrady A4 będzie kosztowała blisko 16 mln zł netto.
W ramach kontraktu Strabag wymieni warstwę ścieralną oraz częściowo warstwę wiążącą nawierzchni jezdni na 30-km jezdni autostrady A4. Generalny wykonawca nie tylko ułoży nowe warstwy mieszanek mineralno-asfaltowych SMA, ale wymieni dylatacje bitumiczne na obiektach inżynierskich i odwodnienie linowe na całej długości remontowanego odcinka, ustawi również nowe bariery ochronne. Do realizacji zadania STRABAG będzie potrzebować około 46 tys. ton mieszanek bitumicznych. Podczas remontu obowiązywać będzie nowa organizacja ruchu. Kierowcy na ok. 12-km odcinkach zostaną skierowani na nitkę północną, po której odbędzie się ruch w obie strony.
Odcinek węzeł Przylesie - węzeł Prądy powstał w latach 1997-2000. Wymianę nawierzchni STRABAG wykona na płatnym odcinku autostrady A4, województwa opolskiego - tym samym, który w latach 2009-2012 dostosował do poboru opłat. Obecnie opolska część autostrady wynosi 88 km. W planach do końca 2017 roku drogowcy mają modernizację asfaltu kolejnych odcinków tej trasy.
Na wykonanie zadania wykonawca ma 90 dni od daty podpisania umowy. Wymiana nawierzchni autostrady A4 będzie kosztowała blisko 16 mln zł netto.
W ramach kontraktu Strabag wymieni warstwę ścieralną oraz częściowo warstwę wiążącą nawierzchni jezdni na 30-km jezdni autostrady A4. Generalny wykonawca nie tylko ułoży nowe warstwy mieszanek mineralno-asfaltowych SMA, ale wymieni dylatacje bitumiczne na obiektach inżynierskich i odwodnienie linowe na całej długości remontowanego odcinka, ustawi również nowe bariery ochronne. Do realizacji zadania STRABAG będzie potrzebować około 46 tys. ton mieszanek bitumicznych. Podczas remontu obowiązywać będzie nowa organizacja ruchu. Kierowcy na ok. 12-km odcinkach zostaną skierowani na nitkę północną, po której odbędzie się ruch w obie strony.
Odcinek węzeł Przylesie - węzeł Prądy powstał w latach 1997-2000. Wymianę nawierzchni STRABAG wykona na płatnym odcinku autostrady A4, województwa opolskiego - tym samym, który w latach 2009-2012 dostosował do poboru opłat. Obecnie opolska część autostrady wynosi 88 km. W planach do końca 2017 roku drogowcy mają modernizację asfaltu kolejnych odcinków tej trasy.
Inne wiadomości o Strabag
- Nowa hala lekkoatletyczna i strzelnicza w Bydgoszczy w połowie budowy 2025-05-20 09:25:04
- Wieżowiec w centrum Warszawy zaczyna piąć się w górę. Będzie miał m.in. zewnętrzne tarasy i panoramiczne windy 2025-05-20 09:09:52
- Śródmieście zyska nowy apartamentowiec. Luksusowa Villa Bogoria pnie się w górę 2025-05-15 06:44:24
- W Śródmieściu powstaje luksusowy apartamentowiec z zaokrąglonym narożnikiem 2025-04-14 10:32:29
-
Komentarze
Brak wpisów.