Strabag wybuduje 24-kilometrowy odcinek drogi do Gdańska
W dniu 29 października br. konsorcjum Strabag Sp. z o.o oraz Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o. o. podpisało umowę na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S6 na odcinku Ustronie Morskie - początek obwodnicy Koszalina i Sianowa.
Wykonawca zadanie zrealizuje w ciągu 34 miesięcy, z wyłączeniem okresu zimowego (od 15 grudnia do 15 marca). Realizacja inwestycji będzie kosztowała 355,16 mln zł netto.
- Droga S6 będzie stanowiła główną arterię komunikacyjną w relacji wschód-zachód i będzie przebiegała równolegle do wybrzeża, na którym Strabag prowadzi już szereg prac budowalnych. Rozwój sieci dróg na Kaszubach takich jak obwodnica Kościerzyny i Kartuz, rozwój portów w Gdyni i Gdańsku, gdzie STRABAG rozbudowuje nabrzeża i terminale kontenerowe, oraz cały szereg inwestycji hydrotechnicznych, to część ważnych inwestycji infrastrukturalnych w północnej Polsce. Strabag wykorzystując swoje innowacyjne technologie, know-how koncernu, własny park maszyn czy wyspecjalizowaną kadrę aktywnie i z determinacją wspiera gospodarczy i infrastrukturalny rozwój polskiego wybrzeża - mówi Wojciech Trojanowski, członek zarządu Strabag Sp. z o. o.
W ramach kontraktu konsorcjum Strabag wybuduje 24-kilometrowy odcinek S6 pomiędzy Goleniowem, a Koszalinem z m.in. węzłami drogowymi (Borkowice i Dobre), dwoma miejscami obsługi podróżnych (strona północna i południowa), a także obiekty inżynierskie (wiadukty, mosty, przejazdy gospodarcze, przejścia dla zwierząt dużych, średnich, małych i płazów, przepusty). Ponadto opracuje dokumentację wykonawczą i branżową, a także uzyska niezbędne decyzje administracyjne, w tym decyzję na użytkowanie.
W efekcie powstanie dwujezdniowa droga, po 2 pasy ruchu na każdej jezdni, z nawierzchnią asfaltową o powierzchni 1859 mln mkw., na którą użytych zostanie 337 tys. mg mieszanki mineralno-asfaltowej. W ramach prac wykonanych zostanie 1175 tys. metrów sześciennych wykopu i nasypu, a także ponad 405 tys. metrów sześciennych humusowania.
Nowa droga budowana będzie w nowym śladzie na południe od istniejącej DK nr 11, co powinno ograniczyć utrudnienia w ruchu lokalnym. Rozpocznie się za węzłem Ustronie Morskie, dalej między Rusowem i miejscowością Tymień, a zakończy się na początku obwodnicy Koszalina i Sianowa. Skróci przejazd na tej trasie o co najmniej 40 minut. "Ekspresówka" ominie okoliczne miejscowości i wyprowadzi z nich ruch tranzytowy. Ruch lokalny będzie się odbywał drogami zbiorczymi oraz bezkolizyjnymi przejazdami drogowymi.
Droga ekspresowa S6 łączy dwa największe miasta północnej Polski - Szczecin i Gdańsk. Stanowi ona część korytarza transportowego łączącego obwód Kaliningradzki z Europą Zachodnią.
Wykonawca zadanie zrealizuje w ciągu 34 miesięcy, z wyłączeniem okresu zimowego (od 15 grudnia do 15 marca). Realizacja inwestycji będzie kosztowała 355,16 mln zł netto.
- Droga S6 będzie stanowiła główną arterię komunikacyjną w relacji wschód-zachód i będzie przebiegała równolegle do wybrzeża, na którym Strabag prowadzi już szereg prac budowalnych. Rozwój sieci dróg na Kaszubach takich jak obwodnica Kościerzyny i Kartuz, rozwój portów w Gdyni i Gdańsku, gdzie STRABAG rozbudowuje nabrzeża i terminale kontenerowe, oraz cały szereg inwestycji hydrotechnicznych, to część ważnych inwestycji infrastrukturalnych w północnej Polsce. Strabag wykorzystując swoje innowacyjne technologie, know-how koncernu, własny park maszyn czy wyspecjalizowaną kadrę aktywnie i z determinacją wspiera gospodarczy i infrastrukturalny rozwój polskiego wybrzeża - mówi Wojciech Trojanowski, członek zarządu Strabag Sp. z o. o.
W ramach kontraktu konsorcjum Strabag wybuduje 24-kilometrowy odcinek S6 pomiędzy Goleniowem, a Koszalinem z m.in. węzłami drogowymi (Borkowice i Dobre), dwoma miejscami obsługi podróżnych (strona północna i południowa), a także obiekty inżynierskie (wiadukty, mosty, przejazdy gospodarcze, przejścia dla zwierząt dużych, średnich, małych i płazów, przepusty). Ponadto opracuje dokumentację wykonawczą i branżową, a także uzyska niezbędne decyzje administracyjne, w tym decyzję na użytkowanie.
W efekcie powstanie dwujezdniowa droga, po 2 pasy ruchu na każdej jezdni, z nawierzchnią asfaltową o powierzchni 1859 mln mkw., na którą użytych zostanie 337 tys. mg mieszanki mineralno-asfaltowej. W ramach prac wykonanych zostanie 1175 tys. metrów sześciennych wykopu i nasypu, a także ponad 405 tys. metrów sześciennych humusowania.
Nowa droga budowana będzie w nowym śladzie na południe od istniejącej DK nr 11, co powinno ograniczyć utrudnienia w ruchu lokalnym. Rozpocznie się za węzłem Ustronie Morskie, dalej między Rusowem i miejscowością Tymień, a zakończy się na początku obwodnicy Koszalina i Sianowa. Skróci przejazd na tej trasie o co najmniej 40 minut. "Ekspresówka" ominie okoliczne miejscowości i wyprowadzi z nich ruch tranzytowy. Ruch lokalny będzie się odbywał drogami zbiorczymi oraz bezkolizyjnymi przejazdami drogowymi.
Droga ekspresowa S6 łączy dwa największe miasta północnej Polski - Szczecin i Gdańsk. Stanowi ona część korytarza transportowego łączącego obwód Kaliningradzki z Europą Zachodnią.
Inne wiadomości o Strabag
- Na Śląsku powstał jeden z najnowocześniejszych tego typu obiektów w Europie. Nowe miejsca pracy 2025-08-08 07:13:07
- Może ruszać przebudowa ważnej ulicy w centrum Warszawy. Nowa Grzybowska odmieni tę część Woli 2025-08-06 06:50:56
- Rusza realizacja nowoczesnego centrum technologicznego na Śląsku. Powstanie unikatowy projekt SHAFT Katowice 2025-08-01 09:39:35
- W Łodzi powstaje afrykańska sawanna. Będzie gotowa przed wakacjami 2026 roku 2025-07-25 09:29:29
-
Komentarze
Brak wpisów.