Rozbudowa terminala kontenerowego na Bałtyku, który stanie się jednym z największych tego typu obiektów w Europie
Oficjalnie rozpoczęła się budowa trzeciego terminala w ramach rozbudowy największego terminala kontenerowego na Bałtyku. Inwestycja sprawi, że T3 Baltic Hub zwiększy swoje moce przeładunkowe do 45 mln TEU rocznie, co przełoży się na korzyści dla polskiej gospodarki oraz rynków Europy Środkowo-Wschodniej.
5 czerwca br., odbyła się w Gdańsku uroczystość wmurowania kamienia węgielnego pod budowę trzeciego terminalu T3 w Baltic Hub, który jest wzorcowym przykładem udanej inwestycji infrastrukturalnej, która przekłada się na korzyści dla polskiej gospodarki oraz rynków Europy Środkowo-Wschodniej.
Rozbudowa największego terminalu kontenerowego na Bałtyku to kolejny krok w stronę powstania jednego z największych kompleksów tego typu w Europie. Ponadto terytorium Polski powiększy się o 36 hektarów, które będą generować znaczne dochody. Tylko w 2022 roku przychody z podatków granicznych, takich jak cło, VAT i akcyza, wyniosły ponad 8,6 mld zł.
Inwestycja sprawi, że T3 Baltic Hub zwiększy swoje moce przeładunkowe do 45 mln TEU rocznie. Nowy terminal będzie półautomatyczny, czyli bezpieczne, wydajne i nowoczesne środowisko pracy przez cały rok. Realizacja projektu wynika z rosnących potrzeb logistycznych i globalnych trendów w handlu morskim.
Model inwestycyjny Baltic Hub to międzynarodowe joint venture, w którym uczestniczą Polska Fundacja Rozwoju (PFR), singapurski fundusz infrastrukturalny PSA oraz australijski fundusz IFM. Już w październiku 2022 roku ruszyła realizacja trzeciego głębokowodnego nabrzeża, w yniku którego powstała 36-hektarowa sztuczna wyspa - nowe nabrzeże ma długość 717 metrów i głębokość na poziomie 17,5 m. Teren ten zostanie wyposażony w nowoczesny sprzęt i będzie gotowy do końca 2025 roku. Generalnym wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm Budimex i DEME.
5 czerwca br., odbyła się w Gdańsku uroczystość wmurowania kamienia węgielnego pod budowę trzeciego terminalu T3 w Baltic Hub, który jest wzorcowym przykładem udanej inwestycji infrastrukturalnej, która przekłada się na korzyści dla polskiej gospodarki oraz rynków Europy Środkowo-Wschodniej.
Rozbudowa największego terminalu kontenerowego na Bałtyku to kolejny krok w stronę powstania jednego z największych kompleksów tego typu w Europie. Ponadto terytorium Polski powiększy się o 36 hektarów, które będą generować znaczne dochody. Tylko w 2022 roku przychody z podatków granicznych, takich jak cło, VAT i akcyza, wyniosły ponad 8,6 mld zł.
Inwestycja sprawi, że T3 Baltic Hub zwiększy swoje moce przeładunkowe do 45 mln TEU rocznie. Nowy terminal będzie półautomatyczny, czyli bezpieczne, wydajne i nowoczesne środowisko pracy przez cały rok. Realizacja projektu wynika z rosnących potrzeb logistycznych i globalnych trendów w handlu morskim.
Model inwestycyjny Baltic Hub to międzynarodowe joint venture, w którym uczestniczą Polska Fundacja Rozwoju (PFR), singapurski fundusz infrastrukturalny PSA oraz australijski fundusz IFM. Już w październiku 2022 roku ruszyła realizacja trzeciego głębokowodnego nabrzeża, w yniku którego powstała 36-hektarowa sztuczna wyspa - nowe nabrzeże ma długość 717 metrów i głębokość na poziomie 17,5 m. Teren ten zostanie wyposażony w nowoczesny sprzęt i będzie gotowy do końca 2025 roku. Generalnym wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm Budimex i DEME.
Inne wiadomości o Budimex
- Powstaje kluczowy fragment przyszłej trasy Via Carpatia. Jeden z odcinków blisko ukończenia 2025-06-11 10:18:24
- Port Gdańsk może już obsłużyć największe kontenerowce świata. Otwarcie nowego terminala 2025-06-09 06:08:18
- Zaawansowana inżynieria na finiszu jednej z największych inwestycji kolejowych w Polsce. Publikujemy nowy film z placu budowy 2025-05-15 09:57:42
- Kluczowa inwestycja w infrastrukturę sportową Uniwersytetu Gdańskiego. Rusza budowa nowoczesnego Centrum Sportu 2025-04-29 08:46:07
-
KKvD
Gość