
Gdynia
Wiadomości
Ważny krok ku terminalowi intermodalnemu. Gdynia zakończyła przebudowę sieci ciepłowniczej
Na terenie budowy terminalu intermodalnego w Porcie Gdynia zakończono ważny etap robót związanych z przebudową strategicznej sieci ciepłowniczej należącej do OPEC. To kluczowy element infrastruktury miejskiej, odpowiadający za dostawy ciepła do dużej części Gdyni, a jego modernizacja była niezbędna, by kontynuować prace przy jednej z najważniejszych inwestycji logistycznych na Pomorzu.
Zakończony zakres robót obejmował przebudowę fragmentu sieci wysokoparametrowej o długości około 140 metrów, z czego 40 metrów poprowadzono po nowo wybudowanej estakadzie. W ramach prac opróżniono instalacje z wody, wykonano przepięcia rurociągów oraz przeprowadzono testy i badania radiologiczne spoin. Po potwierdzeniu ich jakości sieć ponownie napełniono i uruchomiono. Następnie wykonano mufowanie złączy w celu zapewnienia ciągłości izolacji termicznej, a także dokonano kontroli mocowań i dokręcenia obejm.
Do realizacji zadania wykorzystano specjalistyczne pojazdy samojezdne, które umożliwiły precyzyjne manewrowanie i bezpieczne prowadzenie robót. Wkrótce na estakadzie pojawią się podesty robocze, a konstrukcja zostanie zabezpieczona antykorozyjnie poprzez malowanie.
fot. NDI
Wcześniej zakończono prace przy głównej magistrali kanalizacyjnej, odbierającej ścieki z dużej części miasta. Przebudowano dwa rurociągi należące do PEWiK, które kolidowały z planowanym torowiskiem terminalu. Cały proces przyłączeń zakończono w niespełna dwie doby, choć pierwotnie zakładano cztery dni. – Udało się przyspieszyć realizację dzięki skutecznej koordynacji i doświadczeniu zespołu – podkreśla Aneta Senk, kierownik robót sanitarnych z Grupy NDI.
Budowa terminalu intermodalnego w Porcie Gdynia to jedna z największych inwestycji infrastrukturalnych w regionie. Powstanie tu nowoczesne centrum przeładunkowe, które zintegrowane zostanie z transportem drogowym, kolejowym i morskim. Projekt obejmuje budowę bocznicy kolejowej, placów składowych, sieci technicznych, estakad oraz zbiornika retencyjnego.
Celem inwestycji jest zwiększenie efektywności transportu towarów i wzmocnienie pozycji Gdyni na mapie europejskich portów logistycznych. Terminal ma przyczynić się do usprawnienia obsługi ładunków oraz poprawy konkurencyjności portu w perspektywie najbliższych lat.
Zakończony zakres robót obejmował przebudowę fragmentu sieci wysokoparametrowej o długości około 140 metrów, z czego 40 metrów poprowadzono po nowo wybudowanej estakadzie. W ramach prac opróżniono instalacje z wody, wykonano przepięcia rurociągów oraz przeprowadzono testy i badania radiologiczne spoin. Po potwierdzeniu ich jakości sieć ponownie napełniono i uruchomiono. Następnie wykonano mufowanie złączy w celu zapewnienia ciągłości izolacji termicznej, a także dokonano kontroli mocowań i dokręcenia obejm.
Do realizacji zadania wykorzystano specjalistyczne pojazdy samojezdne, które umożliwiły precyzyjne manewrowanie i bezpieczne prowadzenie robót. Wkrótce na estakadzie pojawią się podesty robocze, a konstrukcja zostanie zabezpieczona antykorozyjnie poprzez malowanie.
fot. NDI
Wcześniej zakończono prace przy głównej magistrali kanalizacyjnej, odbierającej ścieki z dużej części miasta. Przebudowano dwa rurociągi należące do PEWiK, które kolidowały z planowanym torowiskiem terminalu. Cały proces przyłączeń zakończono w niespełna dwie doby, choć pierwotnie zakładano cztery dni. – Udało się przyspieszyć realizację dzięki skutecznej koordynacji i doświadczeniu zespołu – podkreśla Aneta Senk, kierownik robót sanitarnych z Grupy NDI.
Budowa terminalu intermodalnego w Porcie Gdynia to jedna z największych inwestycji infrastrukturalnych w regionie. Powstanie tu nowoczesne centrum przeładunkowe, które zintegrowane zostanie z transportem drogowym, kolejowym i morskim. Projekt obejmuje budowę bocznicy kolejowej, placów składowych, sieci technicznych, estakad oraz zbiornika retencyjnego.
Celem inwestycji jest zwiększenie efektywności transportu towarów i wzmocnienie pozycji Gdyni na mapie europejskich portów logistycznych. Terminal ma przyczynić się do usprawnienia obsługi ładunków oraz poprawy konkurencyjności portu w perspektywie najbliższych lat.
Komentarze
Brak wpisów.