
Gdynia
Wiadomości
W Gdyni powstanie handlowy kolos
Rozpoczyna się rozbudowa Centrum Handlowego "Wzgórze" Gdyni. Po jej zakończeniu będzie to największy obiekt tego typu w Trójmieście. Zmieni się także jego nazwa.
Prace budowlane startują w środę, 2 lipca. Inwestorem jest firma Apsys Polska, która realizację przedsięwzięcia zleciła spółce Mostostal Warszawa. Obie firmy mają spore doświadczenie w podobnych projektach. Apsys wybudowała już 4 takie centra i zarządza siecią 17 podobnych w Polsce.
Wizualnie nowe centrum będzie wynikiem połączenia motywów morskich i leśnych z dużą ilością szkła. Budynek składać się będzie z dwóch skrzydeł, których kondygnacje naziemne połączy szklany "most". - Wschodnia część wykonana zostanie z aluminiowych masztów przypominających statek - opisuje Marcin Stakowiec, dyrektor ds inwestycji Apsys Polska. - Natomiast fasada będzie mieć kolor i fakturę drewna.
Powierzchnia gdyńskiego centrum handlowego rozrośnie się do 150 tys. m kw., z czego 65 tys. będzie stanowić część handlową (teraz 23 tys m kw.). Znajdą się tu 202 sklepy, 19 restauracji i barów oraz kino z 7 salami. Na 5-poziomowym parkingu zmieści się 1,7 tys. samochodów. W razie potrzeby parking będzie można rozbudować o dwa kolejne poziomy. W pawilonach znajdzie się miejsce dla marek wielu firm. Część z nich, jak np. Humanic, C&A, Bugatti, Palmers nie była dotąd w Gdyni obecna.
Ambitny plan zakłada zakończenie prac na przełomie października i listopada przyszłego roku. Potem pozostanie już tylko wykończenie wnętrza. Jest więc szansa, że w marcu 2010 centrum handlowe odwiedzą pierwsi klienci.
Całkowity koszt inwestycji wyniesie 800 mln zł
Prace budowlane startują w środę, 2 lipca. Inwestorem jest firma Apsys Polska, która realizację przedsięwzięcia zleciła spółce Mostostal Warszawa. Obie firmy mają spore doświadczenie w podobnych projektach. Apsys wybudowała już 4 takie centra i zarządza siecią 17 podobnych w Polsce.
Wizualnie nowe centrum będzie wynikiem połączenia motywów morskich i leśnych z dużą ilością szkła. Budynek składać się będzie z dwóch skrzydeł, których kondygnacje naziemne połączy szklany "most". - Wschodnia część wykonana zostanie z aluminiowych masztów przypominających statek - opisuje Marcin Stakowiec, dyrektor ds inwestycji Apsys Polska. - Natomiast fasada będzie mieć kolor i fakturę drewna.
Powierzchnia gdyńskiego centrum handlowego rozrośnie się do 150 tys. m kw., z czego 65 tys. będzie stanowić część handlową (teraz 23 tys m kw.). Znajdą się tu 202 sklepy, 19 restauracji i barów oraz kino z 7 salami. Na 5-poziomowym parkingu zmieści się 1,7 tys. samochodów. W razie potrzeby parking będzie można rozbudować o dwa kolejne poziomy. W pawilonach znajdzie się miejsce dla marek wielu firm. Część z nich, jak np. Humanic, C&A, Bugatti, Palmers nie była dotąd w Gdyni obecna.
Ambitny plan zakłada zakończenie prac na przełomie października i listopada przyszłego roku. Potem pozostanie już tylko wykończenie wnętrza. Jest więc szansa, że w marcu 2010 centrum handlowe odwiedzą pierwsi klienci.
Całkowity koszt inwestycji wyniesie 800 mln zł
Komentarze
Brak wpisów.