Gdańsk
Wiadomości
Soletanche Polska realizuje prace fundamentowe dla Terminala T5 w Porcie Gdańsk
Blisko 1500 pali CFA o łącznej długości ponad 50 kilometrów, 33 000 metrów sześc. niskoemisyjnego betonu oraz ponad 2000 ton stali – tak w liczbach wygląda zakres prac Soletanche Polska przy budowie Nabrzeża Odejściowego (Outbound) dla Terminala T5 w Gdańsku, jednej z najważniejszych inwestycji infrastrukturalnych w polskiej części Bałtyku.
Inwestorem Terminala T5 jest spółka Istrana Sp. z o.o., której udziałowcami są Polski Fundusz Rozwoju S.A. (PFR) oraz Baltic Hub Container Terminal Sp. z o.o. Soletanche Polska realizuje roboty palowe na zlecenie generalnego wykonawcy – Grupy NDI S.A.
Powstający terminal będzie pełnić funkcję terminala instalacyjnego dla morskich farm wiatrowych (offshore). Jego zadaniem jest obsługa kluczowych projektów, w tym Baltica 2 – jednej z największych morskich farm wiatrowych w Polsce, realizowanej przez PGE Polska Grupa Energetyczna S.A. oraz Ørsted Polska Sp. z o.o. – oraz innych inwestycji offshore na Morzu Bałtyckim.
fot. Soletanche
To przedsięwzięcie ma dla spółki Soletanche szczególny wymiar.
– To pierwszy kontrakt tej rangi w historii naszej firmy – wyjątkowe wyzwanie i równocześnie dowód zaufania, jakim obdarzono nasz zespół. Cieszymy się, że możemy dołożyć swoją cegiełkę do tak strategicznej inwestycji – mówi Hubert Tomczak, Dyrektor Zarządzający Soletanche Polska.
Prace fundamentowe realizowane przez Soletanche Polska obejmują wykonanie kilku typów pali CFA pod płytę nabrzeża oraz belkę podsuwnicową. Technologia pali ciągłych wierconych CFA okazała się w tym przypadku najefektywniejsza.
fot. Soletanche
– Pale CFA umożliwiają osiągnięcie wymaganych głębokości przy zapewnieniu odpowiedniej nośności oraz wysokiej wydajności robót. To technologia najlepiej dopasowana do warunków gruntowych, z refulowanymi warstwami w górnych odcinkach i zagęszczonym dnem morskim w głębszych partiach – wyjaśnia Krzysztof Tomczak, Kierownik Grupy Kontraktów w Soletanche Polska.
Realizacja prac na Terminalu T5 to zaawansowane przedsięwzięcie logistyczne. Soletanche Polska prowadzi roboty w systemie całodobowym, wykorzystując dwa pełne zestawy sprzętowe.
fot. Soletanche
Pale CFA zastosowane w projekcie charakteryzują się średnicą 800 mm, długością projektową do 35 m, zbrojeniem o długości do 34 m oraz głębokością wiercenia sięgającą do 36 m.
Każdy pal to około 3 betonomieszarki betonu oraz 22 m³ urobku z wiercenia. Dziennie na placu budowy wbudowywanych jest ponad 500 m³ betonu oraz 30 ton stali.
– Przy takich wydajnościach kluczowe jest planowanie prac z dużym wyprzedzeniem i natychmiastowe reagowanie na zmiany. Dzięki zgranemu zespołowi i sprawnej logistyce utrzymujemy wysokie tempo przy zachowaniu najwyższej jakości robót – podkreśla Krzysztof Tomczak, Kierownik Grupy Kontraktów w Soletanche Polska.
Soletanche – globalny lider geotechniki i fundamentowania, działający w 60 krajach w ramach Grupy Soletanche Freyssinet (VINCI) – obecny jest w Polsce od 1996 roku. Firma dostarcza innowacyjne i skuteczne rozwiązania dla sektora publicznego i prywatnego, obejmujące głębokie fundamenty, konstrukcje oporowe, przepony wodoszczelne oraz roboty zbrojeniowe i budowlane.
W Polsce Soletanche działa jako generalny wykonawca i wyspecjalizowany podwykonawca w projektach metra, tuneli, budynków, obiektów hydrotechnicznych, energetycznych i przemysłowych. Firma aktywnie wdraża prośrodowiskowe technologie, optymalizuje procesy i redukuje emisje, realizując inwestycje przyjazne środowisku i infrastrukturę o znaczeniu społecznym.
Wybrane najnowsze projekty:
- Stacja Warszawa Zachodnia
- Tunel tramwajowy w dzielnicy Ochota | Warszawa
- II linia metra – Stacja C1 Karolin i STP Karolin | Warszawa
- Krakowski Szybki Tramwaj etap IV
- Komora „RETKINIA” – Kolej Dużych Prędkości | Łódź
- Tunel Średnicowy – Przystanek Łódź Śródmieście | Łódź
- Dornych – nowe centrum Brna | Czechy
- Muzeum Getta Warszawskiego | Warszawa
- Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego | Kraków
- Upper One | Warszawa
Inwestorem Terminala T5 jest spółka Istrana Sp. z o.o., której udziałowcami są Polski Fundusz Rozwoju S.A. (PFR) oraz Baltic Hub Container Terminal Sp. z o.o. Soletanche Polska realizuje roboty palowe na zlecenie generalnego wykonawcy – Grupy NDI S.A.
Powstający terminal będzie pełnić funkcję terminala instalacyjnego dla morskich farm wiatrowych (offshore). Jego zadaniem jest obsługa kluczowych projektów, w tym Baltica 2 – jednej z największych morskich farm wiatrowych w Polsce, realizowanej przez PGE Polska Grupa Energetyczna S.A. oraz Ørsted Polska Sp. z o.o. – oraz innych inwestycji offshore na Morzu Bałtyckim.
fot. Soletanche
To przedsięwzięcie ma dla spółki Soletanche szczególny wymiar.
– To pierwszy kontrakt tej rangi w historii naszej firmy – wyjątkowe wyzwanie i równocześnie dowód zaufania, jakim obdarzono nasz zespół. Cieszymy się, że możemy dołożyć swoją cegiełkę do tak strategicznej inwestycji – mówi Hubert Tomczak, Dyrektor Zarządzający Soletanche Polska.
Technologia CFA – pewne rozwiązanie dla trudnych warunków
Prace fundamentowe realizowane przez Soletanche Polska obejmują wykonanie kilku typów pali CFA pod płytę nabrzeża oraz belkę podsuwnicową. Technologia pali ciągłych wierconych CFA okazała się w tym przypadku najefektywniejsza.
fot. Soletanche
– Pale CFA umożliwiają osiągnięcie wymaganych głębokości przy zapewnieniu odpowiedniej nośności oraz wysokiej wydajności robót. To technologia najlepiej dopasowana do warunków gruntowych, z refulowanymi warstwami w górnych odcinkach i zagęszczonym dnem morskim w głębszych partiach – wyjaśnia Krzysztof Tomczak, Kierownik Grupy Kontraktów w Soletanche Polska.
Wyzwania: logistyka, tempo i praca 24/7
Realizacja prac na Terminalu T5 to zaawansowane przedsięwzięcie logistyczne. Soletanche Polska prowadzi roboty w systemie całodobowym, wykorzystując dwa pełne zestawy sprzętowe.
fot. Soletanche
Pale CFA zastosowane w projekcie charakteryzują się średnicą 800 mm, długością projektową do 35 m, zbrojeniem o długości do 34 m oraz głębokością wiercenia sięgającą do 36 m.
Każdy pal to około 3 betonomieszarki betonu oraz 22 m³ urobku z wiercenia. Dziennie na placu budowy wbudowywanych jest ponad 500 m³ betonu oraz 30 ton stali.
– Przy takich wydajnościach kluczowe jest planowanie prac z dużym wyprzedzeniem i natychmiastowe reagowanie na zmiany. Dzięki zgranemu zespołowi i sprawnej logistyce utrzymujemy wysokie tempo przy zachowaniu najwyższej jakości robót – podkreśla Krzysztof Tomczak, Kierownik Grupy Kontraktów w Soletanche Polska.
Światowy lider w geotechnice i fundamentowaniu
Soletanche – globalny lider geotechniki i fundamentowania, działający w 60 krajach w ramach Grupy Soletanche Freyssinet (VINCI) – obecny jest w Polsce od 1996 roku. Firma dostarcza innowacyjne i skuteczne rozwiązania dla sektora publicznego i prywatnego, obejmujące głębokie fundamenty, konstrukcje oporowe, przepony wodoszczelne oraz roboty zbrojeniowe i budowlane.
W Polsce Soletanche działa jako generalny wykonawca i wyspecjalizowany podwykonawca w projektach metra, tuneli, budynków, obiektów hydrotechnicznych, energetycznych i przemysłowych. Firma aktywnie wdraża prośrodowiskowe technologie, optymalizuje procesy i redukuje emisje, realizując inwestycje przyjazne środowisku i infrastrukturę o znaczeniu społecznym.
Wybrane najnowsze projekty:
- Stacja Warszawa Zachodnia
- Tunel tramwajowy w dzielnicy Ochota | Warszawa
- II linia metra – Stacja C1 Karolin i STP Karolin | Warszawa
- Krakowski Szybki Tramwaj etap IV
- Komora „RETKINIA” – Kolej Dużych Prędkości | Łódź
- Tunel Średnicowy – Przystanek Łódź Śródmieście | Łódź
- Dornych – nowe centrum Brna | Czechy
- Muzeum Getta Warszawskiego | Warszawa
- Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego | Kraków
- Upper One | Warszawa
Inne wiadomości o Soletanche Polska
- Obrót o 35 stopni, 10 metrów w górę. Nowe koło widokowe pozwoli podziwiać Gdańsk z nowej perspektywy 2025-09-12 07:11:58
- Collegium Medicum UJ w Krakowie - fundamenty pod budynek „B” gotowe 2025-09-10 08:30:48
- Gigantyczna „piła” buduje fundamenty Marimonte. Warszawskie Bielany zyskają kaskadowy budynek 2025-09-04 07:00:02
- SkyCity dołączy do najwyższych budynków mieszkalnych. Inwestycja zmienia zachodnią część Gdyni 2025-08-28 09:14:37
-
Komentarze
Brak wpisów.