Gdańsk
Wiadomości
Do Gdańska zawitały jedne z największych tego typu konstrukcji w Europie
Gdański Baltic Hub może się już pochwalić najnowocześniejszymi dźwigami nabrzeżowymi, które posiadają napędy i wyposażenie topowych światowych producentów. Inwestycja jest ważnym krokiem w rozwoju infrastruktury portowej, która pozwoli na obsługę największych kontenerowców na świecie.
Baltic Hub to obecnie największy i najszybciej rozwijający się terminal kontenerowy w kraju, należący do PSA International (40 proc.), Polskiego Funduszu Rozwoju (30 proc.) oraz IFM Global Infrastructure Fund (30 proc.). Inwestycja odgrywa kluczową rolę w obsłudze polskiego importu, eksportu i tranzytu.
W minioną niedzielę przeprowadzona została ogromna operacja logistyczna. Do portu zawitały cztery nowoczesne suwnice do przeładunku towarów ze statku na nabrzeże (STS), które do Polski dotarły z Chin. Gigantyczne maszyny płynęły do Gdańska przez prawie dwa miesiące. Był to dopiero pierwszy etap dostaw w ramach inwestycji, która znacząco zwiększy możliwość przeładunkową Baltic Hub.
Już w 2025 roku port zwiększy roczną przepustowość o 1,5 miliona TEU. Jednocześnie jest to kamień milowy w ramach projektu budowy terminalu T3, którego założeniem jest umocnienie kluczowej pozycji gdańskiego portu kontenerowego w regionie Morza Bałtyckiego.
Nowo dostarczone suwnice to blisko 2000 ton każda, przy wysokości ponad 96 metrów, a z podniesionym wysięgnikiem aż 140 metrów. Są to jedne z największych tego typu konstrukcji w Europie, których udźwig wynosi do 65 ton. Suwnice mogą podnieść kontener na wysokość 55 metrów i przenieść go nad pokład statku na długość 74 metrów. Baltic Hub będzie mógł obsługiwać największe kontenerowce na świecie.
Nowe dźwigi nabrzeżowe to najnowocześniejsze maszyny z napędami i wyposażeniem topowych światowych producentów. Docelowo planowany terminal T3 posiadał będzie siedem takich suwnic nabrzeżowych. Harmonogram dostaw zakłada, że w marcu 2025 roku dostarczone zostaną trzy kolejne. Suwnice STS rozpoczną pracę już w pierwszej połowie przyszłego roku.
Nowe inwestycje w porcie w Gdańsku wesprą wymianę handlową między Polską a krajami Azji, Europy Zachodniej i Środkowo-Wschodniej.
Baltic Hub to obecnie największy i najszybciej rozwijający się terminal kontenerowy w kraju, należący do PSA International (40 proc.), Polskiego Funduszu Rozwoju (30 proc.) oraz IFM Global Infrastructure Fund (30 proc.). Inwestycja odgrywa kluczową rolę w obsłudze polskiego importu, eksportu i tranzytu.
W minioną niedzielę przeprowadzona została ogromna operacja logistyczna. Do portu zawitały cztery nowoczesne suwnice do przeładunku towarów ze statku na nabrzeże (STS), które do Polski dotarły z Chin. Gigantyczne maszyny płynęły do Gdańska przez prawie dwa miesiące. Był to dopiero pierwszy etap dostaw w ramach inwestycji, która znacząco zwiększy możliwość przeładunkową Baltic Hub.
Już w 2025 roku port zwiększy roczną przepustowość o 1,5 miliona TEU. Jednocześnie jest to kamień milowy w ramach projektu budowy terminalu T3, którego założeniem jest umocnienie kluczowej pozycji gdańskiego portu kontenerowego w regionie Morza Bałtyckiego.
Nowo dostarczone suwnice to blisko 2000 ton każda, przy wysokości ponad 96 metrów, a z podniesionym wysięgnikiem aż 140 metrów. Są to jedne z największych tego typu konstrukcji w Europie, których udźwig wynosi do 65 ton. Suwnice mogą podnieść kontener na wysokość 55 metrów i przenieść go nad pokład statku na długość 74 metrów. Baltic Hub będzie mógł obsługiwać największe kontenerowce na świecie.
Nowe dźwigi nabrzeżowe to najnowocześniejsze maszyny z napędami i wyposażeniem topowych światowych producentów. Docelowo planowany terminal T3 posiadał będzie siedem takich suwnic nabrzeżowych. Harmonogram dostaw zakłada, że w marcu 2025 roku dostarczone zostaną trzy kolejne. Suwnice STS rozpoczną pracę już w pierwszej połowie przyszłego roku.
Nowe inwestycje w porcie w Gdańsku wesprą wymianę handlową między Polską a krajami Azji, Europy Zachodniej i Środkowo-Wschodniej.
Komentarze
Brak wpisów.