
podkarpackie
Wiadomości
Gigantyczna maszyna drąży ponad 2-kilometrowy tunel podziemny. Zaglądamy na budowę trasy S19
W województwie podkarpackim trwa budowa jednej z najciekawszych i najtrudniejszych technologicznie budów infrastrukturalnych w Polsce. W ramach inwestycji o wartości ponad 2 mld zł powstanie m.in. ponad 2-kilometrowy tunel podziemny.
25 lipca br. media po raz pierwszy miały możliwość zobaczenia z bliska pracę TBM na odcinku budowanej trasy S19 Rzeszów Południe-Babica. Gigantyczna maszyna o wadze 4400 ton wywierci pod wzgórzem Grochowiczna dwunawowy tunel o długości 2,3 km. Generalnym wykonawcą inwestycji są firmy Mostostal Warszawa i Acciona Construcción.
Inwestycja infrastrukturalna na Podkarpaciu to obecnie jedna z najciekawszych i najtrudniejszych technologicznie budów tego typu w Polsce. Na powstającym odcinku powstanie m.in. sześć estakad, dwa wiadukty, bezkolizyjny przejazd w ciągu drogi krajowej nr 19 oraz przejazd pod trasą S19. Na odcinku od Rzeszowa do Babicy wybudowane będą trzy przejścia dla zwierząt. Najciekawszym i najtrudniejszym elementem inwestycji będzie budowa tunelu o długości ponad dwóch kilometrów.
Nowy tunel o długości około 2100 metrów składał się będzie m.in. z dwóch jednokierunkowych naw, które będą połączone 12 przejściami awaryjnymi. Dostępny będzie ponadto jeden przejazd awaryjny. Każda z pojedynczych naw będzie miała 12,4 metra szerokości. Maksymalna głębokość prowadzonych prac to ponad 70 metrów.
Dokładna wartość całej inwestycji to 2,23 mld zł brutto. Wykonawca pa 54 miesiące na realizację zadania od momentu podpisania umowy.
25 lipca br. media po raz pierwszy miały możliwość zobaczenia z bliska pracę TBM na odcinku budowanej trasy S19 Rzeszów Południe-Babica. Gigantyczna maszyna o wadze 4400 ton wywierci pod wzgórzem Grochowiczna dwunawowy tunel o długości 2,3 km. Generalnym wykonawcą inwestycji są firmy Mostostal Warszawa i Acciona Construcción.
Inwestycja infrastrukturalna na Podkarpaciu to obecnie jedna z najciekawszych i najtrudniejszych technologicznie budów tego typu w Polsce. Na powstającym odcinku powstanie m.in. sześć estakad, dwa wiadukty, bezkolizyjny przejazd w ciągu drogi krajowej nr 19 oraz przejazd pod trasą S19. Na odcinku od Rzeszowa do Babicy wybudowane będą trzy przejścia dla zwierząt. Najciekawszym i najtrudniejszym elementem inwestycji będzie budowa tunelu o długości ponad dwóch kilometrów.
Nowy tunel o długości około 2100 metrów składał się będzie m.in. z dwóch jednokierunkowych naw, które będą połączone 12 przejściami awaryjnymi. Dostępny będzie ponadto jeden przejazd awaryjny. Każda z pojedynczych naw będzie miała 12,4 metra szerokości. Maksymalna głębokość prowadzonych prac to ponad 70 metrów.
Dokładna wartość całej inwestycji to 2,23 mld zł brutto. Wykonawca pa 54 miesiące na realizację zadania od momentu podpisania umowy.
Inne wiadomości o Mostostal Warszawa, Acciona Infraestructuras
- Pierwsza taka inwestycja drogowa na Podkarpaciu. Zrealizuje ją ogromna maszyna 2024-07-12 09:31:07
- Gotowe CKK Jordanki w Toruniu 2015-12-14 11:58:21
- Mostostal Warszawa wybuduje nową siedzibę MPWiK w Warszawie 2015-08-27 08:23:51
- Centrum Kulturalno-Kongresowe w Toruniu zgodnie z planem 2014-10-17 07:36:16
-
Komentarze
Brak wpisów.