Warszawa będzie miała nowy tunel. Rusza inwestycja w Wesołej


2025.04.11
Autor: Bartosz Motorek
Za niespełna 2,5 roku mieszkańcy Wesołej będą mogli korzystać z nowoczesnego tunelu pod linią kolejową nr 2. Obiekt, który powstanie w ciągu ul. 1 Praskiego Pułku, znacząco ułatwi przemieszczanie się kierowcom, pieszym oraz rowerzystom. Podpisana właśnie umowa na realizację tej inwestycji rozpoczyna proces budowy, który ma na celu poprawę bezpieczeństwa oraz skrócenie czasu przejazdu przez tory.

Rozbudowa infrastruktury drogowej


Projekt obejmuje nie tylko budowę tunelu, ale również rozbudowę ul. Okuniewskiej i Głowackiego oraz utworzenie łącznika między ulicami Miłą i Głowackiego. Umowę na realizację inwestycji podpisali przedstawiciele Stołecznego Zarządu Rozbudowy Miasta, PKP Polskich Linii Kolejowych SA oraz wykonawca prac – firma WARBUD SA. Zgodnie z harmonogramem, całość przedsięwzięcia powinna zostać ukończona w ciągu 28 miesięcy.
Wesoła z nowym tunele, fot. SZRM Warszawa

Udogodnienia dla wszystkich uczestników ruchu


Prace budowlane ruszą w ciągu dwóch miesięcy i rozpoczną się od utworzenia tymczasowego przejazdu kolejowego przy ul. Żółkiewskiego. Dodatkowo, powstanie nowe przejście dla pieszych przez linię kolejową po wschodniej stronie przystanku Warszawa Wesoła oraz tymczasowy peron dla podróżnych jadących w kierunku Rembertowa. W ramach inwestycji istniejące perony zostaną zastąpione nowymi, zlokalizowanymi po zachodniej stronie tunelu.

Sam tunel będzie zawierał jedną jezdnię z dwoma pasami ruchu, jednostronny chodnik oraz ścieżkę rowerową. Dodatkowo, aby usprawnić ruch w tej części miasta, powstaną trzy nowe ronda:

- na skrzyżowaniu ul. 1 Praskiego Pułku, Władysława Sikorskiego i Jana Kilińskiego,
- na ul. Okuniewskiej, po zachodniej stronie tunelu,
- przy połączeniu ul. 1 Praskiego Pułku z osiedlem Plac Wojska Polskiego.

Inwestycje w bezkolizyjne przejazdy kolejowe


Budowa tunelu w Wesołej to część większego planu usprawnienia komunikacji w tej części Warszawy. Całkowity koszt inwestycji wyniesie około 93,9 mln zł i zostanie równomiernie podzielony między miasto stołeczne Warszawa oraz PKP Polskie Linie Kolejowe SA.

Na podobnych zasadach realizowana jest budowa wiaduktu nad linią kolejową nr 2 w sąsiednim Rembertowie, przy ul. Chełmżyńskiej, który ma być gotowy pod koniec tego roku. Wkrótce rozpocznie się również budowa tunelu pod linią kolejową nr 2 na ul. Marsa. W trwającym przetargu na tę inwestycję wpłynęły już dwie oferty, a wyłoniony wykonawca będzie miał 29 miesięcy na realizację zadania.

Dzięki tym przedsięwzięciom mieszkańcy Warszawy będą mogli cieszyć się bezpieczniejszą i bardziej płynną komunikacją w rejonach przeciętych liniami kolejowymi.

Komentarze

Brak wpisów.

Napisz komentarz

Komentujesz jako gość.