Warszawa
Wiadomości
Rozpoczyna się walka o kluczowy odcinek obwodnicy Warszawy. Poznaliśmy oferty na kluczowe studium
Ostatni odcinek obwodnicy Warszawy wkracza w kluczową fazę przygotowań. Dziewięć firm zgłosiło swoje oferty na opracowanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego dla Wschodniej Obwodnicy Warszawy, czyli brakującego fragmentu S17. To krok, który przesądzi o przyszłym przebiegu trasy i wyborze najlepszego wariantu inwestycji.
W przetargu na przygotowanie dokumentacji dla finalnej części obwodnicy Warszawy złożono dziewięć ofert. Najniższą cenę zaproponowała firma Europrojekt Gdańsk, która wyceniła prace na ok. 6 mln zł, co jest poniżej kosztorysu zamawiającego wynoszącego nieco poniżej 7 mln zł. Obecnie trwa analiza wszystkich zgłoszeń.
Pozostałe propozycje finansowe przedstawiają się następująco: IVIA – 8,37 mln zł, Konsorcjum Promost Consulting i DOHWA Polska – 14,66 mln zł, DATABOUT – 6,87 mln zł, TPF – 10,85 mln zł, TRAKT – 8,56 mln zł, Mosty Gdańsk – 13,78 mln zł, TRANSPROJEKT-WARSZAWA – 7,38 mln zł oraz Value Engineering – 6,95 mln zł.
Jeśli procedura przebiegnie bez odwołań, umowa z wybranym wykonawcą zostanie podpisana w drugim kwartale 2026 roku. Projektant będzie miał 48 miesięcy na realizację zadania, a zakończenie prac planowane jest na 2030 rok.
Dokumentacja obejmie analizę wariantów przebiegu Wschodniej Obwodnicy Warszawy, ze szczególnym uwzględnieniem rozwiązań tunelowych. Powstaną materiały niezbędne do uzyskania decyzji środowiskowej oraz pełny zestaw badań geologicznych. Przewidziane są również konsultacje z mieszkańcami w trakcie przygotowywania koncepcji. Efektem prac będzie wybór najlepszego wariantu pod względem wpływu na otoczenie, kosztów oraz funkcjonalności.
Planowany odcinek S17 o długości ok. 16 km połączy węzły Drewnica i Warszawa Wschód. To brakujący fragment obwodnicy, który domknie warszawski węzeł drogowy. Nowa trasa otrzyma dwie jezdnie z trzema pasami ruchu w każdym kierunku. Jej dokładny układ oraz rozmieszczenie węzłów zostaną ustalone na etapie projektowym. W ramach inwestycji planowane są m.in.: obiekty inżynierskie, drogi lokalne obsługujące ruch, systemy odwodnienia oraz oświetlenia, chodniki i ścieżki rowerowe, a także urządzenia poprawiające bezpieczeństwo i ochronę środowiska.
W przetargu na przygotowanie dokumentacji dla finalnej części obwodnicy Warszawy złożono dziewięć ofert. Najniższą cenę zaproponowała firma Europrojekt Gdańsk, która wyceniła prace na ok. 6 mln zł, co jest poniżej kosztorysu zamawiającego wynoszącego nieco poniżej 7 mln zł. Obecnie trwa analiza wszystkich zgłoszeń.
Pozostałe propozycje finansowe przedstawiają się następująco: IVIA – 8,37 mln zł, Konsorcjum Promost Consulting i DOHWA Polska – 14,66 mln zł, DATABOUT – 6,87 mln zł, TPF – 10,85 mln zł, TRAKT – 8,56 mln zł, Mosty Gdańsk – 13,78 mln zł, TRANSPROJEKT-WARSZAWA – 7,38 mln zł oraz Value Engineering – 6,95 mln zł.
Jeśli procedura przebiegnie bez odwołań, umowa z wybranym wykonawcą zostanie podpisana w drugim kwartale 2026 roku. Projektant będzie miał 48 miesięcy na realizację zadania, a zakończenie prac planowane jest na 2030 rok.
Dokumentacja obejmie analizę wariantów przebiegu Wschodniej Obwodnicy Warszawy, ze szczególnym uwzględnieniem rozwiązań tunelowych. Powstaną materiały niezbędne do uzyskania decyzji środowiskowej oraz pełny zestaw badań geologicznych. Przewidziane są również konsultacje z mieszkańcami w trakcie przygotowywania koncepcji. Efektem prac będzie wybór najlepszego wariantu pod względem wpływu na otoczenie, kosztów oraz funkcjonalności.
Planowany odcinek S17 o długości ok. 16 km połączy węzły Drewnica i Warszawa Wschód. To brakujący fragment obwodnicy, który domknie warszawski węzeł drogowy. Nowa trasa otrzyma dwie jezdnie z trzema pasami ruchu w każdym kierunku. Jej dokładny układ oraz rozmieszczenie węzłów zostaną ustalone na etapie projektowym. W ramach inwestycji planowane są m.in.: obiekty inżynierskie, drogi lokalne obsługujące ruch, systemy odwodnienia oraz oświetlenia, chodniki i ścieżki rowerowe, a także urządzenia poprawiające bezpieczeństwo i ochronę środowiska.
Komentarze
Brak wpisów.