
Warszawa
Wiadomości
Rowerowa rewolucja w centrum Warszawy za 100 mln zł
W centrum Warszawy trwa prawdziwa rewolucja komunikacyjna. Właśnie otwarto oferty w przetargu na przebudowę północnej jezdni al. "Solidarności" i fragmentu ul. Leszno.
Najniższą ofertę – 12,7 mln zł – złożyła firma Strabag, która niedawno oddała też nową trasę rowerową na ul. Jana Kazimierza. To część większego projektu, który zakłada budowę kilometrowej drogi rowerowej łączącej Wolę ze Śródmieściem – kluczowego odcinka spinającego istniejące trasy wzdłuż Okopowej i al. Jana Pawła II.
Ale to nie koniec rowerowych nowości w stolicy. Warszawa aktualnie realizuje lub przygotowuje projekty z zakresu zrównoważonej mobilności o wartości ponad 100 mln zł. Przebudowywane są ulice, powstają nowe przejścia dla pieszych, przystanki komunikacji miejskiej i oczywiście drogi dla rowerów.
- Grzybowska – kilometr nowej infrastruktury rowerowej między al. Jana Pawła II a ul. Towarową.
- al. Jana Pawła II – planowana trasa rowerowa po wschodniej stronie, od al. Solidarności do ronda ONZ. Prace ruszą w przyszłym roku dzięki unijnemu wsparciu (wartość: ok. 15 mln zł).
- Andersa i okolice – największa obecnie inwestycja rowerowa w Warszawie (30 mln zł). Powstają trasy między Dworcem Gdańskim a Nowolipkami, z odnogami m.in. wzdłuż Ogrodu Krasińskich.
- Marszałkowska – trzy nowe odcinki tras, z czego najbliższy realizacji to fragment Królewska–Świętokrzyska. Prace mają ruszyć jeszcze w tym roku.
- Świętokrzyska–Widok – kolejny etap zaplanowany na przyszły rok, równolegle z robotami Tramwajów Warszawskich (koszt: 8 mln zł).
- rondo Dmowskiego–plac Konstytucji – projekt dwóch dróg rowerowych: poszerzenie istniejącej i budowa nowej. Inwestycja czeka na finansowanie.
- ul. Tamka i okolice – planowany kontrapas rowerowy, który ułatwi dojazd z Pragi do Śródmieścia i poprawi połączenia z bulwarami oraz mostem Świętokrzyskim.
Nowa infrastruktura to nie tylko wygoda dla rowerzystów, ale też zupełnie nowa jakość przestrzeni miejskiej. Zmienione ulice zyskają więcej zieleni, bezpieczne przejścia i równe chodniki. Warszawa konsekwentnie stawia na zrównoważoną mobilność i komfort pieszych oraz rowerzystów – a efekty tych działań widać już gołym okiem.
Najniższą ofertę – 12,7 mln zł – złożyła firma Strabag, która niedawno oddała też nową trasę rowerową na ul. Jana Kazimierza. To część większego projektu, który zakłada budowę kilometrowej drogi rowerowej łączącej Wolę ze Śródmieściem – kluczowego odcinka spinającego istniejące trasy wzdłuż Okopowej i al. Jana Pawła II.
Ale to nie koniec rowerowych nowości w stolicy. Warszawa aktualnie realizuje lub przygotowuje projekty z zakresu zrównoważonej mobilności o wartości ponad 100 mln zł. Przebudowywane są ulice, powstają nowe przejścia dla pieszych, przystanki komunikacji miejskiej i oczywiście drogi dla rowerów.
Co już powstaje i co przed nami?
- Grzybowska – kilometr nowej infrastruktury rowerowej między al. Jana Pawła II a ul. Towarową.
- al. Jana Pawła II – planowana trasa rowerowa po wschodniej stronie, od al. Solidarności do ronda ONZ. Prace ruszą w przyszłym roku dzięki unijnemu wsparciu (wartość: ok. 15 mln zł).
- Andersa i okolice – największa obecnie inwestycja rowerowa w Warszawie (30 mln zł). Powstają trasy między Dworcem Gdańskim a Nowolipkami, z odnogami m.in. wzdłuż Ogrodu Krasińskich.
- Marszałkowska – trzy nowe odcinki tras, z czego najbliższy realizacji to fragment Królewska–Świętokrzyska. Prace mają ruszyć jeszcze w tym roku.
- Świętokrzyska–Widok – kolejny etap zaplanowany na przyszły rok, równolegle z robotami Tramwajów Warszawskich (koszt: 8 mln zł).
- rondo Dmowskiego–plac Konstytucji – projekt dwóch dróg rowerowych: poszerzenie istniejącej i budowa nowej. Inwestycja czeka na finansowanie.
- ul. Tamka i okolice – planowany kontrapas rowerowy, który ułatwi dojazd z Pragi do Śródmieścia i poprawi połączenia z bulwarami oraz mostem Świętokrzyskim.
Co to oznacza dla mieszkańców?
Nowa infrastruktura to nie tylko wygoda dla rowerzystów, ale też zupełnie nowa jakość przestrzeni miejskiej. Zmienione ulice zyskają więcej zieleni, bezpieczne przejścia i równe chodniki. Warszawa konsekwentnie stawia na zrównoważoną mobilność i komfort pieszych oraz rowerzystów – a efekty tych działań widać już gołym okiem.
Komentarze
Brak wpisów.