
Warszawa
Wiadomości
Międzynarodowa marka na historycznej ulicy – BYD wybiera Warszawę
W samym centrum Warszawy, przy jednej z najważniejszych ulic handlowych, powstał nowy salon motoryzacyjny chińskiej marki BYD. Za sukcesem tej inwestycji stoi złożony proces integracji nieruchomości, którego koordynację powierzono ekspertom z Savills.
W pierwszym kwartale 2024 roku firma Savills uzyskała wyłączność na komercjalizację lokalu przy ul. Świętokrzyskiej 16, zaledwie kilka kroków od Placu Powstańców Warszawy. Już po trzech miesiącach doprowadziła do scalenia czterech odrębnych udziałów własnościowych, które były rozdrobnione od początku lat 90. Tak sprawne połączenie gruntów w centrum miasta to rzadkość, a zarazem klucz do dalszego powodzenia inwestycji.
Po półrocznym procesie negocjacyjnym, Savills doprowadził do podpisania umowy najmu z firmą BYD – jednym z najszybciej rozwijających się producentów samochodów elektrycznych na świecie. Na początku 2025 roku przy Świętokrzyskiej otwarty został flagowy showroom marki. To jedna z największych i najbardziej dynamicznie przeprowadzonych transakcji na warszawskim rynku handlowym ostatnich lat.
Salon zajął blisko 900 m² w modernistycznym gmachu zaprojektowanym przez Zbigniewa Karpińskiego – znanego m.in. z projektu Rotundy oraz Ściany Wschodniej. Budynek wyróżnia się monumentalną fasadą z czerwonego piaskowca oraz sześciometrową halą atrialną, co nadaje przestrzeni wyjątkowego charakteru.
Obiekt zyskał dodatkową atrakcyjność dzięki nowo otwartemu parkingowi podziemnemu i bliskości stacji metra Świętokrzyska oraz Nowy Świat–Uniwersytet. To jeden z przykładów na to, jak rewitalizacja tkanki miejskiej oraz poprawa dostępności transportowej przyciągają globalne marki na ulice śródmieścia.
Savills nie tylko pośredniczył w najmie, ale również poprowadził cały proces doradczy – od analizy lokalizacji, przez integrację praw własności, aż po finalne negocjacje umowy.
W pierwszym kwartale 2024 roku firma Savills uzyskała wyłączność na komercjalizację lokalu przy ul. Świętokrzyskiej 16, zaledwie kilka kroków od Placu Powstańców Warszawy. Już po trzech miesiącach doprowadziła do scalenia czterech odrębnych udziałów własnościowych, które były rozdrobnione od początku lat 90. Tak sprawne połączenie gruntów w centrum miasta to rzadkość, a zarazem klucz do dalszego powodzenia inwestycji.
Po półrocznym procesie negocjacyjnym, Savills doprowadził do podpisania umowy najmu z firmą BYD – jednym z najszybciej rozwijających się producentów samochodów elektrycznych na świecie. Na początku 2025 roku przy Świętokrzyskiej otwarty został flagowy showroom marki. To jedna z największych i najbardziej dynamicznie przeprowadzonych transakcji na warszawskim rynku handlowym ostatnich lat.
Salon zajął blisko 900 m² w modernistycznym gmachu zaprojektowanym przez Zbigniewa Karpińskiego – znanego m.in. z projektu Rotundy oraz Ściany Wschodniej. Budynek wyróżnia się monumentalną fasadą z czerwonego piaskowca oraz sześciometrową halą atrialną, co nadaje przestrzeni wyjątkowego charakteru.
Wysokie witryny i doskonała lokalizacja idealnie odpowiadają na potrzeby nowoczesnego showroomu. Obserwujemy wyraźne ożywienie warszawskich ulic handlowych. Powrót marek na high street to efekt inwestycji miejskich i sprawnego dialogu z właścicielami nieruchomościpowiedział: Daniel Czarnecki, Head of Landlord Representation w Savills Polska
Obiekt zyskał dodatkową atrakcyjność dzięki nowo otwartemu parkingowi podziemnemu i bliskości stacji metra Świętokrzyska oraz Nowy Świat–Uniwersytet. To jeden z przykładów na to, jak rewitalizacja tkanki miejskiej oraz poprawa dostępności transportowej przyciągają globalne marki na ulice śródmieścia.
Savills nie tylko pośredniczył w najmie, ale również poprowadził cały proces doradczy – od analizy lokalizacji, przez integrację praw własności, aż po finalne negocjacje umowy.
Komentarze
Brak wpisów.