Warszawa
Wiadomości
Historyczny powrót tramwajów po blisko 60 latach na Mokotowie. 1400 pasażerów w ciągu godziny
Po niemal sześćdziesięciu latach przerwy tramwaje wracają na ulicę Rakowiecką. Nowy fragment torowiska na Mokotowie przeszedł testy techniczne i zostanie udostępniony pasażerom 22 grudnia. Odcinek połączy ważne części miasta, poprawiając dostęp do metra, uczelni oraz kluczowych instytucji.
Na Mokotowie zakończono testy nowej infrastruktury tramwajowej w ciągu ulicy Rakowieckiej. Sprawdzano m.in. przejazdy techniczne, funkcjonowanie przystanków oraz działanie systemów informacji pasażerskiej. Otwarcie trasy zaplanowano na poniedziałek 22 grudnia, kiedy ruszą regularne kursy z pasażerami.
fot. Tramwaje Warszawskie
Nowy fragment torów ma długość około 900 metrów i łączy ulicę Puławską z aleją Niepodległości. Choć odcinek jest stosunkowo krótki, pełni istotną rolę w układzie komunikacyjnym miasta, umożliwiając bezpośredni dojazd z Dolnego Mokotowa i Stegien w rejon Szkoły Głównej Handlowej, Pola Mokotowskiego oraz stacji metra o tej samej nazwie.
Na Rakowiecką skierowana zostanie linia tramwajowa numer 19, kursująca między Stegnami a Nowym Bemowem. W dni robocze, poza okresem świątecznym i feriami, w godzinach szczytu składy będą pojawiać się co osiem minut. Oznacza to możliwość przewiezienia około 1400 pasażerów w ciągu godziny.
Wraz z uruchomieniem trasy oddane zostaną nowe przystanki zlokalizowane przy Rakowieckiej, Wiśniowej oraz w rejonie stacji metra Pole Mokotowskie. Jednocześnie autobusy linii 119, 167 i 168 zachowają swoje dotychczasowe przebiegi, a przystanki przy ulicy Stefana Batorego otrzymają nową nazwę nawiązującą do metra.
Inwestycja obejmuje nie tylko torowisko, ale również przebudowę układu drogowego. Ulica Rakowiecka została zaprojektowana jako przestrzeń uspokojonego ruchu, z wyniesionymi skrzyżowaniami i rozwiązaniami poprawiającymi bezpieczeństwo pieszych. Przywrócenie pełnej przejezdności fragmentu między aleją Niepodległości a Kazimierzowską planowane jest w pierwszym kwartale 2026 roku.
Istotnym elementem projektu jest zieleń. Na trasie zastosowano zielone torowisko z roślinnością, a także zaplanowano nasadzenia drzew, krzewów, bylin oraz roślin cebulowych. Prace związane z zielenią będą kontynuowane do wiosny 2026 roku.
Całość przedsięwzięcia jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej.
Na Mokotowie zakończono testy nowej infrastruktury tramwajowej w ciągu ulicy Rakowieckiej. Sprawdzano m.in. przejazdy techniczne, funkcjonowanie przystanków oraz działanie systemów informacji pasażerskiej. Otwarcie trasy zaplanowano na poniedziałek 22 grudnia, kiedy ruszą regularne kursy z pasażerami.
fot. Tramwaje Warszawskie
Nowy fragment torów ma długość około 900 metrów i łączy ulicę Puławską z aleją Niepodległości. Choć odcinek jest stosunkowo krótki, pełni istotną rolę w układzie komunikacyjnym miasta, umożliwiając bezpośredni dojazd z Dolnego Mokotowa i Stegien w rejon Szkoły Głównej Handlowej, Pola Mokotowskiego oraz stacji metra o tej samej nazwie.
Na Rakowiecką skierowana zostanie linia tramwajowa numer 19, kursująca między Stegnami a Nowym Bemowem. W dni robocze, poza okresem świątecznym i feriami, w godzinach szczytu składy będą pojawiać się co osiem minut. Oznacza to możliwość przewiezienia około 1400 pasażerów w ciągu godziny.
Wraz z uruchomieniem trasy oddane zostaną nowe przystanki zlokalizowane przy Rakowieckiej, Wiśniowej oraz w rejonie stacji metra Pole Mokotowskie. Jednocześnie autobusy linii 119, 167 i 168 zachowają swoje dotychczasowe przebiegi, a przystanki przy ulicy Stefana Batorego otrzymają nową nazwę nawiązującą do metra.
Inwestycja obejmuje nie tylko torowisko, ale również przebudowę układu drogowego. Ulica Rakowiecka została zaprojektowana jako przestrzeń uspokojonego ruchu, z wyniesionymi skrzyżowaniami i rozwiązaniami poprawiającymi bezpieczeństwo pieszych. Przywrócenie pełnej przejezdności fragmentu między aleją Niepodległości a Kazimierzowską planowane jest w pierwszym kwartale 2026 roku.
Istotnym elementem projektu jest zieleń. Na trasie zastosowano zielone torowisko z roślinnością, a także zaplanowano nasadzenia drzew, krzewów, bylin oraz roślin cebulowych. Prace związane z zielenią będą kontynuowane do wiosny 2026 roku.
Całość przedsięwzięcia jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej.
Komentarze
Brak wpisów.