
małopolskie
Wiadomości
Ruszyło drążenie najdłuższego tunelu kolejowego w Polsce. Inwestycja ma ogromne znaczenie dla rozwoju infrastruktury kolejowej
W ramach budowy linii kolejowej nr 104 pomiędzy Limanową a Klęczanami rozpoczęło się drążenie najdłuższego tunelu kolejowego w Polsce. To jeden z najistotniejszych projektów kolejowych ostatnich lat.
Na placu budowy tunelu na linii kolejowej nr 104 pomiędzy Limanową a Klęczanami odbyła się symboliczna uroczystość nadania imion dwóm tarczom TBM (Tunnel Boring Machine), których zadaniem jest wydrążenie dwóch równoległych tuneli - każdy będzie miał długość blisko 3,8 km. Tarcze TBM otrzymały imiona: Jadwiga i Kinga.
Oficjalnie rozpoczęło się drążenie najdłuższego tunelu kolejowego w Polsce. Budimex S.A., jako generalny wykonawca inwestycji, od roku pracuje na odcinku D Limanowa – bocznica Klęczany na LK nr 104.
Tarcze będą pokonywać średnio kilkanaście metrów dziennie, pracując przez 24 godziny na dobę. Większa z tarcz o imieniu Jadwiga ma blisko 11 metrów średnicy i długość 85 metrów. Jej planowany czas drążenia to 10-12 miesięcy z uwzględnieniem przerw technologicznych. Pierwsza swoje zadanie rozpoczęła mniejsza z gigantycznych maszyn - Kinga o średnicy głowicy na poziomie 4,8 metrów i długości - 170 m.
Generalnym wykonawcą budowy linii kolejowej nr 104 pomiędzy Limanową a Klęczanami jest konsorcjum Budimex i Gülermak. Inwestycja ma ogromne znaczenie dla rozwoju infrastruktury kolejowej w Polsce i regionie. Szybkie połączenie kolejowe pomiędzy Krakowem a Nowym Sączem, które będzie można pokonać w poniżej jednej godziny, przyczyni się do podniesienia atrakcyjności przemysłowo-gospodarczej Sądecczyzny i Limanowszczyzny.
Na placu budowy tunelu na linii kolejowej nr 104 pomiędzy Limanową a Klęczanami odbyła się symboliczna uroczystość nadania imion dwóm tarczom TBM (Tunnel Boring Machine), których zadaniem jest wydrążenie dwóch równoległych tuneli - każdy będzie miał długość blisko 3,8 km. Tarcze TBM otrzymały imiona: Jadwiga i Kinga.
Oficjalnie rozpoczęło się drążenie najdłuższego tunelu kolejowego w Polsce. Budimex S.A., jako generalny wykonawca inwestycji, od roku pracuje na odcinku D Limanowa – bocznica Klęczany na LK nr 104.
To przedsięwzięcie wyznacza nowy kierunek w rozwoju polskiej infrastruktury kolejowej. Z tego powodu zdecydowaliśmy się na inwestycje w nowe maszyny drążące, które znacząco podnoszą naszą efektywność i precyzję. Z pełnym przekonaniem patrzymy w przyszłość, planując samodzielną realizację kolejnych dużych kontraktów, które będą stanowiły naturalny krok w rozwoju naszej firmypowiedział: Artur Popko, Prezes Zarządu w Budimex SA.
Tarcze będą pokonywać średnio kilkanaście metrów dziennie, pracując przez 24 godziny na dobę. Większa z tarcz o imieniu Jadwiga ma blisko 11 metrów średnicy i długość 85 metrów. Jej planowany czas drążenia to 10-12 miesięcy z uwzględnieniem przerw technologicznych. Pierwsza swoje zadanie rozpoczęła mniejsza z gigantycznych maszyn - Kinga o średnicy głowicy na poziomie 4,8 metrów i długości - 170 m.
Generalnym wykonawcą budowy linii kolejowej nr 104 pomiędzy Limanową a Klęczanami jest konsorcjum Budimex i Gülermak. Inwestycja ma ogromne znaczenie dla rozwoju infrastruktury kolejowej w Polsce i regionie. Szybkie połączenie kolejowe pomiędzy Krakowem a Nowym Sączem, które będzie można pokonać w poniżej jednej godziny, przyczyni się do podniesienia atrakcyjności przemysłowo-gospodarczej Sądecczyzny i Limanowszczyzny.
Inne wiadomości o Budimex
- Powstaje kluczowy fragment przyszłej trasy Via Carpatia. Jeden z odcinków blisko ukończenia 2025-06-11 10:18:24
- Port Gdańsk może już obsłużyć największe kontenerowce świata. Otwarcie nowego terminala 2025-06-09 06:08:18
- Zaawansowana inżynieria na finiszu jednej z największych inwestycji kolejowych w Polsce. Publikujemy nowy film z placu budowy 2025-05-15 09:57:42
- Kluczowa inwestycja w infrastrukturę sportową Uniwersytetu Gdańskiego. Rusza budowa nowoczesnego Centrum Sportu 2025-04-29 08:46:07
-
Komentarze
Brak wpisów.