
małopolskie
Wiadomości
Małopolska: Dwa nowe dworce kolejowe otwarte dla podróżnych
Podróżni mogą już korzystać z nowych dworców w dwóch małopolskich miejscowościach - Biadoliny Szlacheckie i Sterkowiec. Obiekty powstały w formule Innowacyjnych Dworców Systemowych.
Pod koniec lata 2020 roku rozpoczęła się realizacja dwóch nowych dworców kolejowych w Sterkowcu i Biadolinach. Inwestycje poprzedziło wyburzenie wysłużonych obiektów, w miejsce których wybudowano dwa nowoczesne dworce PKP.
Oba dworce charakteryzują się współczesną i minimalistyczną formą architektoniczną z dominantą w postaci ośmiometrowej wieży zegarowej. Dworzec w Sterkowcu jest budynkiem większym, a pod jego wiatą mieszczą się dwa pawilony. Pierwszy służy jako poczekalnia z przeszkloną elewacją, ławkami dla podróżnych, gablotami z rozkładami jazdy pociągów oraz elektronicznymi tablicami przyjazdów i odjazdów pociągów. W pobliżu poczekalni umiejscowiono toaletę. Drugi pawilon to niewielki lokal na wynajem.
Z kolei dworzec w Biadolinach Szlacheckich ma pod wiatą zlokalizowaną otwartą poczekalnię, osłoniętą z trzech stron z kilkoma siedziskami. Znajduje się tutaj także pomieszczenie toalet, stojaki rowerowe i stacja naprawy jednośladów. Informacja o przyjazdach i odjazdach pociągów jest wyświetlana na nowoczesnych elektronicznych tablicach.
Zmieniło się również bezpośrednie otoczenie dworców, gdzie uporządkowany został teren i wymieniono nawierzchnię dróg, chodników.
Koszt budowy dworców w Biadolinach i Sterkowcu to odpowiednio 4,3 mln zł i 4,8 mln zł brutto, a ich wykonawcą było konsorcjum firm Heli Factor sp. z o. o. i MERX sp. z o.o.
Pod koniec lata 2020 roku rozpoczęła się realizacja dwóch nowych dworców kolejowych w Sterkowcu i Biadolinach. Inwestycje poprzedziło wyburzenie wysłużonych obiektów, w miejsce których wybudowano dwa nowoczesne dworce PKP.
Oba dworce charakteryzują się współczesną i minimalistyczną formą architektoniczną z dominantą w postaci ośmiometrowej wieży zegarowej. Dworzec w Sterkowcu jest budynkiem większym, a pod jego wiatą mieszczą się dwa pawilony. Pierwszy służy jako poczekalnia z przeszkloną elewacją, ławkami dla podróżnych, gablotami z rozkładami jazdy pociągów oraz elektronicznymi tablicami przyjazdów i odjazdów pociągów. W pobliżu poczekalni umiejscowiono toaletę. Drugi pawilon to niewielki lokal na wynajem.
Z kolei dworzec w Biadolinach Szlacheckich ma pod wiatą zlokalizowaną otwartą poczekalnię, osłoniętą z trzech stron z kilkoma siedziskami. Znajduje się tutaj także pomieszczenie toalet, stojaki rowerowe i stacja naprawy jednośladów. Informacja o przyjazdach i odjazdach pociągów jest wyświetlana na nowoczesnych elektronicznych tablicach.
Zmieniło się również bezpośrednie otoczenie dworców, gdzie uporządkowany został teren i wymieniono nawierzchnię dróg, chodników.
Koszt budowy dworców w Biadolinach i Sterkowcu to odpowiednio 4,3 mln zł i 4,8 mln zł brutto, a ich wykonawcą było konsorcjum firm Heli Factor sp. z o. o. i MERX sp. z o.o.
Komentarze
Brak wpisów.