W monumentalnym gmachu w centrum Krakowa powstanie luksusowy hotel sieci Marriott


2024.10.15
Autor: Bartosz Motorek
W Krakowie powstanie luksusowy hotel marki JW Marriott, która w portfolio międzynarodowej sieci pozycjonowana jest w najwyższej kategorii. Według zapowiedzi inwestora będzie to "najlepszy hotel w stolicy Małopolski".

Jak podaje "Gazeta Wyborcza" podpisany został już list intencyjny z siecią Marriott International, w sprawie luksusowego hotelu tej marki w Krakowie. Inwestorem jest J.W. Construction, które jest właścicielem zabytkowego gmachu z lat 20. XX wieku przy ulicy Wielopole w ścisłym centrum miasta.

Dawny gmach banku PKO BP przy ulicy Wielopole to jeden z najwybitniejszych przykładów modernizmu w Krakowie. Właścicielem monumentalnego budynku od 2017 roku jest Józef Wojciechowski, twórca i główny udziałowiec J.W. Construction, który nabył nieruchomość za ponad 44 mln zł. Jak podaje "Wyborcza" w miejscu tym otwarty ma zostać luksusowy hotel marki JW Marriott, który według zapowiedzi inwestora, będzie "najlepszym hotelem w Krakowie".

Rozpoczęcie inwestycji przez lata było blokowane brakiem zgody wojewódzkiego konserwatora zabytków. Dopiero w maju 2024 roku J.W. Construction otrzymał pozwolenie dotyczące robót budowlanych, obejmujących przebudowę i remont konserwatorski. Pierwsze prace inwestycyjne mają rozpocząć się jeszcze w tym roku. Za koncepcję przebudowy gmachu odpowiada pracownia URBA Architects.

Gmach przy ulicy Wielopole po zakończeniu wszelkich prac budowlanych, będzie oferował m.in. strefę SPA & wellness z basenem, siłownią i saunami, która ulokowana zostanie w podziemiu. Z kolei na pierwszym piętrze w głównej sali operacyjnej, która wzorowana jest na rzymskim Panteonie, zaplanowano bar z muzyką na żywo. Gabinety dyrektorskie posłużą jako miejsce do pracy i odpoczynku dla gości hotelowych. W ramach inwestycji powstać ma także trzypoziomowy, podziemny parking samochodowy na około 200 aut, mieszczący się na działce obok nowego hotelu.

JW Marriott to luksusowa marka hoteli należąca do sieci Marriott International, jednej z największych globalnych firm hotelarskich. Marka JW Marriott została stworzona na cześć Johna Willarda Marriotta, założyciela sieci, i charakteryzuje się wyjątkowym standardem obsługi oraz wyrafinowanym designem, skierowanym do zamożnych podróżnych. Główne cechy marki JW Marriott obejmują elegancję, dbałość o szczegóły i bogate doświadczenia kulinarne, a także wyjątkowe zaplecze spa i wellness.

W portfolio sieci marka JW Marriott pozycjonowana jest w najwyższej kategorii Luxury obok The Ritz-Carlton i St.Regis.

Komentarze

Brak wpisów.

Napisz komentarz

Komentujesz jako gość.