
Łódź
Wiadomości
Warszawa-Łódź: od grudnia w 90 minut
"Gazeta Wyborcza": PKP Przewozy Regionalne obiecało pasażerom w nowym rozkładzie krótsze czas. Tymczasem firmy wymieniające tory narzekają na opóźnienia, które ich zdaniem powodują łódzcy urzędnicy.
Po 15 grudnia pociągi kursujące między Łodzią a Warszawą mają przyśpieszyć. Podróż ma zajmować ok. 90 minut, podczas gdy dziś jest zazwyczaj od 2,5 do nawet 3 godzin - czytamy w "Gazecie Wyborczej".
I etap inwestycji, czyli wymiana torów od stacji Łódź Widzew do Skierniewic, nie jest zagrożony i zakończy się na wiosnę przyszłego roku.
Nie znaczy to jednak, że remont idzie gładko. - Mamy problemy pod Rogowem, gdzie tory przecinają główną trasę drogową nr 72 - mówi Jerzy Zalewski, prezes zarządu firmy Koltach. Docelowo pod Rogowem powstanie przejazd bezkolizyjny, ale przynajmniej przez najbliższe dwa lata nadal będą tam szlabany. - Z kolei pod Skierniewicami będziemy pracowali miesiąc dłużej, bo nie mogliśmy się doczekać na potrzebne zezwolenia z łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego - dodaje Zalewski.
Jednak do Euro 2012 trasa ma być gotowa. - Wyjątki to odcinki między dworcami Łódź Widzew i Łódź Fabryczna - mówi Wojciech Rybak, dyrektor Biura Realizacji Inwestycji PKP PLK. Fabryczna to najważniejszy łódzki dworzec, a według najnowszego projektu w ramach modernizacji ma on zostać wprowadzony pod ziemię. Jeśli tak się stanie to ostatni łódzki odcinek zostałby oddany do użytku w 2013 roku.
Po 15 grudnia pociągi kursujące między Łodzią a Warszawą mają przyśpieszyć. Podróż ma zajmować ok. 90 minut, podczas gdy dziś jest zazwyczaj od 2,5 do nawet 3 godzin - czytamy w "Gazecie Wyborczej".
I etap inwestycji, czyli wymiana torów od stacji Łódź Widzew do Skierniewic, nie jest zagrożony i zakończy się na wiosnę przyszłego roku.
Nie znaczy to jednak, że remont idzie gładko. - Mamy problemy pod Rogowem, gdzie tory przecinają główną trasę drogową nr 72 - mówi Jerzy Zalewski, prezes zarządu firmy Koltach. Docelowo pod Rogowem powstanie przejazd bezkolizyjny, ale przynajmniej przez najbliższe dwa lata nadal będą tam szlabany. - Z kolei pod Skierniewicami będziemy pracowali miesiąc dłużej, bo nie mogliśmy się doczekać na potrzebne zezwolenia z łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego - dodaje Zalewski.
Jednak do Euro 2012 trasa ma być gotowa. - Wyjątki to odcinki między dworcami Łódź Widzew i Łódź Fabryczna - mówi Wojciech Rybak, dyrektor Biura Realizacji Inwestycji PKP PLK. Fabryczna to najważniejszy łódzki dworzec, a według najnowszego projektu w ramach modernizacji ma on zostać wprowadzony pod ziemię. Jeśli tak się stanie to ostatni łódzki odcinek zostałby oddany do użytku w 2013 roku.
Komentarze
Brak wpisów.