
Łódź
Wiadomości
Tarcza "Faustyna" doszła do przystanku Łódź Koziny
W środę, 25 stycznia doszło do ważnego momentu na budowie tunelu średnicowego w Łodzi. Jedna z tarcz, która drąży tunel przebiła się przez ścianę nowego przystanku Łódź Koziny.
Trwa drążenie tuneli pod Łodzią w ramach budowy "łódzkiego metra". Budowa tunelu średnicowego jest aktualnie największą inwestycją kolejową w Polsce. Jedna z tarcz właśnie przebiła się przez ścianę powstającego przystanku Łódź Koziny.
Dwie maszyny TBM, mniejsza - Faustyna, która drąży tunele jednotorowe i Katarzyna - tunele dwutorowe, wykonują tunel średnicowy pod Łodzią. Mniejsza doszła właśnie do przstanku Łódź Koziny i w najbliższym czasie pokona około 300 metrów na poziomie - 2 i pod aleją Włókniarzy skieruje się w stronę stacji Łódź Żabieniec.

Na ponad kilometrowym odcinku, od komory przy ul. Stolarskiej przez przystanek Łódź Koziny do komory przy ul. Skarpowej, budowany jest drugi z czterech jednotorowych tuneli o średnicy 8,5 metra. To połączenie dwutorowego tunelu w kierunku Łodzi Fabrycznej ze stacją Łódź Żabieniec.
Tarcza Katarzyna przechodzi obecnie przystanek Łódź Polesie i przygotowuje się do najtrudniejszego etapu inwestycji, czyli drążenie pod budynkami o awaryjnym i złym stanie technicznym. Trwają prace zabezpieczające.
Wykonawca buduje ponadto podziemną komorę w rejonie ul. Legionów i ul. Mielczarskiego. Jest to tzw. blok postojowo-serwisowy dla TBM.
Trwa drążenie tuneli pod Łodzią w ramach budowy "łódzkiego metra". Budowa tunelu średnicowego jest aktualnie największą inwestycją kolejową w Polsce. Jedna z tarcz właśnie przebiła się przez ścianę powstającego przystanku Łódź Koziny.
Dwie maszyny TBM, mniejsza - Faustyna, która drąży tunele jednotorowe i Katarzyna - tunele dwutorowe, wykonują tunel średnicowy pod Łodzią. Mniejsza doszła właśnie do przstanku Łódź Koziny i w najbliższym czasie pokona około 300 metrów na poziomie - 2 i pod aleją Włókniarzy skieruje się w stronę stacji Łódź Żabieniec.

Na ponad kilometrowym odcinku, od komory przy ul. Stolarskiej przez przystanek Łódź Koziny do komory przy ul. Skarpowej, budowany jest drugi z czterech jednotorowych tuneli o średnicy 8,5 metra. To połączenie dwutorowego tunelu w kierunku Łodzi Fabrycznej ze stacją Łódź Żabieniec.
Tarcza Katarzyna przechodzi obecnie przystanek Łódź Polesie i przygotowuje się do najtrudniejszego etapu inwestycji, czyli drążenie pod budynkami o awaryjnym i złym stanie technicznym. Trwają prace zabezpieczające.
Wykonawca buduje ponadto podziemną komorę w rejonie ul. Legionów i ul. Mielczarskiego. Jest to tzw. blok postojowo-serwisowy dla TBM.
Byrt
Gość