
Łódź
Wiadomości
"Łódzkie metro" powstaje 10 metrów na dobę. Co słychać na budowie tunelu średnicowego pod Łodzią?
Powstaje inwestycja, która ma nie tylko ogromne znaczenie dla Łodzi, ale i dla całego kraju. Tunel średnicowy otworzy stację Łódź Fabryczna na wiele polskich miast.
Postępują prace na budową "łódzkiego metra", czyli tunelu średnicowego, który otworzy stację Łódź Fabryczna na wiele polskich miast i dodatkowo skróci czas przejazdu, a przez ścisłe centrum Łodzi będą mogły jechać zarówno pociągi regionalne, jak i dalekobieżne.
Budowa kolejnych tuneli osiągnęła już pełną prędkość. Większa z maszyn TBM (Katarzyna) drążąca tunel posuwa się w stronę budowanego przystanku Łódź Polesie z prędkością prawie 10 metrów na dobę.
Każdy ring zbudowany jest z 8 betonowych elementów, tzw. tubingów. Gotowe tubingi trafiają na plac budowy z fabryki w Mszczonowie. Do komory startowej maszyny są dostarczane za pomocą dźwigu, który opuszcza je bezpośrednio na pojazdy dostarczające segmenty do wnętrza bramownic TBM. Stąd za pomocą specjalnych suwnic tubingi trafiają na podajnik, który przesuwa je bezpośrednio do miejsca montażu w tunelu. Ostatnim etapem jest złożenie tubingów w ring. Ringi są szczelnie ze sobą połączone. Pomiędzy zewnętrzną powierzchnią ściany tunelu a gruntem wstrzykiwana jest zaprawa, która zapobiega ryzyku osiadania podłoża.
Obecnie Katarzyna przebija się od ulicy Odolanowskiej w stronę Manufaktury i łącznie wydrążyła już 300 metrów. Docelowo inwestycja składała się będzie łącznie z pięciu tuneli. Główny, dwutorowy o długości 3 kilometrów realizowany jest od komory startowej przy ulicy Odolanowskiej, przez podziemne przystanki Łódź Polesie i Łódź Śródmieście, do stacji Łódź Fabryczna. Równolegle powstają cztery jednotorowe tunele między ulicami Długosza, Stolarską, Skarpową i Żniwną.
Postępują prace na budową "łódzkiego metra", czyli tunelu średnicowego, który otworzy stację Łódź Fabryczna na wiele polskich miast i dodatkowo skróci czas przejazdu, a przez ścisłe centrum Łodzi będą mogły jechać zarówno pociągi regionalne, jak i dalekobieżne.
Budowa kolejnych tuneli osiągnęła już pełną prędkość. Większa z maszyn TBM (Katarzyna) drążąca tunel posuwa się w stronę budowanego przystanku Łódź Polesie z prędkością prawie 10 metrów na dobę.
Każdy ring zbudowany jest z 8 betonowych elementów, tzw. tubingów. Gotowe tubingi trafiają na plac budowy z fabryki w Mszczonowie. Do komory startowej maszyny są dostarczane za pomocą dźwigu, który opuszcza je bezpośrednio na pojazdy dostarczające segmenty do wnętrza bramownic TBM. Stąd za pomocą specjalnych suwnic tubingi trafiają na podajnik, który przesuwa je bezpośrednio do miejsca montażu w tunelu. Ostatnim etapem jest złożenie tubingów w ring. Ringi są szczelnie ze sobą połączone. Pomiędzy zewnętrzną powierzchnią ściany tunelu a gruntem wstrzykiwana jest zaprawa, która zapobiega ryzyku osiadania podłoża.
Obecnie Katarzyna przebija się od ulicy Odolanowskiej w stronę Manufaktury i łącznie wydrążyła już 300 metrów. Docelowo inwestycja składała się będzie łącznie z pięciu tuneli. Główny, dwutorowy o długości 3 kilometrów realizowany jest od komory startowej przy ulicy Odolanowskiej, przez podziemne przystanki Łódź Polesie i Łódź Śródmieście, do stacji Łódź Fabryczna. Równolegle powstają cztery jednotorowe tunele między ulicami Długosza, Stolarską, Skarpową i Żniwną.
$$$
Gość
patriota łódzki
Gość
kkk123
Użytkownik
Ukończenie tunelu i S14 w podobnym czasie na pewno wpłynie mocno na rozwój Łodzi i liczbę nowych inwestycji, S14 dodatkowo uwolni i uatrakcyjni wiele terenów inwestycyjnych wzdłuż zachodniej granicy Łodzi. Na pewno będzie się działo. A jeszcze gdyby tak CPK został zrealizowany, wtedy moglibyśmy realnie zacząć myśleć o dogonieniu w rozwoju Trójmiasta, Wrocławia czy Krakowa.
Siwy
Gość
beryl
Gość
Józef Urban
Gość
Lodzik
Gość
Za 10 lat Łódź znowu będzie mogła się dynamicznie rozwijać. Zapomnimy też o pseudo lotnisku na Lublińcu i rządzącej nim Pani Prezes "z gitarą i w meksykańskim kapeluszu".
Cx
Gość
asdasd
Gość