
Łódź
Wiadomości
Kolejne wielkie zmiany w Nowym Centrum Łodzi
Za kilka dni rozpocznie się budowa podziemnej ulicy w Nowym Centrum Łodzi, znajdującej się sześć metrów pod powierzchnią ziemi.
Nowa podziemna ulica powstanie na poziomie sześciu metrów pod powierzchnią i służyła będzie ruchowi samochodowemu. Nad nią powstanie przestrzeń przyjazna dla mieszkańców. Przypomnijmy, że przetarg na budowę tej inwestycji rozstrzygnięto pod koniec 2018 roku, najkorzystniejszą ofertę złożyło konsorcjum firm Mosty-Łódź i Budomal, które wyceniło swoje prace na prawie 85 mln zł.
Budowa podziemnej ulicy w Nowym Centrum Łodzi rozpocznie się za kilka dni. Wykonawca już przygotowuje zaplecze budowy. Pierwsze prace budowlane rozpoczną się od strony ulicy Kilińskiego i będą systematycznie przesuwały się w kierunku alei Scheiblerów. W pierwszej fazie inwestycji zamknięty zostanie parking naprzeciwko budynków EC1. Następnie po rozpoczęciu prac budowlanych zamknięta zostanie ulica Hasa.
Do podziemnej ulicy dostaniemy się dzięki rampie zjazdowej, zlokalizowanej między budynkami PGE i Mbanku. Ulicą mieszczącą się sześć metrów pod powierzchnią ziemi dojedziemy do ronda, które znajduje się na poziomie minus jeden w al. Scheiblerów.
Nad ulicą powstanie przyjazna przestrzeń dla mieszkańców z ławkami i drzewami, która połączy teren EC1 z dworcem Łódź Fabryczna. Inwestycja będzie gotowa do końca 2020 roku.
Nowa podziemna ulica powstanie na poziomie sześciu metrów pod powierzchnią i służyła będzie ruchowi samochodowemu. Nad nią powstanie przestrzeń przyjazna dla mieszkańców. Przypomnijmy, że przetarg na budowę tej inwestycji rozstrzygnięto pod koniec 2018 roku, najkorzystniejszą ofertę złożyło konsorcjum firm Mosty-Łódź i Budomal, które wyceniło swoje prace na prawie 85 mln zł.
Budowa podziemnej ulicy w Nowym Centrum Łodzi rozpocznie się za kilka dni. Wykonawca już przygotowuje zaplecze budowy. Pierwsze prace budowlane rozpoczną się od strony ulicy Kilińskiego i będą systematycznie przesuwały się w kierunku alei Scheiblerów. W pierwszej fazie inwestycji zamknięty zostanie parking naprzeciwko budynków EC1. Następnie po rozpoczęciu prac budowlanych zamknięta zostanie ulica Hasa.
Do podziemnej ulicy dostaniemy się dzięki rampie zjazdowej, zlokalizowanej między budynkami PGE i Mbanku. Ulicą mieszczącą się sześć metrów pod powierzchnią ziemi dojedziemy do ronda, które znajduje się na poziomie minus jeden w al. Scheiblerów.
Po drodze wykonanych zostanie kilka zjazdów, którymi będą obsługiwane biurowce z podziemnymi parkingami, realizowane przez prywatnych inwestorów. Podziemną drogą dostaniemy się również do parkingu, który powstanie pod rynkiem Nowego Centrum Łodzi – jego projekt również jest przygotowywany, ale budowę zaplanowano dopiero w kolejnym etapie inwestycjipowiedział: Robert Kolczyński, dyrektor Departamentu Architektury i Rozwoju Urzędu Miasta Łodzi
Nad ulicą powstanie przyjazna przestrzeń dla mieszkańców z ławkami i drzewami, która połączy teren EC1 z dworcem Łódź Fabryczna. Inwestycja będzie gotowa do końca 2020 roku.
Em
Gość
czytelnik
Gość