
Łódź
Wiadomości
Kolejna zmiana zakończenia budowy tunelu średnicowego w Łodzi. Powodem? Anomalia
Generalny wykonawca budowy tunelu średnicowego w Łodzi przedstawił nowy harmonogram inwestycji, który przesuwa jej datę otwarcia. Przestój na budowie spowodował również znaczny wzrost wydatków.
Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego wystąpiło do PKP Polskich Linii Kolejowych z wnioskiem o przedłużenie terminu budowy tunelu średnicowego w Łodzi . Generalny wykonawca chce przesunąć datę oddania inwestycji o 12 miesięcy, a to by oznaczało, że tunel będzie gotowy nie w czerwcu 2026 roku, a w połowie 2027 roku. Pierwsze pociągi mogłyby pojechać dopiero w 2028 roku.
Generalny wykonawca argumentuje wniosek "anomalią gruntową - kurzawką w okolicy obecnej lokalizacji TBM, co skutkowało zmianą technologii wykonywania robót".
Tunel kolejowy między Łodzią Fabryczną i Kaliską to jedna z najbardziej wyczekiwanych inwestycji infrastrukturalnych w mieście. Zakończyły się już prace przy budowie mniejszych tuneli, gdzie obecnie prowadzone są roboty związane z ich wyposażeniem. W marcu tego roku rozpocznie się w nich montaż nawierzchni torowych. Z kolei poziom zaawansowania prac dużego tunelu, od stacji Koziny do Łodzi Fabrycznej, to 53 proc.
Równolegle trwa realizacja trzech podziemnych przystanków. Wykonawca informuje, że prace są na zaawansowanym etapie. Kontynuowane są prace instalacyjne, a wkrótce rozpocznie się montaż m.in. wind, schodów ruchomych czy systemów teletechnicznych.
Poprzedni harmonogram inwestycji zakładał, że budowa tunelu zakończyła by się w czerwcu 2026 roku, a pociągi uruchomione zostałyby w grudniu 2026 roku. Prace zostały wstrzymane we wrześniu ubiegłego roku, kiedy zawaliła się część kamienicy przy al. 1 Maja 23, mieszcząca się nad znajdującą się ok. 20 m pod ziemią tarczą TBM. Skutkiem pięciomiesięcznego przestoju jest także wzrost wydatków ze względu na konieczność zabezpieczenia budynków, stabilizacji gruntu i utrzymania mieszkań dla wysiedlonych na czas budowy lokatorów kamienic.
Tunel średnicowy pod Łodzią, który połączy dworzec Łódź Fabryczna ze stacjami Łódź Kaliska i Żabieniec będzie miał długość 7,5 km. Został on podzielony na dwie części - cztery jednotorowe tunele w jego zachodniej części i dwutorowy.
Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego wystąpiło do PKP Polskich Linii Kolejowych z wnioskiem o przedłużenie terminu budowy tunelu średnicowego w Łodzi . Generalny wykonawca chce przesunąć datę oddania inwestycji o 12 miesięcy, a to by oznaczało, że tunel będzie gotowy nie w czerwcu 2026 roku, a w połowie 2027 roku. Pierwsze pociągi mogłyby pojechać dopiero w 2028 roku.
Generalny wykonawca argumentuje wniosek "anomalią gruntową - kurzawką w okolicy obecnej lokalizacji TBM, co skutkowało zmianą technologii wykonywania robót".
Tunel kolejowy między Łodzią Fabryczną i Kaliską to jedna z najbardziej wyczekiwanych inwestycji infrastrukturalnych w mieście. Zakończyły się już prace przy budowie mniejszych tuneli, gdzie obecnie prowadzone są roboty związane z ich wyposażeniem. W marcu tego roku rozpocznie się w nich montaż nawierzchni torowych. Z kolei poziom zaawansowania prac dużego tunelu, od stacji Koziny do Łodzi Fabrycznej, to 53 proc.
Równolegle trwa realizacja trzech podziemnych przystanków. Wykonawca informuje, że prace są na zaawansowanym etapie. Kontynuowane są prace instalacyjne, a wkrótce rozpocznie się montaż m.in. wind, schodów ruchomych czy systemów teletechnicznych.
Poprzedni harmonogram inwestycji zakładał, że budowa tunelu zakończyła by się w czerwcu 2026 roku, a pociągi uruchomione zostałyby w grudniu 2026 roku. Prace zostały wstrzymane we wrześniu ubiegłego roku, kiedy zawaliła się część kamienicy przy al. 1 Maja 23, mieszcząca się nad znajdującą się ok. 20 m pod ziemią tarczą TBM. Skutkiem pięciomiesięcznego przestoju jest także wzrost wydatków ze względu na konieczność zabezpieczenia budynków, stabilizacji gruntu i utrzymania mieszkań dla wysiedlonych na czas budowy lokatorów kamienic.
Tunel średnicowy pod Łodzią, który połączy dworzec Łódź Fabryczna ze stacjami Łódź Kaliska i Żabieniec będzie miał długość 7,5 km. Został on podzielony na dwie części - cztery jednotorowe tunele w jego zachodniej części i dwutorowy.
Inne wiadomości o Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów
- Jesienią 2016 roku skorzystamy z Dworca Łódź Fabryczna 2015-06-10 13:03:45
- Tańsza od oczekiwań Południowa Obwodnica Warszawy 2015-05-26 05:33:52
- Znamy firmy, które powalczą o Południową Obwodnicę Warszawy 2015-01-15 13:16:52
szatan
Gość
badania
Gość
Przekładacze
Gość