
Łódź
Wiadomości
Gotowa bryła zajezdni Helenówek. Inwestycja w Łodzi zbliża się do końca
Na budowie zajezdni Helenówek w Łodzi ukończony został kolejny ważny etap inwestycji. Ukończona została realizacja konstrukcji nowego Zakładu Techniki MPK Łódź, a przed obiektem przygotowania pod budowę torowisk.
Gotowa jest już bryła zajezdni Helenówek w Łodzi. Prowadzony jest już także montaż pierwszych urządzeń oraz torów prowadzących do poszczególnych hal. Nowy Zakład Techniki MPK Łódź ma być ukończony w drugiej połowie 2025 roku.
W bryle zajezdni Helenówek trwa montaż okien, a także bramy wjazdowej do hal. W środku ustawiane są ścianki działowe, separujące poszczególne pomieszczenia. W obiekcie pojawiły się już pierwsze urządzenia do modernizacji i napraw tramwajów MPK Łódź, w tym suwnice, które umożliwią podnoszenie i transportowanie ważących nawet kilka ton elementów. Zajezdnia posiada już również śrutownię, w której poszczególne elementy będą dokładnie oczyszczane, w sąsiedztwie której powstaje lakiernia. W jednym z warsztatów stoi już urządzenie do impregnacji próżniowo-ciśnieniowej silników elektrycznych. Pojawiła się także kompresorownia, zapewniająca powietrze pod ciśnieniem dla całego zakładu.
fot. LODZ.PL
Równolegle ruszyły prace ziemne przygotowujące teren pod budowę torowisk, po którym wagony będą wjeżdżać do zakładu.
W nowoczesnej zajezdni Helenówek prowadzona będzie m.in. naprawa, modernizacja i malowanie tramwajów MPK Łódź. Ponadto w Zakładzie Techniki produkowane będą części i podzespoły związane z eksploatacją taboru. Hale służyły będą również pod naprawy bieżące, montaż czysty, warsztat elektryczny, warsztat mechaniczny, śrutownię, lakiernię, stolarnię, spawalnię, demontaż, myjnię, pomieszczenia magazynowe, narzędziownie i pomieszczenia pomocnicze.
Harmonogram inwestycji zakłada ukończenie całego projektu w drugiej połowie bieżącego roku.
Gotowa jest już bryła zajezdni Helenówek w Łodzi. Prowadzony jest już także montaż pierwszych urządzeń oraz torów prowadzących do poszczególnych hal. Nowy Zakład Techniki MPK Łódź ma być ukończony w drugiej połowie 2025 roku.
W bryle zajezdni Helenówek trwa montaż okien, a także bramy wjazdowej do hal. W środku ustawiane są ścianki działowe, separujące poszczególne pomieszczenia. W obiekcie pojawiły się już pierwsze urządzenia do modernizacji i napraw tramwajów MPK Łódź, w tym suwnice, które umożliwią podnoszenie i transportowanie ważących nawet kilka ton elementów. Zajezdnia posiada już również śrutownię, w której poszczególne elementy będą dokładnie oczyszczane, w sąsiedztwie której powstaje lakiernia. W jednym z warsztatów stoi już urządzenie do impregnacji próżniowo-ciśnieniowej silników elektrycznych. Pojawiła się także kompresorownia, zapewniająca powietrze pod ciśnieniem dla całego zakładu.
fot. LODZ.PL
Równolegle ruszyły prace ziemne przygotowujące teren pod budowę torowisk, po którym wagony będą wjeżdżać do zakładu.
W nowoczesnej zajezdni Helenówek prowadzona będzie m.in. naprawa, modernizacja i malowanie tramwajów MPK Łódź. Ponadto w Zakładzie Techniki produkowane będą części i podzespoły związane z eksploatacją taboru. Hale służyły będą również pod naprawy bieżące, montaż czysty, warsztat elektryczny, warsztat mechaniczny, śrutownię, lakiernię, stolarnię, spawalnię, demontaż, myjnię, pomieszczenia magazynowe, narzędziownie i pomieszczenia pomocnicze.
Harmonogram inwestycji zakłada ukończenie całego projektu w drugiej połowie bieżącego roku.
Komentarze
Brak wpisów.