
Toruń
Wiadomości
W Toruniu dominują tradycyjne centra handlowe
Toruń posiada 4 centra handlowe o łącznej powierzchni wynoszącej blisko 138 tys. mkw. Nasycenie powierzchnią handlową to około 680 mkw. na 1 tys. mieszkańców. Współczynnik pustostanów pod koniec 2015 r. wyniósł 5,2 % - wynika z publikacji firmy doradczej Colliers International "Centra handlowe w miastach regionalnych | Toruń."
Najważniejszym wydarzeniem na rynku handlowym w Toruniu w 2015 roku była rozbudowa (o ponad 15 000 mkw.) i modernizacja centrum handlowego Atrium Copernicus. W obiekcie debiutowało kilkanaście nowych sieci handlowych, nieobecnych dotąd na toruńskim rynku, takich, jak: sklep sportowy Decathlon, sklepy odzieżowe New Balance i Cubus oraz sklep z wyposażeniem wnętrz a Tab. Dodatkowo kilka sieci powiększyło swoje salony, w tym marki z grupy LPP oraz H&M. Otwarto też salę zabaw Jupi Park, a obecnie modernizowana jest strefa gastronomiczna.
- komentuje Katarzyna Michnikowska, Starszy Analityk w Dziale Doradztwa i Badań Rynku Colliers International.
Rynek handlowy Torunia zdominowany jest przez tradycyjne centra handlowe. Projekty parków handlowych i centrów wyprzedażowych są dopiero rozważane przez deweloperów.
W centrach handlowych w Toruniu działa łącznie ok. 400 sklepów. Największą grupę stanowią najemcy z sektora moda (30%), usługi (13%) oraz obuwie, odzież i art. skórzane (10%).
Wśród anonsowanych w ubiegłym roku transakcji najmu można wymienić m.in.: Cubus (600 mkw.), KappAhl (850 mkw.), Rossmann (683 mkw.) i Adidas (275 mkw.) w Atrium Copernicus oraz Pepco (400 mkw.) w CH Bielawy.
Czynsze za powierzchnie w centrach handlowych w Toruniu utrzymują się na średnim poziomie oraz znajdują się w lekkim trendzie spadkowym. Najwyższe osiągalne czynsze za lokal 100-150 mkw. GLA na potrzeby mody to poziom 31?33 euro miesięcznie.
Najważniejszym wydarzeniem na rynku handlowym w Toruniu w 2015 roku była rozbudowa (o ponad 15 000 mkw.) i modernizacja centrum handlowego Atrium Copernicus. W obiekcie debiutowało kilkanaście nowych sieci handlowych, nieobecnych dotąd na toruńskim rynku, takich, jak: sklep sportowy Decathlon, sklepy odzieżowe New Balance i Cubus oraz sklep z wyposażeniem wnętrz a Tab. Dodatkowo kilka sieci powiększyło swoje salony, w tym marki z grupy LPP oraz H&M. Otwarto też salę zabaw Jupi Park, a obecnie modernizowana jest strefa gastronomiczna.
W najbliższym czasie w mieście nie powstanie żadne nowe centrum handlowe, ale intensywne prace przygotowawcze prowadzone są w ramach projektu Toruń Outlet. Z kolei drugi z toruńskich projektów - Solaris - został zawieszony. Aktualnie rozważana jest zmiana jego funkcji z handlowej na biurową
- komentuje Katarzyna Michnikowska, Starszy Analityk w Dziale Doradztwa i Badań Rynku Colliers International.
Rynek handlowy Torunia zdominowany jest przez tradycyjne centra handlowe. Projekty parków handlowych i centrów wyprzedażowych są dopiero rozważane przez deweloperów.
W centrach handlowych w Toruniu działa łącznie ok. 400 sklepów. Największą grupę stanowią najemcy z sektora moda (30%), usługi (13%) oraz obuwie, odzież i art. skórzane (10%).
Wśród anonsowanych w ubiegłym roku transakcji najmu można wymienić m.in.: Cubus (600 mkw.), KappAhl (850 mkw.), Rossmann (683 mkw.) i Adidas (275 mkw.) w Atrium Copernicus oraz Pepco (400 mkw.) w CH Bielawy.
Czynsze za powierzchnie w centrach handlowych w Toruniu utrzymują się na średnim poziomie oraz znajdują się w lekkim trendzie spadkowym. Najwyższe osiągalne czynsze za lokal 100-150 mkw. GLA na potrzeby mody to poziom 31?33 euro miesięcznie.
Inne wiadomości o Colliers International Poland
- Metamorfoza biurowca przy jednej z kluczowych arterii komunikacyjnych Warszawy 2024-11-12 09:10:36
- Jest pozwolenie na budowę pierwszego drewnianego biurowca w Polsce 2024-10-10 08:24:08
- Biuro przyszłości na ostatnim piętrze powstającego biurowca na Woli. Zmiana siedziby po 18 latach 2023-12-14 08:58:13
- Eksperci ds. nieruchomości komercyjnych przenoszą swoje biuro na Piotrkowską 2023-10-30 09:05:34
-
Komentarze
Brak wpisów.