Kolej Dużych Prędkości: Trasa Wrocław-Łódź w zaledwie godzinę. Pociągi rozpędzą się do 250 km/h
Zaprezentowano trasę niespełna 200-kilometrowego odcinka Kolei Dużych Prędkości, która połączy Łódź, Sieradz i Wrocław. Czas przejazdu pomiędzy miejscowościami skróci się do zaledwie godziny. Inwestycja powstanie w ramach budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego.
Z Wrocławia do Łodzi w zaledwie godzinę? Tak zakłada przedstawiony przez spółkę Centralny Port Komunikacyjny wariant nowego, prawie 200-kilometrowego odcinka Kolei Dużych Prędkości. Planowana linia połączyć ma Łódź, Sieradz i Wrocław, a pierwsze prace budowlane mają rozpocząć się w 2024 roku. Odcinek Kolei Dużych Prędkości z Wrocławia do Łodzi będzie stanowić przedłużenie 140-kilometrowego fragmentu z Warszawy przez CPK do Łodzi, dla którego wariant inwestorski został ogłoszony w czerwcu.
Kolej Dużych Prędkości Wrocław-Łódź
Na trasie Kolei Dużych Prędkości pomiędzy Wrocławiem a Łodzią powstaną dwa przystanki pasażerskie – Czajków i Wodzierady. Pociągi będą mogły się także zatrzymać w Czernicy Wrocławskiej, Kępnie i Sieradzu.
W stolicy Dolnego Śląska pociąg z Dworca Głównego pojedzie przez Przedmieście Oławskie, Księże Małe, Księże Wielkie, Brochów, następnie przez Siechnice, Czernicę i dalej w kierunku Kępna. Po drodze zatrzyma się na stacjach: Wrocław – Czernica Wrocławska – Kępno – Czajków – Sieradz – Wodzierady – Łódź
Przedstawiony wariant przez Centralny Port Komunikacyjny zakłada, że pociągi osiągną prędkość do 250 km/h, a w przyszłości nawet do 350 km/h.
Harmonogram inwestycji Kolei Dużych Prędkości
Do II kwartału 2023 roku ma zostać przedstawiony wariant inwestorski we wniosku o decyzję środowiskową do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska. W 2024 roku rozpoczną się roboty budowlane na odcinku Sieradz – Czernica Wrocławska.
Z Wrocławia do Łodzi w zaledwie godzinę? Tak zakłada przedstawiony przez spółkę Centralny Port Komunikacyjny wariant nowego, prawie 200-kilometrowego odcinka Kolei Dużych Prędkości. Planowana linia połączyć ma Łódź, Sieradz i Wrocław, a pierwsze prace budowlane mają rozpocząć się w 2024 roku. Odcinek Kolei Dużych Prędkości z Wrocławia do Łodzi będzie stanowić przedłużenie 140-kilometrowego fragmentu z Warszawy przez CPK do Łodzi, dla którego wariant inwestorski został ogłoszony w czerwcu.
Kolej Dużych Prędkości Wrocław-Łódź
Na trasie Kolei Dużych Prędkości pomiędzy Wrocławiem a Łodzią powstaną dwa przystanki pasażerskie – Czajków i Wodzierady. Pociągi będą mogły się także zatrzymać w Czernicy Wrocławskiej, Kępnie i Sieradzu.
W stolicy Dolnego Śląska pociąg z Dworca Głównego pojedzie przez Przedmieście Oławskie, Księże Małe, Księże Wielkie, Brochów, następnie przez Siechnice, Czernicę i dalej w kierunku Kępna. Po drodze zatrzyma się na stacjach: Wrocław – Czernica Wrocławska – Kępno – Czajków – Sieradz – Wodzierady – Łódź
Przedstawiony wariant przez Centralny Port Komunikacyjny zakłada, że pociągi osiągną prędkość do 250 km/h, a w przyszłości nawet do 350 km/h.
Harmonogram inwestycji Kolei Dużych Prędkości
Do II kwartału 2023 roku ma zostać przedstawiony wariant inwestorski we wniosku o decyzję środowiskową do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska. W 2024 roku rozpoczną się roboty budowlane na odcinku Sieradz – Czernica Wrocławska.
Inne wiadomości o Centralny Port Komunikacyjny
- Kolej Dużych Prędkości: Złożono wnioski o decyzję lokalizacyjną dla odcinka Warszawa-CPK 2025-08-07 11:20:56
- Gotowy projekt terminala Centralnego Portu Komunikacyjnego. Można składać wniosek o pozwolenie na budowę 2025-08-06 07:43:06
- Ruszają przygotowania do budowy terminala. CPK szykuje przetargi za 30 mld zł 2025-08-05 12:32:37
- Centralny Port Komunikacyjny: Przetarg na budowę terminala pasażerskiego z decyzją KIO 2025-07-21 13:25:41
-
Komentarze
Brak wpisów.