Kolej Dużych Prędkości: Trasa Wrocław-Łódź w zaledwie godzinę. Pociągi rozpędzą się do 250 km/h
Zaprezentowano trasę niespełna 200-kilometrowego odcinka Kolei Dużych Prędkości, która połączy Łódź, Sieradz i Wrocław. Czas przejazdu pomiędzy miejscowościami skróci się do zaledwie godziny. Inwestycja powstanie w ramach budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego.
Z Wrocławia do Łodzi w zaledwie godzinę? Tak zakłada przedstawiony przez spółkę Centralny Port Komunikacyjny wariant nowego, prawie 200-kilometrowego odcinka Kolei Dużych Prędkości. Planowana linia połączyć ma Łódź, Sieradz i Wrocław, a pierwsze prace budowlane mają rozpocząć się w 2024 roku. Odcinek Kolei Dużych Prędkości z Wrocławia do Łodzi będzie stanowić przedłużenie 140-kilometrowego fragmentu z Warszawy przez CPK do Łodzi, dla którego wariant inwestorski został ogłoszony w czerwcu.
Kolej Dużych Prędkości Wrocław-Łódź
Na trasie Kolei Dużych Prędkości pomiędzy Wrocławiem a Łodzią powstaną dwa przystanki pasażerskie – Czajków i Wodzierady. Pociągi będą mogły się także zatrzymać w Czernicy Wrocławskiej, Kępnie i Sieradzu.
W stolicy Dolnego Śląska pociąg z Dworca Głównego pojedzie przez Przedmieście Oławskie, Księże Małe, Księże Wielkie, Brochów, następnie przez Siechnice, Czernicę i dalej w kierunku Kępna. Po drodze zatrzyma się na stacjach: Wrocław – Czernica Wrocławska – Kępno – Czajków – Sieradz – Wodzierady – Łódź
Przedstawiony wariant przez Centralny Port Komunikacyjny zakłada, że pociągi osiągną prędkość do 250 km/h, a w przyszłości nawet do 350 km/h.
Harmonogram inwestycji Kolei Dużych Prędkości
Do II kwartału 2023 roku ma zostać przedstawiony wariant inwestorski we wniosku o decyzję środowiskową do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska. W 2024 roku rozpoczną się roboty budowlane na odcinku Sieradz – Czernica Wrocławska.
Z Wrocławia do Łodzi w zaledwie godzinę? Tak zakłada przedstawiony przez spółkę Centralny Port Komunikacyjny wariant nowego, prawie 200-kilometrowego odcinka Kolei Dużych Prędkości. Planowana linia połączyć ma Łódź, Sieradz i Wrocław, a pierwsze prace budowlane mają rozpocząć się w 2024 roku. Odcinek Kolei Dużych Prędkości z Wrocławia do Łodzi będzie stanowić przedłużenie 140-kilometrowego fragmentu z Warszawy przez CPK do Łodzi, dla którego wariant inwestorski został ogłoszony w czerwcu.
Kolej Dużych Prędkości Wrocław-Łódź
Na trasie Kolei Dużych Prędkości pomiędzy Wrocławiem a Łodzią powstaną dwa przystanki pasażerskie – Czajków i Wodzierady. Pociągi będą mogły się także zatrzymać w Czernicy Wrocławskiej, Kępnie i Sieradzu.
W stolicy Dolnego Śląska pociąg z Dworca Głównego pojedzie przez Przedmieście Oławskie, Księże Małe, Księże Wielkie, Brochów, następnie przez Siechnice, Czernicę i dalej w kierunku Kępna. Po drodze zatrzyma się na stacjach: Wrocław – Czernica Wrocławska – Kępno – Czajków – Sieradz – Wodzierady – Łódź
Przedstawiony wariant przez Centralny Port Komunikacyjny zakłada, że pociągi osiągną prędkość do 250 km/h, a w przyszłości nawet do 350 km/h.
Harmonogram inwestycji Kolei Dużych Prędkości
Do II kwartału 2023 roku ma zostać przedstawiony wariant inwestorski we wniosku o decyzję środowiskową do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska. W 2024 roku rozpoczną się roboty budowlane na odcinku Sieradz – Czernica Wrocławska.
Inne wiadomości o Centralny Port Komunikacyjny
- CPK wybiera generalnego wykonawcę lotniska. Budowa ruszy w 2026 roku 2025-05-29 12:47:56
- Ruszyła rozbiórka budynków pod budowę CPK. Spółka posiada już ponad połowę ziemi pod realizację inwestycji 2025-05-12 13:07:32
- Linia kolejowa Sieradz-Kalisz-Poznań coraz bliżej. Pociągi pojadą z prędkością 350 km/h 2025-04-17 07:21:30
- Gigantyczne przetargi CPK w tym roku. Łącznie to około 30 mld zł. 2025-04-15 06:50:13
-
Komentarze
Brak wpisów.