
Zajezdnia Pogodno
Szczecin, Wojska Polskiego
200

Informacje
- W jego skład wchodzą
- Budynek administracyjno-biurowy Tramwajów Szczecińskich
- Dzielnica
- Zawadzkiego-Klonowica
- Otaczające ulice
- Wojska Polskiego, Litewska
- Kod pocztowy
- 71-256
- Rodzaj struktury
- Kompleks
- Rodzaj zabudowy
- niska
- Funkcja główna
- infrastrukturalny
- Status
- ukończony
- Rozpoczęcie budowy
- 1934
- Zakończenie budowy
- 1934
- Przebudowy
- 2014 październik - 2015 listopad (rozbudowa i kompleksowa modernizacja zajezdni)
Dane techniczne
- Kondygnacje nadziemne
- 1
- Powierzchnia całkowita
- 5847 m2
- Miejsca parkingowe
- 94
Opis
Zajezdnia Pogodno to Szczeciński zespół budynków w obszarze dzielnicy Zawadzkiego-Klonowica przy ulicy Wojska Polskiego 200, róg Litewskiej. Konstrukcja tego przedwojennego budynków rozpoczęła się w 1934, a zakończyła się w 1934 roku. Całkowita powierzchnia tego parterowego kompleksu sięga niemal 6 tys. m2. Nieruchomość zaprojektowana została przez architektów z pracowni Studio AG, a została ona zbudowana przez Grupa ZUEz. W odległości 111 metrów znajduje się Budynek administracyjno-biurowy Tramwajów Szczecińskich, 270 metrów dalej znajduje się Miejski Stadion Lekkoatletyczny im. Wiesława Maniaka, a 459 metrów dalej znajduje się Osiedle Pod Kasztanami I.
Informacje dodatkowe
- w ramach inwestycji zajezdnia zostanie gruntownie przebudowana i dostosowana do obsługi pojazdów niskopodłogowych, układ torowy zostanie przebudowany i rozbudowany w taki sposób, aby umożliwić wyjazd zarówno w kierunku Głębokiego jak i centrum miasta
- wykonawca poza wykonaniem prac budowlanych będzie musiał także wyposażyć obiekty zajezdni w specjalistyczny sprzęt do obsługi pojazdów (m.in. zakupione będą tokarka podtorowa, żuraw, suwnice, podnośniki taboru, urządzenia do napełniania piasku, urządzenia do mycia tramwajów, system identyfikacji taboru)
- koszt inwestycji to ok. 135 mln zł
- wszystkie tory na terenie zajezdni zostaną zmodernizowane - część z nich będzie spełniała nowe funkcje, np. przeznaczone będą do mycia wózków tramwajowych, demontażu pantografów za pomocą specjalnego żurawia, czy obsługi wyłącznie pojazdów niskopodłogowych, jeden z torów będzie przeznaczony do obsługi taboru za pomocą tokarki podtorowej
Zdjęcia Zajezdnia Pogodno
Powiązane firmy
- Calbud - podwykonawca części kubaturowej
- Grupa ZUE - generalny wykonawca
- Przedsiębiorstwo Usług Inwestycyjnych EKO-INWEST - nadzór inwestorski
- Studio AG - projekt architektoniczny
Forum opinii Zajezdnia Pogodno
Brak wpisów.