Białostockie centra handlowe w rozbudowie


2017.03.27
Autor: Urbanity.pl
W Białymstoku działa osiem centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 265 000 mkw. Po zakończeniu rozbudów galerii Auchan Hetmańska i CH Zielone Wzgórze zasoby powierzchni handlowej w mieście powiększą się o 14 500 mkw. - wynika z publikacji Colliers International "Centra handlowe w aglomeracjach I kw. 2017 r. | Białystok".

Obecnie nasycenie powierzchnią handlową w Białymstoku wynosi 731 mkw./ 1 000 osób i powoli wzrasta w wyniku trendu rozbudów obiektów handlowych, który utrzymuje się w mieście od zeszłego roku. Na koniec 2016 roku o prawie 2 000 mkw. powiększyło się centrum wyprzedażowe Outlet Center Białystok, zaś w tym roku planowane jest zakończenie rozbudowy CH Zielone Wzgórze, które zyska 2 500 mkw. Podzielona na fazy rozbudowa trwa także w centrum Auchan Hetmańska, gdzie do końca 2018 roku przybędzie łącznie 12 000 mkw. W ubiegłym roku ogłoszono już pierwszych najemców nowej powierzchni - H&M, Toys'R'Us i Martes Sport.

W wyniku intensywnej komercjalizacji nowe marki pojawiły się także w Outlet Center Białystok - sportowe centrum rozrywki Strefa X zajęło tu 600 mkw., Smyk - 540 mkw. oraz Puma - 560 mkw. W centrum Alfa zadebiutowała natomiast sieć modowa New Balance.

Popyt na powierzchnie w centrach handlowych w Białymstoku utrzymuje się na dobrym poziomie. Średni współczynnik pustostanów w mieście na koniec 2016 roku wyniósł 3,3% i był niższy o 1,1% niż w analogicznym okresie roku 2015. Obecnie najwięcej powierzchni na wynajem dostępnej jest w Galerii Jurowieckiej i centrum handlowym Zielone Wzgórze.

- Czynsze za powierzchnie w centrach handlowych w Białymstoku plasują się na średnim poziomie i znajdują się w lekkim trendzie spadkowym na skutek wzrostu konkurencji oraz dominacji tzw. rynku najemcy. Najwyższy czynsz za lokal 100-150 mkw. GLA na potrzeby mody to ok. 27-29 EUR/mkw./miesiąc - mówi Katarzyna Michnikowska, dyrektor w Dziale Doradztwa i Badań Rynku Colliers International.

Największym obiektem handlowym w mieście pozostaje Alfa, gdzie na powierzchni 37 500 mkw. działa ponad 150 lokali m.in. supermarket Piotr i Paweł, kino Helios, Jatomi fitness, RTV Euro AGD czy marki z grupy Inditex i LPP.

Komentarze

Brak wpisów.

Napisz komentarz

Komentujesz jako gość.